Gaat dan meteen elke non-believer de dremel pakken en de kop lichten?
Singh grooves
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Re: Singh grooves
Stel, dat dit veelbelovend is en dat het wonderen doet voor de motor.
-
Injectie
- Moderator
Nee dat denk ik niet.
Ik ken het fenomeen wel, maar ik heb het nog nooit in de praktijk gezien. Op diverse Fora gelezen dat iemand het ging proberen. Die werd vervolgens dusdanig weggehoond door de forummenigte dat ze nooit meer terug kwamen. Laat dat hier niet gebeuren AUB.
Ik ben een non believer absoluut. Maar ik heb wel respect voor de keuze van Windekind. En stiekum hoop ik dat hij gelijk heeft. want ik wil heel graag een believer zijn. Echter het bewijs ervoor ontbreekt in mijn optiek.
Ik ken het fenomeen wel, maar ik heb het nog nooit in de praktijk gezien. Op diverse Fora gelezen dat iemand het ging proberen. Die werd vervolgens dusdanig weggehoond door de forummenigte dat ze nooit meer terug kwamen. Laat dat hier niet gebeuren AUB.
Ik ben een non believer absoluut. Maar ik heb wel respect voor de keuze van Windekind. En stiekum hoop ik dat hij gelijk heeft. want ik wil heel graag een believer zijn. Echter het bewijs ervoor ontbreekt in mijn optiek.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Van de zelfde strekking, maar op een ander onderdeel:
http://www.gadgetmangroove.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gadgetmangroove.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
DeKaasboer
- Geregistreerd lid
Hier is iemand die het gedaan heeft. Kijk eens hoeveel zwarte troep dat in zijn motor geeft.
http://www.jeremiahsviolins.com/grooves.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nog even verder gezocht. Het lijkt er op dat de groeven een soort "hot spots" veroorzaken welke bijna als gloeipluggen functioneren.
Dit kan er wellicht voor zorgen dat de brandstof eerder ontbrand en wellicht zuiniger is. Minpunten: hotspots zorgen voor spanningen in je blok, risico op pingelen, onvolledige verbranding.
Zie ook http://www.herningg.com/projects/groovyheads.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jeremiahsviolins.com/grooves.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nog even verder gezocht. Het lijkt er op dat de groeven een soort "hot spots" veroorzaken welke bijna als gloeipluggen functioneren.
Dit kan er wellicht voor zorgen dat de brandstof eerder ontbrand en wellicht zuiniger is. Minpunten: hotspots zorgen voor spanningen in je blok, risico op pingelen, onvolledige verbranding.
Zie ook http://www.herningg.com/projects/groovyheads.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik zou dit soort dingen liever op een i-tje proberen dan op een geblazen blokje.
Wel enorm interessant
Wel enorm interessant
-
tanisha
- Geregistreerd lid
het is eindelijk zo ver dat mijn koppakking dan toch lek is gegaan jullie raden het al vijltje er bij gepakt en hoppa 6 groeven per cilinder
maar aangezien jullie dit niks vinden en van mening zijn dat ik mijn kop heb verkloot hoef ik hier vast geen resultaten te plaatsen?
maar aangezien jullie dit niks vinden en van mening zijn dat ik mijn kop heb verkloot hoef ik hier vast geen resultaten te plaatsen?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
kop gaat er straks weer op dat de groeven werken wist ik al alleen nog niet zelf mee gereden
de cayenne-rode is voor mij de beste testbank om dit soort dingen goed te kunnen testen
de cayenne-rode is voor mij de beste testbank om dit soort dingen goed te kunnen testen
-
AlexJ
- Donateur

Tanisha heel goed dat je het gewoon doet en gaat testen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Ps. Heb je ook foto's?
Ps. Heb je ook foto's?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
nee geen foto´s gemaakt de kop zit er nu ook al weer op vanavond moet mijn cayenne-rode weer rijden die is nu nog steeds mijn dagelijkse auto en de diesel een nog niet rijdend project
die kop was eigenlijk best wel een tegenvaller ik had eerst de diesel klaar willen hebben voor ik weer met de cayenne-rode verder ging sleutelen maar ja het gaat niet altijd zoals het moet gaan
ben trouwens toch al aan het twijfelen of ik wel 2 coupés op de weg wil houden misschien dat ik de cayenne-rode ga verkopen maar ben er niet niet over uit als ik hem toch verkoop komt er waarschijnlijk een vrachtauto voor terug
die kop was eigenlijk best wel een tegenvaller ik had eerst de diesel klaar willen hebben voor ik weer met de cayenne-rode verder ging sleutelen maar ja het gaat niet altijd zoals het moet gaan
ben trouwens toch al aan het twijfelen of ik wel 2 coupés op de weg wil houden misschien dat ik de cayenne-rode ga verkopen maar ben er niet niet over uit als ik hem toch verkoop komt er waarschijnlijk een vrachtauto voor terug
-
tanisha
- Geregistreerd lid
zo de groeven werken dus wel en niet zo'n klein beetje ook het ding is beresterk onderin geworden en gaat op benzine echt als de malle op lpg is het niet echt veel veranderd maar toch iets sterker onderin
1 van de dingen die mij opvalt is de geur uit de uitlaat dit ruikt een stuk minder naar benzine of gas als het voor de groeven deed
het geluid is ook wat anders geworden veel rustiger en iets donkerder
ik ben benieuwd wat het verbruik gaat doen
1 van de dingen die mij opvalt is de geur uit de uitlaat dit ruikt een stuk minder naar benzine of gas als het voor de groeven deed
het geluid is ook wat anders geworden veel rustiger en iets donkerder
ik ben benieuwd wat het verbruik gaat doen
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Gaat na 1000 km de kop er ook weer af om te kijken hoe e.e.a. er uit ziet? Ik ben wel benieuwd.
-
jarno93
- Geregistreerd lid
zeker van te voren ook de compressie gemeten en nu natuurlijk ook weer. ik kan me voorstellen dat de motor voor de lekke koppakking net niet zo feestelijk liep als met een koppakking die goed is. maw ik blijf erg sceptisch. meten is weten.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
de lekke kop kwam vrij snel ik heb in een week 2 liter bij moeten vullen
compressie test heb ik niet gedaan de slang was niet meer in de knijpen zo veel druk had het koel systeem
dit is nog altijd een dagelijkse auto dus zolang die het goed blijft doen gaat de kop er niet meer af!
jullie weten nu dat het werkt als je verder onderzoek wil doen is het aan jullie om te gaan experimenteren
compressie test heb ik niet gedaan de slang was niet meer in de knijpen zo veel druk had het koel systeem
dit is nog altijd een dagelijkse auto dus zolang die het goed blijft doen gaat de kop er niet meer af!
jullie weten nu dat het werkt als je verder onderzoek wil doen is het aan jullie om te gaan experimenteren
-
brinky
- Donateur

Nee, JIJ denkt dat het werkt... wij (althans: ik) ben nog niet overtuigd, althans niet op basis van de gepresenteerde feiten. Want het enige wat je zegt is dat de auto met goede koppakking weer fijner rijdt dan met defecte koppakking; dat had een kind ook kunnen bedenken.tanisha schreef: jullie weten nu dat het werkt als je verder onderzoek wil doen is het aan jullie om te gaan experimenteren