Pagina 1 van 1

B Revisie

Geplaatst: do 19 jan, 2012 19:19
door GHIA
Hallo,

Na twee jaar is het de distributieketting toch gelukt om door het blok heen te vreten ... :green_bigeyes:
Saab 99 automaat uit 1977.

Blokje nu maar reviseren.
Waar kan ik het beste nieuwe lagerschalen en zuigerveren halen?
Op internet kwam ik al een setje lagerschalen tegen voor een Turbo 99, bruikbaar?

Dan wil ik ook meteen de compressie verhogen mbt de lpg.
Hoeveel mm moet ik de kop dan 'afvlakken'.

BvDank.

Re: B Revisie

Geplaatst: do 19 jan, 2012 19:29
door Sapphire
Je kunt spullen het beste halen waar je het kan vinden. Veel dingen van een B-motor worden lastig. Zoek maar eens nieuwe geleiders.

Krukaslagers van de turbo zijn gelijk zover ik weet. Natuurlijk wel meten of je nog binnen toleranties zit, anders heeft het geen zin.

Let ook op veranderingen door de jaren heen. Bijv. als je de waterpomp ook mee pakt, er zijn 3 typen.

Re: B Revisie

Geplaatst: vr 20 jan, 2012 18:27
door GHIA
Waterpomp is nog goed, dus maar beter laten zitten denk ik.

Lagerschaaltjes voor de zekerheid maar even besteld.