Kwam dit tegen op een ander forum en wou de vraag toch eens hier stellen:
De EGR volledig afsluiten zou dit eigenlijk negatieve gevolgen hebben voor de motor zelf ? ( zowel mechanisch als softwarematig)
Alfa verkoopt zelf zo'n afdichtingen dus denk niet dat het veel kwaad kan.
voordelen:
Auto trekt mooi door ipv ff een dipje te hebben,
schokt niet meer bij koude motor
en reageerd feller op het gas.
Nadelen zijn wel:
motor wordt minder snel warm
geraakt ge ni door de keuring omda ge teveel uitstoot hebt.
Evt foutmelding maar op te lossen met klein gaatje in uu afdichtingsplaatsje te boren.
Wat denken jullie erover ?
EGR afsluiten
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: EGR afsluiten
Naar mijn beste weten verkoopt de FIAT-groep een upgrade waardoor de EGR gedeeltelijk afgesloten wordt. Helemaal afsluiten kan toch niet bij dit blok ivm foutcodes e.d.? Heb je al eens nagevraagd of de EGR softwarematig dichtgezet kan worden, bijvoorbeeld bij Heinz of Shiftec?
Niet door de keuring komen lijkt mij toch niet hoor. Ze geven volgas tijdens de roetmeting, en bij volgas staat de EGR sowieso dicht.
Niet door de keuring komen lijkt mij toch niet hoor. Ze geven volgas tijdens de roetmeting, en bij volgas staat de EGR sowieso dicht.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
dochters hebben fiat gereden >egr was volledig afgedopt <geen keuring probleem
mvg werner
dochters hebben fiat gereden >egr was volledig afgedopt <geen keuring probleem
mvg werner
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik vraag me ook af wat nu vervuilender is: door egr sneller vervuilende olie en alle bijbehorende snellere vervangingsintervallen vd olie en onderdelen of hogere co2 uitstoot?
beetje
beetje
-
AR
- Donateur (2x)

Er staat mij iets bij dat je bij een Saab een CheckEngine krijgt als je hem helemaal afdopt. Wat wel zou kunnen is een plaatje met een gat van 8mm ertussen waardoor je hem "minder vervuilend" maakt.
Gr Arco
Gr Arco
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ook als je een saab niet afdopt krijgt je vroeg of laat wel eens ce
de uitlaat gassen worden gedeeltelijk hergebruikt bij de inlaatlucht
de uitlaat vuiligheid gaat plakken in het inlaatspruitstuk
soms is het zo erg dat de inlaat collector gaat verstoppen <ce te weinig inlaat lucht
regelmatig een een reinigings middel mee in de benzine kan prefentief helpen, en dan beter 1 te veel dan geen
mvgwerner
ook als je een saab niet afdopt krijgt je vroeg of laat wel eens ce
de uitlaat gassen worden gedeeltelijk hergebruikt bij de inlaatlucht
de uitlaat vuiligheid gaat plakken in het inlaatspruitstuk
soms is het zo erg dat de inlaat collector gaat verstoppen <ce te weinig inlaat lucht
regelmatig een een reinigings middel mee in de benzine kan prefentief helpen, en dan beter 1 te veel dan geen
mvgwerner
-
AR
- Donateur (2x)

True True,
Het wordt tijd dat we auto's zonder EGR, Roetfilters en andere nutteloze, niet functionerende lapmiddelen krijgen.
Het gezeur wat je ermee hebt zal in zijn totaliteit groter zijn dan de schade aan het milieu welke voorkomen wordt door deze lapmiddelen.
Arco
Het wordt tijd dat we auto's zonder EGR, Roetfilters en andere nutteloze, niet functionerende lapmiddelen krijgen.
Het gezeur wat je ermee hebt zal in zijn totaliteit groter zijn dan de schade aan het milieu welke voorkomen wordt door deze lapmiddelen.
Arco