Remmerij Hirsch

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Re: Remmerij Hirsch

Bericht door Chilly-Pepper » za 02 feb, 2013 18:00

johnb52 schreef:Heb zo t idee dat die tekst van winparts.nl komt?

Echte ds2500 ferrodo's zitten op de 150 euro. Maar gaan heel lang mee, vraag maar aan Millerman.

klopt... heb toch ook niet gezegd dat het de ds set is?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 02 feb, 2013 18:04

Nee, je zei dat je het niet wist.

De gewone Ferrodo's zijn bijna gelijk aan de standaard remblokken, als ik t goed heb.

SaDi
Geregistreerd lid

Bericht door SaDi » za 02 feb, 2013 19:12

Even hypothetisch het vanuit een ander standpunt bekijken :

Stel dat je het ABS zou kunnen uitschakelen ....
Standaard configuratie remmen .... ga je in staat zijn met een noodstop de wielen te blokkeren ???
uiteraard lukt dat .... remafstand laat ons zegge 75 meter .... puur hypothetisch ....

Brembo big brake kit met alle toeters en bellen ....
ABS uitgeschakeld .... ga je de wielen kunnen blokkeren ??? Ik hoop van wel ..... Wat gaat nu je remafstand zijn ?? ik denk 75 meter ....

Zelfde met ABS ingeschakeld .... dat zal ingrijpen wanneer je wiel dreigt te blokkeren ?? Akkoord ??? Of niet ???
Kan je het ABS activeren met de standaard remmerij ???? Volgens mij wel :wink:
Kan je het ABS activeren met de Brembo big brake kit ... ik mag het hopen ....

iedereen nog akkoord ?? of toch niet ???? :twisted:
Wat ik mij dan afvraag .... wat haalt het uit ???? ik denk dat ik het antwoord ken ....
Hoe verkort ik dan wel de remafstand ???? ik denk ook dat ik dat antwoord ken ....
Hoe komt het dan dat het toch duidelijk voelbaar is dat er andere remmerij gemonteerd is ??? ik denk ook dat ik dat antwoord ken

Even duidelijk stellen .... ik praat nu over 1 enkele noodstop .... geen 4 na elkaar ....

Graag jullie mening .....

:wink:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 02 feb, 2013 19:28

Jep, waar je ook rekening mee moet houden in hoe snel je remmen aangrijpen en of ze een bepaalde bedrijfstemp nodig hebben. Duurdere Audi's bijv. (kuch, proest, blaf...) laten zo eens in de zoveel tijd de blokken even aanlopen. Zo blijven ze op temp. Merk je niets van...

En, ja hoor, ABS kun je "uitschakelen"... Ik rijd zo liever zonder ABS op het circuit, terwijl sommige mede piloten weer liever met rijden...

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 02 feb, 2013 19:35

Ik denk dat er twee verschillen zijn. Een BBK kan het wiel sneller blokkeren en dus eerder met max kracht afremmen. Daarnaast het sportknop effect van de automaat: je hoeft je pedaal minder ver in te trappen om al op max remkracht te zitten. In dagelijks gebruik lijk je dus harder te kunnen remmen.

SaDi
Geregistreerd lid

Bericht door SaDi » za 02 feb, 2013 19:35

evo ... met dat aangrijpen ben ik het volledig met je eens :!: Daar ga je een fractie winst maken. Tegen iets of wat snelheid een metertje of .... naargelang hoe snel je gaat uiteraard.

Maar we spreken hier toch over auto's die gebruikt worden op de openbare weg .... toch ....
Daarom zeg ik er ook bij ..... "geen 4 keer na elkaar" .... (hoe vaak ga je 4 maal, na elkaar, een noodstop doen op de openbare weg ?? )

:wink:

SaDi
Geregistreerd lid

Bericht door SaDi » za 02 feb, 2013 19:36

Tubefreak schreef: het sportknop effect van de automaat: je hoeft je pedaal minder ver in te trappen om al op max remkracht te zitten. In dagelijks gebruik lijk je dus harder te kunnen remmen.
BINGO :!: :D
Een BBK kan het wiel sneller blokkeren en dus eerder met max kracht afremmen
Idd zoals mij bovenstaande post in antwoord op evo .... :wink:

Conclusie van het verhaal ? :D :wink:

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 02 feb, 2013 20:51

johnb52 schreef:Nee, je zei dat je het niet wist.

