Turbosteun
-
Djordy86
- Geregistreerd lid
Turbosteun
Hallo,
Vandaag begonnen met het vervangen van de turbo van mijn 9-5.
Er komt nu een TD04HL 15T #6 op, maar de steun van de orginele TD04 past niet.
We zijn dus druk bezig met het "fabrieken" van een nieuwe, passende steun.
Het idee is om van de orginele steun + een steuntje van (ik denk) een radiator iets passends te maken.
Uit twee delen is echter niet helemaal zoals ik het wil hebben en dus nu mijn vraag,
Hoe belangrijk is die steun en doe ik er heel erg slecht aan om eventjes zonder te rijden zodat ik een goede kan laten maken uit 1 deel.
Groet, Djordy
Vandaag begonnen met het vervangen van de turbo van mijn 9-5.
Er komt nu een TD04HL 15T #6 op, maar de steun van de orginele TD04 past niet.
We zijn dus druk bezig met het "fabrieken" van een nieuwe, passende steun.
Het idee is om van de orginele steun + een steuntje van (ik denk) een radiator iets passends te maken.
Uit twee delen is echter niet helemaal zoals ik het wil hebben en dus nu mijn vraag,
Hoe belangrijk is die steun en doe ik er heel erg slecht aan om eventjes zonder te rijden zodat ik een goede kan laten maken uit 1 deel.
Groet, Djordy
-
werli
- Donateur (2x)

Re: Turbosteun
heey
je turbo breekt echt niet af omdat je een week zonder dat steuntje rijd
mvg werner
je turbo breekt echt niet af omdat je een week zonder dat steuntje rijd
mvg werner
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik heb dat beugel dingetje er helemaal niet aan zitten!
-
evo
- Donateur (2x)

...
Succes heren en dame...! Ik weet niet hoe jullie je auto's berijden maar bij mij komen er alleen maar steunen bij... Sorry hoor maar dit vind ik een beetje vragen naar de bekende weg... Die steun zit daar niet voor niets! Wellicht dat als je kort alleen wat aanhobbeld dat het best lang goed kan gaan... (Maar dan hoef je ook geen #6 huis te plaatsen... ). Ik zou toch niet elke keer dat ik door een kuil of over een hobbel knal willen denken, oeh... als ik nu maar niet een lek spruitstuk heb...
Succes heren en dame...! Ik weet niet hoe jullie je auto's berijden maar bij mij komen er alleen maar steunen bij... Sorry hoor maar dit vind ik een beetje vragen naar de bekende weg... Die steun zit daar niet voor niets! Wellicht dat als je kort alleen wat aanhobbeld dat het best lang goed kan gaan... (Maar dan hoef je ook geen #6 huis te plaatsen... ). Ik zou toch niet elke keer dat ik door een kuil of over een hobbel knal willen denken, oeh... als ik nu maar niet een lek spruitstuk heb...
-
werli
- Donateur (2x)

sorry evo, betweterDjordy86 schreef:Hallo,
Vandaag begonnen ......................We zijn dus druk bezig met het "fabrieken" van een nieuwe, passende steun.
Groet, Djordy
en hopelijk zullen zij dan die slechte wegen even vermijden
heeft saabtuners.com zoiets niet in de aanbieding anders een idèè om het bij in te brengen
mvg werner
-
millerman
- Donateur (3x)

Een Troll-R met 300+ pk heeft toch standaard de Garrett TB2811 ipv de TD04? Dan is het niet heel gek dat de steun niet past 
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Is vooral gemaakt voor als het echt heet word toch? Omdat het anders beetje gekke vorm aan neemt
. Bij mij hangt hij er ook niet op... Maar die word er nog wel opgemaakt.
Mijn turbo zit er nogsteeds op en is toch al vaak flink rood geweest ( zo niet altijd als dat ding rijd
).
Mijn visie: weekje kan wel maar zorg dat het gefixt word
!
Maar je vraag of het te zwak zal zijn kan ik niet beantwoorden. Als je het gewoon degelijk maakt zal het geen probleem zijn. En waarom maak je niet een geheel nieuw steuntje?
Mijn turbo zit er nogsteeds op en is toch al vaak flink rood geweest ( zo niet altijd als dat ding rijd
Mijn visie: weekje kan wel maar zorg dat het gefixt word
Maar je vraag of het te zwak zal zijn kan ik niet beantwoorden. Als je het gewoon degelijk maakt zal het geen probleem zijn. En waarom maak je niet een geheel nieuw steuntje?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
hey evo waar moet dat ding heen dan?
ik heb gewoon een standaard gt17 turbotje aan een standaard uitlaat spruitstuk met een standaard t5 downpipe er aan
en ik denk als er iemand lomp rijd dat ik het ben ik verhoog dat ding niet voor niets!
en ik denk als er iemand lomp rijd dat ik het ben ik verhoog dat ding niet voor niets!
-
evo
- Donateur (2x)

