Sneller dan.... .

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Ramon1
Geregistreerd lid

Re: Sneller dan.... .

Bericht door Ramon1 » zo 17 apr, 2016 22:58

ReinO schreef:In de meern had je de gelegenheid het zelf mee te maken. Alle passagiers hadden lol in deze funcar.
en dat is het enige waar ik hem voor heb. Er is nl ook heel normaal mee te rijden.

Mocht je in de buurt van lelystad zijn, je bent alsnog van harte welkom voor een proefritje.

Hoi Rein,

Volgens mij lopen er nu een paar dingen door elkaar....
Ik reageerde op het filmpje van Marnix waarin je ziet dat hij geen tractie heeft.
Op zich logisch met een dergelijk vermogen....
Toch niet jouw auto?

Ik heb vroeger ook hele dikke voorwielaandrijvers gereden, maar ben wel een beetje klaar met dat oproken van banden en dikke strepen rubber. Kick nu meer op auto's die het vermogen ook op de weg krijgen.

Andere turbo, injectoren, dp vind ik prima kunnen, maar een hele motor " doen" en er een onrijdbaar geheel van maken is niet mijn ding......

Beetje verwend ook met Quattro's en dikke achterwiel aandrijvers...... :mrgreen:

Laat onverlet dat ik de prestatie van Marnix bewonder hoor en een proefritje is altijd leuk.....
Neem ik mijn 928 mee, als het blok gewisseld is ......

marijn dekker
Donateur
Donateur

Bericht door marijn dekker » ma 18 apr, 2016 21:29

Afbeelding

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » ma 18 apr, 2016 23:08

Ohh chill... mijn oprit is een beetje groen geworden! Altijd handig azijn.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 19 apr, 2016 5:44

van die wielspin klopt natuurlijk, maar ik doelde meer op dat de 900ng wel degelijk een rijdbare auto is.
Wanneer de turbo 1.0 bar draait gebeurt er eigenlijk niet zoveel en kan je lekker boemelen.
Waarom beklim je een berg? Omdat het kan..... .

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 19 apr, 2016 8:30

Ramon1 schreef:
maxmink93 schreef:Lets say vanaf 110, bij 65km/h in zijn 2 kick te boost in en dan is er niet echt heel erg veel grip :-)..

http://youtu.be/Utpd3koi_uA" onclick="window.open(this.href);return false;. En dat was nog met 460 pk oid ipv de 540..
Volgens mij blijkt hieruit overduidelijk dat dergelijke vermogens in een voorwielaangedreven auto totaal onzinnig zijn.
Prachtig gemaakt maar je hebt er geen reet aan, opgerookte voorbanden en een toerenbegrenzer ( of niet) die overuren maakt.....
Eigenlijk een totaal onrijdbare auto.....
Mening deel ik niet, ondanks dat je het vermogen niet volledig kwijt kunt in zijn 1 en 2 wil het niet zeggen dat hij niet van zijn plek wilt.

9-5 is nooit een stoplicht sprinter, is ook niet wat ik er van wilde maken.

De 9-5 is sterk op de tussen sprintjes op de snelweg, dit is wat ik wilde versterken. Zijn 3 4 en 5 zijn ontzettend veel fun.

Als het echt zo nutteloos zou zijn moet je maar aan een aantal 911 rijders gaan vragen, die hebben Savonds in een hoekje zitten huilen :)..

Er zijn natuurlijk anderen platformen die veel beter geschikt zijn voor +500pk, maar dat maakt het niet per definitie leuker..

Niet echt nutteloos als je het mij vraagt:
http://youtu.be/-WyNaVDVQf4" onclick="window.open(this.href);return false;

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 19 apr, 2016 14:02

dat is toch veel meer lol dan een stoplichtsprint? dragracen is een compairing apples wis peares.

Ramon1
Geregistreerd lid

Bericht door Ramon1 » vr 22 apr, 2016 23:23

marijn dekker schreef:Afbeelding
Poging tot humor van een ex Renault Scenic rijder..... :-P+

Hopelijk heb je er zelf lol om gehad :yawn:

Ramon1
Geregistreerd lid

Bericht door Ramon1 » vr 22 apr, 2016 23:26

Heren, blijft toch een verschil van mening / inzicht, ondanks dat ik zie dat het echt wel hard gaat ...... :wink:

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » ma 02 mei, 2016 16:38

Vrijdag op weg naar lelystad stond ik naast een Audi A6 3.0 TDI van 2 generaties oud. Doet volgens het boekje 7.3 seconden naar de 100 met 225PK en 430NM. Wel leuk om zijn gezicht te zien toen ik bij hem weg reed met de saab :)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 02 mei, 2016 18:18

dan merk je dat onze pk-kg verhouding gunstig is. en leuk natuurlijk.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 10 mei, 2016 19:16

zojuist een audi estate er uit gereden. type en my zijn niet bekend bij mij, maar het was een close win.
Tot 130 was ik aan kop en daarna vol op de rem voor een 70 zone.
'another bites the dust ' maar net zo close als de m5.

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » zo 10 jul, 2016 4:40

Cayenne(peper) S, zelfde verhaal als de audi: een goede 500 kilo teveel om mij op mijn nummer te zetten omdat ik wachtte totdat de inhalende vrachtwagen voor me weg was... Bij 180 was het voor mij genoeg op een niet lege snelweg, maar een aso rijder maalt niet om een verkeersdode meer of minder...
*niet met de malachite 90 :wink:

Klep869
Geregistreerd lid

Bericht door Klep869 » ma 11 jul, 2016 11:23

amuseer me rot telkens ik rechts sta aan het rode licht en er links een nieuwe 5 serie komt staan.
bij groen vlot mee vertrekken ernaast blijven hangen tot een 80 km/u, dan zie je de driver al verbaasd kijken, en dan er vlotjes overgaan
en ze achterlaten.
heb enkel een probleem met een 535d en 535i, die rijden vanaf start weg en kan ik pas terug bijhalen rond 130km/u
(ja is idd meer als de max snelheid hier in België), dit gebeurd 's ochtends vroeg op een verlaten recht stuk snelweg
ofwel naar de haven van Antwerpen of weg van de haven van Antwerpen
mvg

JTB81
Geregistreerd lid

Bericht door JTB81 » ma 11 jul, 2016 14:51

En daarna wordt je wakker zeker? Met 306 pk en 400 Nm vanaf 1200 toeren hou je een 535i niet bij met een ongetunde Aero. Ik denk eerder dat ze stoppen met gas geven bij 130 km/u. Ik bedoel onze auto's zijn best vlot, maar van sommige verhalen hier weet de schrijver stiekem ook dat ze uit een hele dikke duim komen.

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » ma 11 jul, 2016 15:26

Een 535i ga ik ook zeker niet bijhouden, al helemaal niet vanuit stilstand

Plaats reactie