Zondag was het dan zo ver, vrij rijden op zandvoort.
De TDC opgetuigd, gewassen en knallen maar!
Omdat ik eigenlijk vrij weinig circuit ervaring heb had ik besloten dat ik een personal coach nodig had. Gelukkig is mijn beste vriend een goede chauffeur (race licentie en rijd regelmatig mee in DNRT en saker klasses). Hij zag het wel zitten om met die , zoals hij het zegt, grijze boot wat rondje mee te rijden en mij hierin te coachen.
De eerste sessie (20 minuten), alles totaal onwennig natuurlijk, kende het circuit totaal niet. Na een aantal rondjes langzaam steeds harder proberen te gaan. Volle bak over het rechte stuk, hier ging de saab toch wel vies hard.Een kleine 190 tikte we hier aan (iets wat weinig autos die dag overtroffen,

). Om vervolgens bij de 150 meter de rem trapper door het schut-bord heen te trappen. Alleen liet ik de rem niet los bij het insturen, achterkant blokkeert en doet een poging om de voorkant in te halen. Dit resulteerde in een dikke "drift" door de tarzan bocht. Ondertussen een lachende coach naast me en ik weer een ervaring rijker.
Totaal die dag 3 sessies gereden van 20 minuten. Uiteindelijk ging het steeds beter, kreeg ik meer vertrouwen in de auto, kreeg je door wat wel kan en wat absoluut niet (af en toe resulterend in een stofwolk of een stukje of road door het grind). Ieder rondje kreeg ik weer meer zin en plezier in het rijden.
Ik heb me heel erg vermaakt deze dag en ga zeker nog een keer.