Snelste / krachtigste auto van het forum
-
Rutger
- Geregistreerd lid
-
vincde
- Geregistreerd lid
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Ok dan omdat ik het opzich een leuk intiatief vind en dit topic wel wat positieve vibes kan gebruiken.Rutger schreef:Nou, laten we dan beginnen met uitdraaien postenWel inclusief gegevens auto + aanpassingen!
Of mijn classic de meest krachtige is laat ik in het midden is denk ik ook niet de essentie van dit topic. Het gaat tenslotte om de rij ervaring die het geheel teweeg brengt.
In de categorie zwaar verbouwde straat saab,s
Saab 900 Classic S uit 1993 met 305pk 407NM
- compleet gereviseerd blok
- andere kop, inlaat spruitstuk, nokken assen
- 9000 Aero turbo
- 3" downpipe-->2,5" abbott race uitlaat, accu achterin
- 3" intake 2,5" piping
- Trionic 5 motor besturings systeem +vd Bosch custom classic T5 stage4
- Highflow FMIC
- regelbare FPR met druk meter
- pingel led/buzzer
- nwe radiateur
- castrol 10w 50 race olie
In het kader van dit topic heb ik in goes een leuke afdruk laten maken van mijn classic en de nog een klein beetje snellere 900T-R tijdens meeting 1 samen in een grafiek. De rode lijn ben ik en de blauwe 900T-R het koppel heeft de zelfde kleur 900T-R haalt het meest ik het langst. Geeft mooi weer dat je op verschillende manieren 300pk kan berijken.

-
brinky
- Donateur

-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Dat kan kloppen die tuf ik regelmatig op en neer, waarschijnlijk was dit met de tijdelijke steilsnautz bumper er op daar stak de fmic inderdaad een eind onder uitjonatas 900s schreef:He Jelmer, ik heb je vorige week hier op de 201 zien rijden! Nu herken ik hem aan die koelkast onder de bumper
Jepz deze lijst betreft hoe het vermogen tot stand komt niet hoe het afgeremt word en is maar een opsomming van de meest ingrijpende onderdelen die gewijzigt zijn, ik vergeet bijv ook nog het 1.7kg lichtere vliegwiel te noemen.brinky schreef:Impressive, Jelmer. Heb je ook een complete lijst met modificaties? Want ik neem aan dat bovenstaande lijst alleen motormodificaties zijn. Wat heb je met het onderstel en de remmen gedaan? Velgen? Misschien nog een paar leuke plaatjes erbij?
Ben 2 maanden geleden begonnen dus behalve nwe bijterige blokjes is er nog niks gebeurd aan de remmen en onderstel
onderstel blijft dat van een S alleen komen er heavy duty veren achter en rondom wat straffere dempers en rubbers. De remmen ondergaan zeer binnekort de 9000 conv. in combi met ferrodo blokken. Moet niet te gek worden allemaal want het hoeft geen cirquit auto te worden, een beetje comfort mag wel blijven
Echt veel foto,s heb ik niet omdat exterieur nog te wensen overlaat en de echte primiere nog moet komen. Dit was meer om Rutgers topic van een positieve impuls te voorzien.
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Dat zijn verrekt mooie curves
Gebruik je de T5.2 van een '93er (met de Hallsensor net als DI/APC) of zit er een 57-tandig Trionicwiel aan je krukaspoelie? In het eerste geval ga ik - wanneer Saabine weer op de weg komt, nu geschorst omdat ik in ieder geval het zomerseizoen met de TVR ga rijden - ook eens met vd Bosch praten en een lambdasensor monteren (de 'bout' voor mijn downpipe ligt al jaren in het dashboardkastje) want ik begin het gedrag van mijn niet-lambdageregelde LH2.2 bij lagere belastingen (intermitterend schokken door zeer rijk mengsel) aardig beu te worden...
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Op zich is het niet zo vreemd dat je niks gemerkt hebt. We hebben 2 maanden lang een aantal avonden per week flink door moeten werken om het blok op en in te bouwen en alle hard en software er in en goed werkend te krijgen. Vandaar dat er niet echt tijd over was om nog een topic hier over bij te houden.waxle schreef:Woah. En zo zit je even niet op te letten en komt er iemand voorbij fietsen met 300 trappelende paarden in zijn C900 voorbij.
Is dit op 'stock internals', Jelmer? Of ging die complete revisie ook gepaard met het plaatsen van een setje gesmede zuigers in een x overmaat? Welke kop heb je geplaatst?
Ik heb de setup samen met v/d Bosch ontwikkeld en is in essentie gebaseerd op een standaard gereviseerd onderblok zoals v/d Bosch/r&d carparts ze verkoopt met 2e overmaat nieuwe oem zuigers. In combinatie en een standaard goed gevlakte gereviseerde 2.3kop
Bedankt, jij kan het weten tenslotte900T-R schreef:Dat zijn verrekt mooie curves Gebruik je de T5.2 van een '93er (met de Hallsensor net als DI/APC) of zit er een 57-tandig Trionicwiel aan je krukaspoelie? In het eerste geval ga ik - wanneer Saabine weer op de weg komt, nu geschorst omdat ik in ieder geval het zomerseizoen met de TVR ga rijden - ook eens met vd Bosch praten en een lambdasensor monteren (de 'bout' voor mijn downpipe ligt al jaren in het dashboardkastje) want ik begin het gedrag van mijn niet-lambdageregelde LH2.2 bij lagere belastingen (intermitterend schokken door zeer rijk mengsel) aardig beu te worden...
Het T5 verhaal heeft wat haken en ogen 5.5 is inteligenter/uitgebrijder maar 5.2 lijkt makkelijker enz. Hier vertel ik je graag in persoon meer over als je eens met de TVR aan het toeren bent in het groene hart.
Want mede als gevolg van dit project hebben ik en de gebr. v/d Bosch besloten onze krachten te bundelen voor de toekomst in de vorm van BSRTuning(.nl) In dit bedrijf combineren we het importeur/dealerschap van BSR tuning producten met het ontwikkelen van onze eigen custom hard/software upgrades voor bijzondere markten zoals de 900classic.
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)