heen? Nergens heen... Ding zit inderdaad "vast" tussen intake (rechts) en DP (links), en tussen spruitstuk (boven) en steun (naar onderen...). Lijkt me prima constructie zo.
Oh... wacht je spruitstuk is niet bedoeld om te dragen, oh, en je intake ook niet en, ooh, je DP ook niet... ah. misschien dat ie op de terugvoer van je olie kan steunen...
Zonder gein. Hij zal er heus niet vanaf vallen, maar ik zou toch wel (asap) een steuntje fabrieken... Gewoon gevoelsmatig...
PS. Lomp? Wie had het over lomp? Maar vinden jullie die drempels op de nederlandse snelwegen ook zo irritant? Elke keer van het gas af als je los komt...
Oh... wacht je spruitstuk is niet bedoeld om te dragen, oh, en je intake ook niet en, ooh, je DP ook niet... ah. misschien dat ie op de terugvoer van je olie kan steunen...
Zonder gein. Hij zal er heus niet vanaf vallen, maar ik zou toch wel (asap) een steuntje fabrieken... Gewoon gevoelsmatig...
PS. Lomp? Wie had het over lomp? Maar vinden jullie die drempels op de nederlandse snelwegen ook zo irritant? Elke keer van het gas af als je los komt...
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik maak meer dan 75% van mijn kilometers op b wegen en rij het liefst de toeristische route i.p.v de snelweg!
spruitstuk lomp stuk ijzer!
turbo uitlaat lomp stuk ijzer!
t5 downpipe heeft geen steun dus hangt altijd aan de turbo
gevoelsmatig hangt het uitlaatspruitstuk met 7 tapeinden en de turbo met 4 tapeinden steviger als je veerpoot met 3 boutjes (zijn overigens de zelfde dikte) in de veerkom!
dat jij dat beugeltje er liever gevoelsmatig op wil hoeft nog niet te zeggen dat dit ook nodig is!
spruitstuk lomp stuk ijzer!
turbo uitlaat lomp stuk ijzer!
t5 downpipe heeft geen steun dus hangt altijd aan de turbo
gevoelsmatig hangt het uitlaatspruitstuk met 7 tapeinden en de turbo met 4 tapeinden steviger als je veerpoot met 3 boutjes (zijn overigens de zelfde dikte) in de veerkom!
dat jij dat beugeltje er liever gevoelsmatig op wil hoeft nog niet te zeggen dat dit ook nodig is!
-
evo
- Donateur (2x)

...krachtenspel/reden is niet te vergelijken. Eenerzijds voor goede afdichting en anderzijds alleen maar voor "op z'n plek" houden. Bij je wielophanging zijn het hele andere verbindingen die het werk doen.
En je Spruit mag dan nog wel een lomp stuk ijzer zijn maar als dat licht staat te geven wordt het wel een zacht stuk lomp ijzer. Aan die T8 spruitjes schijnen soms de druppels te hangen, heeft nog maar weinig met iets van stevigheid te maken dan hoor.
Verder denk ik dat SAAB ook geen cent teveel uitgeeft aan de fabrikage van onze wagens. Dus als er een steun zit, dan zal ie er niet voor niets zitten...
Maar nogmaals, hij zal er ook wel weer niet acuut afvallen, door de midden breken of wat dan ook...
En je Spruit mag dan nog wel een lomp stuk ijzer zijn maar als dat licht staat te geven wordt het wel een zacht stuk lomp ijzer. Aan die T8 spruitjes schijnen soms de druppels te hangen, heeft nog maar weinig met iets van stevigheid te maken dan hoor.
Verder denk ik dat SAAB ook geen cent teveel uitgeeft aan de fabrikage van onze wagens. Dus als er een steun zit, dan zal ie er niet voor niets zitten...
Maar nogmaals, hij zal er ook wel weer niet acuut afvallen, door de midden breken of wat dan ook...
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik krijg het slakkenhuis amper rood! laat staan het spruitstuk ik draai ook maar 0.5 bar op de i motor
-
evo
- Donateur (2x)

Halverwege deze pagina (http://www.threeplanes.net/toolsteel.html" onclick="window.open(this.href);return false;) staat een tabelletje wat ongeveer kleuren tegen temperaturen weer geeft.
Gewoon leuk...
Noot: deze geldt voor staal, maar zal wel niet zo anders zijn dan voor gietijzer... famous last words...
Oh.. een mooiere gevonden: http://www.blksmth.com/heat_colors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
oude bekende:

ook een leuke
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gFImvG223TY[/youtube]
Gewoon leuk...
Noot: deze geldt voor staal, maar zal wel niet zo anders zijn dan voor gietijzer... famous last words...
Oh.. een mooiere gevonden: http://www.blksmth.com/heat_colors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
oude bekende:

ook een leuke
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gFImvG223TY[/youtube]
-
rs13
- Geregistreerd lid
Ik heb ook deze turbo op mn auto gezet. Inderdaad, zou handig zijn als saabtuners.com het erbij vermeldt of erbij levert. Ik heb Gijs in elk geval wel op de hoogte gebracht dat deze beugel gemaakt moet worden.
Er zijn overigens wel meer autos waarbij de turbo aan het spruitstuk hangt. Of het handig is? Ik vond het op mn vorige auto niet handig en heb er toen juist een steun voor gemaakt. Ik had namelijk vaak last van lekke uitlaat naar turbo pakkingen en daarna, na de steun, was dit probleem voorbij... Maargoed.. Elke auto en uitlaat zijn anders...
Er zijn overigens wel meer autos waarbij de turbo aan het spruitstuk hangt. Of het handig is? Ik vond het op mn vorige auto niet handig en heb er toen juist een steun voor gemaakt. Ik had namelijk vaak last van lekke uitlaat naar turbo pakkingen en daarna, na de steun, was dit probleem voorbij... Maargoed.. Elke auto en uitlaat zijn anders...