T5 voor beginners en gevorderden
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Re: T5 voor beginners en gevorderden
Hm… de XP-bak herkent de USB BDM tool niet.
Edit: driver gevonden, ik kan de ECU lezen! Cool!
Edit: driver gevonden, ik kan de ECU lezen! Cool!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
900ng bij stilstand ongeveer 13.8 met draaiende motor 14.8 voltbennie schreef:Hoop dat je een USB/BDM achter de hand hebt en een reserve ECU als je via CAN in de wagen gaat flashen onderweg! Je kan alleen flashen via CAN als de motor niet draait en heb je dus nooit 13.8 volt!!
en mocht er toch 1 overlijden lekker belangrijk er zijn gelukkig een hele hoop van die dingen
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Puur uit nieuwsgierigheid, aangezien ik hier een gestabiliseerde voeding heb: hoeveel Ampère geven jullie de ECU?
Momenteel even aan het stoeien met T5Suite, connectie met de ECU wil niet van harte. Downloaden van de ECU met de BDM-tool ging super.
Ik heb hier een AFM55A07 ECU, Part No. 4300349 die ik wil gebruiken om de 9000 B204E naar een B204L te tillen.
Deze ECU beschikt wel over AMD-chips… kijken waar het schip strandt.
Momenteel even aan het stoeien met T5Suite, connectie met de ECU wil niet van harte. Downloaden van de ECU met de BDM-tool ging super.
Ik heb hier een AFM55A07 ECU, Part No. 4300349 die ik wil gebruiken om de 9000 B204E naar een B204L te tillen.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
13.8 volt met 5 ampère via can usb en gaat tot nu toe 100% goed
-
inactief
- Geregistreerd lid
Cheap ass laptop voeding waar je volt kunt veranderen door een vers pinnetje heb ik hier: 15v / 2.2 A.
Schrijven heeft 15 - 16 volt nodig, 15 volt heeft bij mij nog nooit rare dingen gedaan met de ECU.
Gr Gijs
Schrijven heeft 15 - 16 volt nodig, 15 volt heeft bij mij nog nooit rare dingen gedaan met de ECU.
Gr Gijs
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Grrr… T5SuiteII geüpgrade en nu crashed hij bij het opstarten. :-/
-
brinky
- Donateur

Da's wel een hele bijzondere accu die in je 900ng zit, Tanisha.tanisha schreef: 900ng bij stilstand ongeveer 13.8 met draaiende motor 14.8 volt
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Ik zag het na een google-sessie iddDilemma schreef:.net 3.5 geïnstalleerd?
Heb net een 4661260 BIN geopend met als doel via 'Trionic Actions' de VSS uit te zetten en de automaat-vink even aan te zwengelen, maar het lijkt erop dat de wijzigingen niet meekomen. Als ik op 'OK' druk en daarna nog een keer check via Trionic Actions, staan de vinkjes weer uit…
Wat doe ik verkeerd?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
meten is weten brinky!
mijn oude omega had dit ook al de gm dynamo´s geven ongeveer 14.5 volt maar meestal 14.8 dit is de reden waarom er bij GM auto,s zoveel lampen sneuvelen en je osram of philips moet gebruiken
is ook de reden waarom ik gen xenon meer in mijn koplampen heb na 7 lampen hield ik het voor gezien met de xenon
mijn oude omega had dit ook al de gm dynamo´s geven ongeveer 14.5 volt maar meestal 14.8 dit is de reden waarom er bij GM auto,s zoveel lampen sneuvelen en je osram of philips moet gebruiken
is ook de reden waarom ik gen xenon meer in mijn koplampen heb na 7 lampen hield ik het voor gezien met de xenon
-
tanisha
- Geregistreerd lid
en als je het nou eens eerst opslaat?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Ook weer gelukt
Bin uit de library geopend, opgeslagen onder een andere naam en aanpassingen gedaan. Voila, gefixed
Hij is de flash nu aan het schrijven. Wat is dit eenvoudig zeg… klein vraagje nog: wat is de lambda correctie voor de AC? Nuttig om aan te hebben staan?
-
bennie
- Geregistreerd lid
De de connectie van de USB/BDM wil wel eens lastig doen. Ik connect altijd zonder dat de stekker op de ECU zit en hierna druk ik deze er pas op (ECU staat dan al aan) om vervolgens te Lezen/schijven.JanWessel schreef:Puur uit nieuwsgierigheid, aangezien ik hier een gestabiliseerde voeding heb: hoeveel Ampère geven jullie de ECU?
Idd zorgen dan je bin niet in de binarie map staat want deze zijn beschermd. Je kan wel een Tune me up doen met deze bin,s want dan maakt hij een backup in deze map.
ik gebruik een stabiele voeding van 0 tot 500Mah en 0 tot 20 volts. Deze altijd op 500Mah staan en 16 volt toen ik nog geen nieuwe flashchips erop had.
-
9000-95
- Donateur

Het benodigde voltage wisselt per merk flashchip, de originele amd's hebben echt 16V nodig, ik heb ook een ecu met CSI chips en die flasht op 12.5V al goed. Die kan dus in de auto geflashed worden en da's best handig
Hoeft niet eens, heeft geen functie bij een 9000. Maar kwaad kan het ook niet.JanWessel schreef:...en de automaat-vink even aan te zwengelen