De gewone Ferrodo's zijn bijna gelijk aan de standaard remblokken, als ik t goed heb.
Ik denk dat je dat ietsje verkeerd opgevat hebt.... ik heb geschreven..
Chilly-Pepper schreef:[quote="johnb52]
Zijn dat gewone Ferrodo blokken of de DS2500?
Staat nergens.. durf het dus niet te ontkennen of te beweren[/quote][/quote]

Hier staat niet dat ik het niet wist (of weet) er staat dat het niet vermeld is door de aanbieder..dat is naar mijn idee iets anders dan het zelf niet weten..
Zullen we het er maar op houden dat het onwaarschijnlijk is dat het de DS set is?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 02 feb, 2013 20:53

Ik heb geen ervaring met de reguliere Ferodo's, alleen de DS2500. Is wat duurder, maar remt als een dolle en gaat inderdaad opmerkelijk lang mee. Langer dan de hoeveelheid stof op de remmen doet vermoeden ;) Toegegeven, ik rijd veel en rem daardoor weinig per kilometer. Maar toch...

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 02 feb, 2013 21:30

Belangrijkste reden van een BBK voor velen (zoals ik) is dan ook de optische verbetering. En om bij de BBK meeting toegelaten te worden.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 02 feb, 2013 21:44

Staat BBK voor broodje burger king?

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 02 feb, 2013 21:48

Big Brake Kit

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 02 feb, 2013 22:19

enne, de booster en hoofdcylinder? 8)

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » zo 03 feb, 2013 0:15

Het gaat erom wat je wilt! Ik rijd dagelijks 120km woon werk. Tijdens deze rit rij ik afhankelijk van de verkeersdrukte tussen de 120 en 160+ daar waar ik het mogelijk vind. Het kan zomaar voorkomen dat ik dan wel echt 4 x achter elkaar hard wil kunnen remmen, niet omdat ik het opzoek maar wel omdat ik eerder en iets harder rem dan nodig om de marge erin te houden omdat ik wat harder rijd dan de rest.

Daarnaast rijd ik in D ook weleens 200+ en dan wil ik dat makkelijk kunnen bijremmen indien nodig. Ook een aantal keren achter elkaar.

Als je dat allemaal niet wilt, dan is standaard remmerij indien goed onderhouden meer dan genoeg in mijn optiek. Echter, in mijn geval heb ik met standaard remmen duidelijk het gevoel dat het net aan is. Hetzelfde als ik een retourtje zuid Frankrijk doe. In de bergen en lekker op snelheid, dan merk ik dat ik aan standaard remmen op de grens zit en aardig pedaal druk moet leveren.

@ evo, rembalans zou in mijn optiek wat bijgesteld knnen worden, iets meer naar achteren wat mij betreft maar bekrachtiging vind ik ruim voldoende.

@ sadi, ja je redenering klopt, echter is doseerbaarheid erg van belang. Daarnaast zal op een x snelheid het makkelijker worden de wiielen te blokkeren. Ik mer nu met de 345 setup bv. Dat doseerbaarheid heel veel is verbeterd. Ik merk ook dat met veel veel minder pedaaldruk de auto hard afremt. Dat is in mijn ogen veel waard. Daarnaast zijn banden van groot belang maar dat is een externe factor los van de remmen.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 03 feb, 2013 0:26

1. Omdat het kan (aangezien mijn setup in de EU amper voorkomt, maar dit is natuurlijk altijd de belangrijkste reden voor upgrades ;) )
2. Omdat bij vaak snel optrekken, ook vaak snel afremmen van belang is :besserwisser:
3. Omdat ik een paar keer paar jaar wel volledig los ga met de wagen qua bochten/remmen/optrekken/remmen/bocht/optrekken/remmen/etc :O:
4. Omdat het gewoon dik staat 8)

Plaats reactie