van 100 km/h naar 200 km/h

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 27 feb, 2007 22:13

Dat lijkt me zeer leuk! :D :D Bedankt voor het aanbod, snelste auto waar ik in heb (mee) gereden is een getunde Audi RS4 met 430 pk en dik 500 Nm, wat een kanonskogel :shock:
0-100 in vermoedelijk rond de 4.5 seconden, ding bleef maar door acceleren, wat een sensatie!

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 27 feb, 2007 22:19

Ik weet niet welk soort benzine jullie rijden ? Maar ik heb laatst shell v power in duitsland getankt (100ron) en wat blijkt mijn 9000 aero (maptun stage 3)
krijgt hiet een flinke adrenaline stoot van. Het is duidelijk merkbaar dat de auto beter trekt en beter op het gaspedaal reageert. Dus indien je de mogelijkheid hebt om deze benzine te tanken zou ik het eens proberen, alvorens de sprint van 100 naar 200 in te zetten.
In Nederland kun je ook 100RON tanken: BP Ultimate 98, schijnt ook octaangetal 100 te hebben. Ik heb het nu al een paar keer getankt en ik zie op mijn turbodrukmeter meer turbodruk die constanter vast wordt gehouden en verder rijdt de auto er ook nog eens zuiniger op. Ik heb overigens geen Aero, maar mijn 2.0 Turbo reageert wel positief op Ultimate. Nu heb ik weer normale 98 erin zitten en de turbodruk lijkt nu weer ietsje minder te zijn, ook het 'huidig verbruik' op de snelweg is 10liter ipv 9 (per 100km). De meerprijs betaalt zich dus ook nog eens terug.

stiffler58
Geregistreerd lid

Bericht door stiffler58 » di 27 feb, 2007 22:21

Dat lijkt me inderdaad een belevenis maar van die auto verwacht je het eigenlijk al, want die worden gemaakt om anderen de loef af te steken. Maar van een saab verwacht je het niet, en met 290 pk net onder de 6 seconden naar de honderd te denderen ( en in de 5 net voor dat de toerenbegrenzer roet in het eten gooit bijna de 260 te halen (volgens tomtom gps)) is voor velen een verassing en voor de bestuurder een gevoel van tevredenheid. 8) 8)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 27 feb, 2007 22:30

stiffler58 schreef:Dat lijkt me inderdaad een belevenis maar van die auto verwacht je het eigenlijk al, want die worden gemaakt om anderen de loef af te steken. Maar van een saab verwacht je het niet, en met 290 pk net onder de 6 seconden naar de honderd te denderen ( en in de 5 net voor dat de toerenbegrenzer roet in het eten gooit bijna de 260 te halen (volgens tomtom gps)) is voor velen een verassing en voor de bestuurder een gevoel van tevredenheid. 8) 8)
Ik ben zeer benieuwd jaar je getunede Aero! :D Afgaande op de gegevens lijkt me het een bloedsnel ding, vooral in de tussenacceleraties! Wat is de 0-100 tijd? Iets boven de zes seconden?

stiffler58
Geregistreerd lid

Bericht door stiffler58 » di 27 feb, 2007 22:32

Zal ook eens ultimate tanken eens kijken hoe dat rijdt. Klopt inderdaad wat je schrijft david, turbodruk staat op 1,1 bar (bij ron 95/98 schommelt de druk een beetje rond de 1 bar) en blijft daar ook gedurende acceleratie. Het verbruik moet ik ook eens vergelijken heb ik nl nog niet gedaan. Ik heb wat betreft duitse vpower geluk, woon nl dicht bij de duitse grens en het prijsvrschil tussen vpower nl en vpower uit duitsland is maar 1 a 2 cent, dus ik tank meestal in duitsland.

stiffler58
Geregistreerd lid

Bericht door stiffler58 » di 27 feb, 2007 22:39

sjoerd, zoals ik al schreef zit ik net onder de 6 seconden( 3 x gemeten: 1 x 5,8, 1 x 5,9 en 1 x 6 seconden). Handgeklokt, kan dus ook een tiende meer of minder zijn en natuurlijk met droog weer want op nat wegdek is er geen lol aan.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 27 feb, 2007 22:42

stiffler58 schreef:sjoerd, zoals ik al schreef zit ik net onder de 6 seconden( 3 x gemeten: 1 x 5,8, 1 x 5,9 en 1 x 6 seconden). Handgeklokt, kan dus ook een tiende meer of minder zijn en natuurlijk met droog weer want op nat wegdek is er geen lol aan.
Dat is serieus snel! :shock: Car and Driver mat in 1993 voor een standaard Aero handbak (225 pk en 350 Nm) 6.2 seconden :shock:

http://webpages.charter.net/ralimi/aero/

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 28 feb, 2007 17:56

Vanmiddag nog een keertje geprobeerd en kwam uit op 13,72 8) . Dus helaas geen 12 sec, :evil: .

Gtr,
Bram

Cheungy
Geregistreerd lid

Bericht door Cheungy » wo 28 feb, 2007 18:56

Kijk Dat lijkt er meer op Bram 8)

Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Bericht door Sneeuwwitje » ma 08 okt, 2007 13:40

19 sec - Saab 9-3 2.0t Automaat Maptun stage 3

Het valt me op dat die 9000's sneller zijn in deze acceleratie dan 9-3 en 9-5... Wat is hier de reden van?

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » ma 08 okt, 2007 15:26

sjoerdk schreef:
stiffler58 schreef:sjoerd, zoals ik al schreef zit ik net onder de 6 seconden( 3 x gemeten: 1 x 5,8, 1 x 5,9 en 1 x 6 seconden). Handgeklokt, kan dus ook een tiende meer of minder zijn en natuurlijk met droog weer want op nat wegdek is er geen lol aan.
Dat is serieus snel! :shock: Car and Driver mat in 1993 voor een standaard Aero handbak (225 pk en 350 Nm) 6.2 seconden :shock:

Die zullen wel met een getunde stopwacht gemeten hebben :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 08 okt, 2007 20:18

Coenwagner schreef:
sjoerdk schreef:

Die zullen wel met een getunde stopwacht gemeten hebben :roll:
Het ding is gewoon retesnel, en bovendien, Car & Driver is niet de eerste de beste....
(0.7 seconden van de fabrieksopgave af kan best!)

Edo_W
Geregistreerd lid

Bericht door Edo_W » vr 12 okt, 2007 18:38

sjoerdk schreef:

0-100 ?????

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 12 okt, 2007 18:48

Edo_Werkman schreef:
sjoerdk schreef:

0-100 ?????
Yes sir.

Edo_W
Geregistreerd lid

Bericht door Edo_W » vr 12 okt, 2007 18:52

Wij hebben de viggen op 6sec geklokt, alleen mijn horlgoge heeft geen millisecondewijzer :? dus het kan ook iets langzamer of sneller zijn :naughty:

alleen de wegligging is BEROERD als je m,vloerd

Plaats reactie