Aero verliest air...
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Re: Aero verliest air...
Jep net nogmaals gekeken, geen badp in mijn OpenSID.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
We zijn weer wat verder, nieuwe benzinepomp en brandstoffilter vervangen. Daarnaast inlaattraject gecontroleerd op lekken, die waren er niet. Ik kom nu tot een mair van 1160 bij een mreq van 1245. Ioff is minder negatief (alleen bij volgas en hoger in de toeren). Wat nieuw is zijn misfires bij volgas. Over 2 weken zoeken we weer verder.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Badp hebben we na een ecu reset weer kunnen vinden.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Na een 2e bezoek aan Peter Mink zijn we weer een stuk verder. Peter heeft de voorspanning van de wastegate bijgesteld, hij bewoog al bij 0,1 bar terwijl dit ongeveer 0,4 moet zijn. tevens hebben we een nieuwe DI gemonteerd. Hierna haal ik mijn lucht een stuk beter, dat maakt de auto een flink stuk sneller. De prijs was erg schappelijk, maar misschien hielp het dat ik ze omgekocht heb met limburgse vlaai. Al met al een 2e goede ervaring bij dit bedrijf waar men duidelijk ook meer kennis bezit over het hoe en wat van getunde saab's dan op andere plekken.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Het saabje heeft een beurt gehad waarbij een motorflush is gedaan met spul van forté. Het heeft wel een merkbare invloed op een aantal waardes in opensid gehad. Badp is nog maar 20, die was eerst hoger. Echter Amul is wel meer negatief en Ioff wordt ook weer negatiever, maar dat doet ie vaak als het warm is buiten. Het olieverbruik lijkt wel gedaald te zijn, dus dat is mooi. Onder vollast werd er net maar 1070 lucht gevraagd, kan dat een gevolg zijn van de negatieve ioff of de temperatuur? Even later werd er in de 3 wel weer bijna 1200 gevraagd en geleverd. De brandstofpomp is nieuw net als het filter, de bougies zijn minder dan 7K oud en gegapt op 0,9mm, evap klepjes en andere terugslagklepjes zijn gecontroleerd en vervangen waar nodig. De intercooler is niet lek. Mijn oude dame blijft wat wispelturig, zal haar leeftijd wel zijn.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Inlaattemperaturen even in de gaten houden.
Stage 1 doet ongeveer 1250 a 1275 voor b235r. Ioff mag bij goede brandstof en goede iat niet te veel negatief zijn, liefste helemaal niet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Stage 1 doet ongeveer 1250 a 1275 voor b235r. Ioff mag bij goede brandstof en goede iat niet te veel negatief zijn, liefste helemaal niet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Aero verliest air...
Iat was rond de 40 graden. Ioff rond de -30 maar schommelt flink afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Ik zie -100 ook voorbij flitsen. Normaliter zie ik 1270, dus hij zal ergens ingrijpen.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Rij je op 98?
Klinkt alsof er niet de juiste kwaliteit benzine in zit. Dat veroorzaakt veelal die schommelingen.
Tank je wel 98? Probeer het eens bij een andere pomp. Aral 102 en V-power doen dit bij mij na hard pushen ook maar bijvoorbeeld 98 van de witte pomp niet.
Die laatste analyseert de auto overigens ook geen ethanol in dus dit zou een reden kunnen zijn.
Klinkt alsof er niet de juiste kwaliteit benzine in zit. Dat veroorzaakt veelal die schommelingen.
Tank je wel 98? Probeer het eens bij een andere pomp. Aral 102 en V-power doen dit bij mij na hard pushen ook maar bijvoorbeeld 98 van de witte pomp niet.
Die laatste analyseert de auto overigens ook geen ethanol in dus dit zou een reden kunnen zijn.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Jup 98 van Esso altijd. Ok, dat kan ik nog eens proberen, moet morgen toch tanken.
-
ReinO
- Donateur (2x)

nu heb ik niet je hele topic doorgelezen maar je injectoren zijn nog helemaal bij de les?
en fpr ook dik in orde?
wat is je amul waarde? alles tussen 500 en - 500 is ok.
en je aadd?
en fpr ook dik in orde?
wat is je amul waarde? alles tussen 500 en - 500 is ok.
en je aadd?
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Benzinedruk is gemeten en ok bevonden. Injectoren, geen idee die doen al 368.000 km mee.
Amul gaat alle kanten op, nu -770, die waarde zie ik normaal niet dan tussen de -180 en -380. Aadd is licht positief +8 ofzo.
Amul gaat alle kanten op, nu -770, die waarde zie ik normaal niet dan tussen de -180 en -380. Aadd is licht positief +8 ofzo.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Ik hoop dat ik het niet omdraai maar neg. Amul betekent te arm
omdat het snel wisselt gaat er iets met de aanvoer , in het laatste deel , niet lekker. Een brakke pomp geeft dit beeld niet.
ringetjes lek. Even vernieuwen kan nooit kwaad.
Maar mink is ook nog niet klaar want je had blijkbaar ook wat achterstallig onde r houd.
omdat het snel wisselt gaat er iets met de aanvoer , in het laatste deel , niet lekker. Een brakke pomp geeft dit beeld niet.
ringetjes lek. Even vernieuwen kan nooit kwaad.
Maar mink is ook nog niet klaar want je had blijkbaar ook wat achterstallig onde r houd.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Aero verliest air...
Ringetjes? Van de injectoren? En wat bedoel je met achterstallig onderhoud?
Ik dacht altijd dat de amul negatief wordt omdat de auto denkt dat ie te rijk loopt. Hij gaat dus verarmen.
Ik dacht altijd dat de amul negatief wordt omdat de auto denkt dat ie te rijk loopt. Hij gaat dus verarmen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Ringetjes vd injectoren idd.
Ik draai het vaker om , Vandaar mijn voorbehoud. Maar de onderliggende oorzaak kan hetzelfde zijn.
Ik draai het vaker om , Vandaar mijn voorbehoud. Maar de onderliggende oorzaak kan hetzelfde zijn.