Remmerij Hirsch
-
rs13
- Geregistreerd lid
Re: Remmerij Hirsch
Owja, was in mn enthousiasme een belangrijke vergeten idd.... Het staat echt heel DIK
thanks voor de reminder S!
-
johnb52
- Donateur (7x)

[/quote]Chilly-Pepper schreef:Ik denk dat je dat ietsje verkeerd opgevat hebt.... ik heb geschreven..johnb52 schreef:Nee, je zei dat je het niet wist.
De gewone Ferrodo's zijn bijna gelijk aan de standaard remblokken, als ik t goed heb.
Staat nergens.. durf het dus niet te ontkennen of te bewerenChilly-Pepper schreef:[quote="johnb52]
Zijn dat gewone Ferrodo blokken of de DS2500?
Hier staat niet dat ik het niet wist (of weet) er staat dat het niet vermeld is door de aanbieder..dat is naar mijn idee iets anders dan het zelf niet weten..
Zullen we het er maar op houden dat het onwaarschijnlijk is dat het de DS set is?[/quote][/quote][/quote]
Nou nee ik bedoelde ook wat jij zei
Idd, het is niet de ds set.
Had de gewone blokken ook op de peugeot, maar was niets speciaals hoor.
-
SaDi
- Geregistreerd lid
Ben het helemaal eens dat het mooi staat !
Ben het helemaal eens met het argument wat intensief gebruik betreft.
Om echt sneller stil te staan zit er idd een groot punt in de banden
Het verschil tussen een iets bredere 18" tov een "standaard" 17" zal wel wat schelen in remafstand.
Waarom ik dit neer typte ... kreeg de indruk dat er mensen waren die er vast van overtuigd waren dat ze meters en meters sneller gingen stilstaan
Wat al veel kan helpen is je remvloeistof vervangen door het blauwe spul. Vaak (lees meestal) vergeten bij het upgraden, maar ook aan te raden zonder upgrade.
Deze bv :

Het kookpunt ligt veel hoger en bijgevolg zal het fading gevoel voor een stuk verdwijnen.
Misschien een tip voor mensen die niet onmiddellijk extreem willen gaan en alles vervangen. Het proberen waard en kost geen drol.
Wat je ook vaak ziet zijn rem-upgrades met de "gekleurde" remblokken ... moet je echt mee uitkijken want voor straatgebruik zijn sommige ronduit gevaarlijk.
Krijg je in het verkeer niet op de gewenste temperatuur zonder ingebouwde elektronische hulp zoals bv een BMW M5 heeft. (eerder hier aangehaald; door de blokken om de zoveel tijd lichtjes te laten aanslepen op de schijf) Maar voor zover ik weet heeft geen enkele Saab dit systeem.
my 2 cents

Ben het helemaal eens met het argument wat intensief gebruik betreft.
Om echt sneller stil te staan zit er idd een groot punt in de banden
Het verschil tussen een iets bredere 18" tov een "standaard" 17" zal wel wat schelen in remafstand.
Waarom ik dit neer typte ... kreeg de indruk dat er mensen waren die er vast van overtuigd waren dat ze meters en meters sneller gingen stilstaan
Wat al veel kan helpen is je remvloeistof vervangen door het blauwe spul. Vaak (lees meestal) vergeten bij het upgraden, maar ook aan te raden zonder upgrade.
Deze bv :

Het kookpunt ligt veel hoger en bijgevolg zal het fading gevoel voor een stuk verdwijnen.
Misschien een tip voor mensen die niet onmiddellijk extreem willen gaan en alles vervangen. Het proberen waard en kost geen drol.
Wat je ook vaak ziet zijn rem-upgrades met de "gekleurde" remblokken ... moet je echt mee uitkijken want voor straatgebruik zijn sommige ronduit gevaarlijk.
Krijg je in het verkeer niet op de gewenste temperatuur zonder ingebouwde elektronische hulp zoals bv een BMW M5 heeft. (eerder hier aangehaald; door de blokken om de zoveel tijd lichtjes te laten aanslepen op de schijf) Maar voor zover ik weet heeft geen enkele Saab dit systeem.
my 2 cents
-
Tubefreak
- Donateur

Als iemand nog een leuk setje remmen zoekt: viewtopic.php?f=107&t=127959" onclick="window.open(this.href);return false;
-
viggentroll321
- Donateur

Brembo raceremmen porsche: 200km gebruikt Nordschleife !!
Lekker spul he?
Lekker spul he?

-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Daarom heb ik lekker geen geperforeerde schijven op mijn auto, maar alleen gegroefde.
-
rs13
- Geregistreerd lid
Wat ik me afvraag, wat vindt Porsche hiervan? Ik denk dat ze het helemaal geen probleem vinden.... Dus waarom wij wel? Mag toch wel wat slijten na heftig gebruik?
heb gelezen dat dit soort haarscheurtjes helemaal geen probleem vormen. Ik heb zelf weleens een schijf vol van dit soort haarscheurtjes gehad na veel plezier op zandvoort, op een brembo schijf zonder gleuven of gaten...
-
viggentroll321
- Donateur

Weet je wat ze kosten? Daar koop je een knappe 2e hands saab voor!
-
rs13
- Geregistreerd lid
Hehe ja maar das al snel tegenwoordig met die rock bottom prices.... 
-
viggentroll321
- Donateur

Ja, Bij twee schijven saab kado
daar heb je ook weer gelijk in.