voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dilemma » do 31 mar, 2011 10:47
G-ice schreef:Master D, wederom een vraagje.
Ik zou graag in T7 en T8 suite bij VIN decoder kunnen zien of het een handbak of automaat (en zo ja automaat, welke dan) betreft.
Tevens zou het leuk zijn wanneer de ingebouwde VIN decoder automatisch het VIN nummer van de op dat moment geladen software pakt. Scheelt weer een keer knippen / plakken
En... Mocht het kunnen (maar ik verwacht van niet?) zou ik graag zien of er TCS / ESP is de (T7) auto zit. Maar dat zal wel niet in de VIN decoder kunnen?
Gr Gijs
He Gijs,
Zit inmiddels in T7Suite. Als je dat even probeert dan kan ik ook een nieuwe versie T8Suite omhoogladen, daar werkt het in principe nu hetzelfde nml.
/G
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » do 31 mar, 2011 11:09
Thanks, doe ik vanavond, nu mag ik niet klooien van de baas...

-
evo
- Donateur (2x)

Bericht
door evo » do 31 mar, 2011 15:12
Haha, wat doe je dan ook op je werk. 'k zit heerlijk thuis snode plannen en bins te smeden

-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » do 31 mar, 2011 19:15
Dilemma schreef:Zit inmiddels in T7Suite. Als je dat even probeert dan kan ik ook een nieuwe versie T8Suite omhoogladen, daar werkt het in principe nu hetzelfde nml.
Bedankt Guido,
ik heb er een paar geprobeerd en volgens mij klopt het én werkt het als een zonnetje!
Super vet, hartelijk dank!
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dilemma » do 31 mar, 2011 19:17
Supert!
Het is jammer voor de overige T8Suite gebruikers want nu moeten zij wachten tot maandag voor een nieuwe release omdat jij zonodig moest werken

-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » do 31 mar, 2011 19:22
Gelukkig zijn dat er nog niet zo veel als ik zo'n beetje mee lees overal
Ik heb Mackan ook de zooi gestuurd (binnetjes) die jij destijds ook van me hebt gekregen.
Misschien kan hij er ook een jumpstart mee maken.
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dilemma » vr 22 apr, 2011 10:03
Er zit weer een beetje schot in de zaak.
De ECU op het bureau werkt (G-Ice bedankt voor de spullies!) en ik kan ermee communiceren. Uitlezen van VIN etc werkt.
Volgende hobbel is het uitpluizen van de beveiligde toegang tot de ECU. Dit werkt met een Seed&Key mechaniek (ECU stuurt een willekeurig nummer, tester moet daar een berekening op uitvoeren en het resultaat terugsturen. Indien de Key klopt dan krijg je toegang tot meer functies in de ECU: uitlezen, programmeren etc).
Reverse engineering is a bitch.
Meer info:
http://www.trionictuning.com/forum/view ... f=35&t=493
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » vr 22 apr, 2011 12:19
Vette shit!
Volgens mij zie jij ook weinig direct zonlicht he
Gr

-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dilemma » vr 22 apr, 2011 13:50
Ik denk dat ik dit weekend iets daarvan ga inhalen ... wat een super weekend wordt het zeg!
WIe heeft er al wat ervaring opgedaan met Idapro?

-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » vr 22 apr, 2011 15:54
Dilemma schreef:...Wie heeft er al wat ervaring opgedaan met Idapro?
Mackan?
Ik zie net dat de freeware version geen .s19 Motorola S-record bestanden wil openen

-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dilemma » vr 22 apr, 2011 16:23
Mackan en een paar anderen zullen zeker wel helpen. Ik bedoelde meer hier op het forum...
Het reverse engineeren van een T8 bin is een behoorlijke bult werk dus als we e.e.a. kunnen verdelen gaat het sneller.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » vr 22 apr, 2011 16:47
Ik wil wel kijken of het me lukt.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » vr 22 apr, 2011 17:27
Uuh, als je me eerst eens op het gemakske uitlegt en laat zien wat er moet gebeuren...
Je ne comprend pas Idapro

-
inactief
- Geregistreerd lid
Bericht
door inactief » za 23 apr, 2011 12:19
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Bericht
door Dilemma » di 26 apr, 2011 20:19
Nou Gijs,
Je hebt in ieder geval bijgedragen tot het ontfutselen van de eerste security key van Trionic 8. Dankzij de ECU van jou heb ik de eerste te pakken. Komende week zal ik proberen een bin file van de ECU af te krijgen met de combiadapter en een zelf in elkaar gedraaid tooltje.
Dus... met recht in het lijstje zou ik zeggen