Stage3+ klaar!!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Stage3+ althans bijna ;-)

Bericht door brian76 » wo 02 sep, 2015 17:16

Even een berichtje uit het warme Portugal 8)
Vanochtend even contact gehad met Max en het volgende gaat er gebeuren
- nieuwe DI cassette
- nieuwe intercooler met nieuwe slangen van kl-racing
- nieuwe koelwaterslangen van do88.
- nieuwe oliedrukzender (ivm olie-lekkage)
- nieuwe keerring (lekkage)
- nieuw brandstoffilter
- nieuwe klepdekselpakking omdat het dan toch al open ligt
- setje andere nokkenassen (T5)

Moet toch wel wat gaan worden bij elkaar allemaal,zo? :P
Ik kan haast niet wachten!!

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Stage3+ in uitvoering.....

Bericht door brian76 » vr 11 sep, 2015 23:53

Joepie! Maandag mijn auto ophalen :O: Alles zit erin inclusief een nieuwe lmm, dit bleek de boosdoener dat de mair niet gehaald werd.
Binnenkort zal de turbo ook vervangen moeten gaan worden maar was nog niet direct haast bij.
Ik zal maandag wat foto's nemen en als ik de laptop kan gebruiken zal ik wat foto's proberen te plaatsen, ik denk dat het er aardig blauw uitziet onder de motorkap met alle nieuwe slangen :D
Denk dat het maandag heerlijk sturen wordt van Breda naar Almere 8)

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Stage3+ klaar!!

Bericht door brian76 » di 15 sep, 2015 8:26

Gisteren mijn auto opgehaald! :O:
Hij rijd heerlijk! Ik heb wat foto's maar moet even rustig kijken hoe ik die ook alweer toe kon voegen.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 18 sep, 2015 11:44

Das dik smullen :)

T5 cams zijn ook zon lekkere upgrade boven op de stage 3 :twisted: :twisted:
Zeker ook omdat die automaat toch altijd het liefste bij iets gas al weer een trappie terug gaat :mrgreen:

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » vr 18 sep, 2015 14:08

Zeker smullen!!! gisteren een stukje de A6 op gereden, gaat als de brandweer! Boven de 180 nog een flinke versnelling
Ik moet nog even terug voor de software want er zit ergens een hikje die er nog uit moet
En de BSR klinkt wel erg lekker nu met de 3" DP, valt mij wel op dat als je een tijdje (stevig) hebt doorgereden dat de brom nog wat sterker word, ik denk dat de uitlaat dan lekker warm is geworden?)

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » vr 18 sep, 2015 18:03

Nieuwe uitlaten hebben altijd een paar honderd km nodig om te "settelen" qua geluid.

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » vr 18 sep, 2015 21:48

Die BSR klinkt lekker ! Gewoon rustig bij normaal rijden, en wat harder brommen bij vol gasss :O:

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 28 sep, 2015 10:52

Kijk zo'n stage 3 is pas goed als die 'hikjes' weg zijn, kan me daar persoonlijk altijd aan irriteren.
Die 'hikjes' weghalen/wegschrijven/fixen is nu net dat custom en lastigste deel van een goede tune..

Ben dus benieuwd of het je al gelukt is?

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » ma 28 sep, 2015 11:49

Zaterdag bij Vincent (Breda) geweest en het was even werk maar het is gelukt. In 1e instantie werd de turbo even overstuurd, kortstondig ging Mair naar 1400 waardoor er fuelcut kwam. Vincent heeft van alles aangepast en is nu goed.
Bij de 3e testrit ging alles lekker! totdat ik de laatste keer vol op het gas ging op de snelweg..... Dikke witte rookwolk achter me en de auto achter me deed gelijk zijn ruitenwissers aan :oops: + een nat spoor achter me. Bak in zijn vrij, motor uit en uitgerold naar de benzinepomp (ging net...)
Tuutje van de radiateur afgebroken :( het plastic van dat tuutje was helemaal broos dus vroeg of laat was dit zowiezo gebeurd. Anwb gebeld en die was er met 30 minuten ofzo hij heeft de slang op het tuutje gezet wat er nog was, afgevuld met water en kreeg op mijn hart gedrukt om zo min mogelijk toeren te maken dus een beetje op eieren (120km.) naar huis toe gereden. maar alles is goed blijven zitten.
Gisteravond mijn auto bij de garage neergezet en die gaan er morgen een nieuwe radiateur inzetten.

Dus ja het is gelukt en de auto sleurt eraan als een gek!!! :twisted: :O:
Maar ik kan er morgen-avond pas echt van genieten haha.

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » wo 30 sep, 2015 8:00

Gisteren de auto opgehaald met een verse radiateur. Hoop dat het investeren nu even klaar is. Kreeg nog wel een compliment van de monteur. Voorlopig eerst eens lekker rijden :-)
Heb olie en filters besteld dus hoop dat het vandaag of morgen binnenkomt zodat ik voor het weekend olie kan vervangen.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » wo 30 sep, 2015 9:01

Woha klinkt goed! Denk dat je Saab aangaf dat hij een aluminium intercooler voor sinterklaas wil, incl mooie silicoontjes :mrgreen:

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » wo 30 sep, 2015 9:35

Alu IC heb ik de auto al mee verwend en Silcone slangen ook voor koelwater :wink:
Dus met voor Sinterklaas wat anders gaan verzinnen :D

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » wo 30 sep, 2015 14:24

Oh ja was de radiator :mrgreen: whoeps...

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » wo 30 sep, 2015 14:31

Nu zijn alle "losse" dingen rond de motor wel vernieuwd haha.

Heb luchtfilter besteld en olie, zijn jullie bekend met JR sportluchtfilters? Komt bij RenD vandaan, zou voor meer lucht moeten zorgen, is dus alleen het ronde filter dus niet een complete kit.

Plaats reactie