Betere remmen voor mijn getunede 9-5 Aero Estate
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Re: Betere remmen voor mijn getunede 9-5 Aero Estate
@Rein: ik heb nog niets besteld! Alleen de Goodridge slangen heb ik al. In het voorjaar ga ik een beslissing nemen over de set (vrijwel zeker de Millermansetup) en dan zal ik waarschijnlijk mijn garage vragen ze te bestellen en er onder te zetten.
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik heb ze destijds in Engeland gehaald, omdat ik daar toch al met de auto naar toe ging. Dat scheelde enorm in de verzendkosten. Het helpt als je het onderdeelnummer weet. Dan kun je ook zoeken op de Opels/Vauxhalls die dezelfde schijven hebben.
-
ReinO
- Donateur (2x)

kijk
@M. precies wat ik nodig had: thnx. dat onderdeelnummer is helemaal relaxt!
ik laat het nog even bezinken maar die brembo's hebben wel mijn voorkeur. (later nog maar eens die ferrodo blokken erbij).
waarschijnlijk moet ik dan echt de achterremmen aanpakken want bij heftige remmen zwabbert de acherkant.
niet dat dat vaak voorkomt, maar rationeel bezig was ik allang niet meer
fijne feestdagen
Rein
@M. precies wat ik nodig had: thnx. dat onderdeelnummer is helemaal relaxt!
ik laat het nog even bezinken maar die brembo's hebben wel mijn voorkeur. (later nog maar eens die ferrodo blokken erbij).
waarschijnlijk moet ik dan echt de achterremmen aanpakken want bij heftige remmen zwabbert de acherkant.
niet dat dat vaak voorkomt, maar rationeel bezig was ik allang niet meer
fijne feestdagen
Rein
-
ReinO
- Donateur (2x)

onder dit artikelnummer zijn alle enkel geventileerde schijven beschikbaar.
ik had graag de dubbel geventileerde en gegroefde schijven gehad.
eerst even werken zo (schijven moeten ergens van betaald worden) en dan morgen eens rustig verder kijken.
waarom hebben auto's geen zwevende remschijven zoals bij motorfietsen?
ik had graag de dubbel geventileerde en gegroefde schijven gehad.
eerst even werken zo (schijven moeten ergens van betaald worden) en dan morgen eens rustig verder kijken.
waarom hebben auto's geen zwevende remschijven zoals bij motorfietsen?
-
evo
- Donateur (2x)

Zijn er wel.... Zwevende... Maar vooral voor serieuze sport setups.
Wat bedoel je met dubbel geventileerd? Volledig doorboord?
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Wat bedoel je met dubbel geventileerd? Volledig doorboord?
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
ReinO
- Donateur (2x)

moet wel een beetje budgetvriendelijk blijven allemaal: als het een sportsetup is zal het zeker prijzig zijn.
idd doorboord en gegroefd leken mij betere resultaten geven dan mijn huidige saabschijven.
maar goed: iemand gaf ook al aan dat de blokken (ebc red stuff, ferrode) meer gaan bijdragen aan pittiger remgedrag.
wordt vervolgd (zit met mijn 900ng wel in het verkeerde topic...)
idd doorboord en gegroefd leken mij betere resultaten geven dan mijn huidige saabschijven.
maar goed: iemand gaf ook al aan dat de blokken (ebc red stuff, ferrode) meer gaan bijdragen aan pittiger remgedrag.
wordt vervolgd (zit met mijn 900ng wel in het verkeerde topic...)
-
Tubefreak
- Donateur

For what it's worth: de hirsch setup remt maar iets van 2 meter korter bij 100 -> 0 tov standaard 9-5 remmen! En dan nog is de remweg niet bepaald kort. Het verschil zit hem in het remmen bij hoge snelheid of meerdere keren achter elkaar.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Even een oud topic afgestoft - want de remmen upgrade gaat gebeuren.
Op maandag 1 juli krijgt de 9-5 een lekkere zomerbeurt (verse sappen, bougies, filters, enz) én worden de remmen geupgrade! Na goed overleg met de Saab garage, heb ik uiteindelijk toch niet voor de volledige 'Millerman setup' gekozen: de geplande Brembo schijven zijn vervangen door geventileerde "Viggen" schijven. De verdere setup is wel hetzelfde:
Voor:
- Geventileerde Viggen schijven.
- Huidige klauwen (worden niet vervangen).
- Ferodo DS2500 blokken.
- Goodridge remleidingen.
Achter:
- Standaard Aero schijven (worden alleen vervangen indien te dun).
- Nieuwe standaard remblokken.
Op maandag 1 juli krijgt de 9-5 een lekkere zomerbeurt (verse sappen, bougies, filters, enz) én worden de remmen geupgrade! Na goed overleg met de Saab garage, heb ik uiteindelijk toch niet voor de volledige 'Millerman setup' gekozen: de geplande Brembo schijven zijn vervangen door geventileerde "Viggen" schijven. De verdere setup is wel hetzelfde:
Voor:
- Geventileerde Viggen schijven.
- Ferodo DS2500 blokken.
Achter:
- Standaard Aero schijven (worden alleen vervangen indien te dun).
- Nieuwe standaard remblokken.
-
Tubefreak
- Donateur

Da's goed nieuws!
Volgende week donderdag gaat bij mij alles onder het mes.
Voor:
- Turbo X / Hirsch uber remklauw (van Ate)
- 345 mm schijven
- Ferrodo pads
- Goodridge staal omvlochten leidingen
Achter
- gereviseerde aero klauwen
- 300mm geventileerde schijven van Pagid
- Pagid pads
Kwam er overigens achter dat een BMW Z4 dezelfde klauwen achter heeft. De uberklauwen worden ook veel gebruikt door BMW, Audi, etc alleen aansluiting is iets anders.
Volgende week donderdag gaat bij mij alles onder het mes.
Voor:
- Turbo X / Hirsch uber remklauw (van Ate)
- 345 mm schijven
- Ferrodo pads
Achter
- gereviseerde aero klauwen
- 300mm geventileerde schijven van Pagid
- Pagid pads
Kwam er overigens achter dat een BMW Z4 dezelfde klauwen achter heeft. De uberklauwen worden ook veel gebruikt door BMW, Audi, etc alleen aansluiting is iets anders.
-
rs13
- Geregistreerd lid
Je kan voor de achterklauwen ook ferodo blokken krijgen in ds2500 of andere versie. DIe worden namelijk voor BMW aangeboden, met (jawel) dezelfde klauwen!
Heb het al enige tijd in de planning maar het is er bij mij nog niet van gekomen. Ben benieuwd, ik vermoed dat het P&P is
Heb het al enige tijd in de planning maar het is er bij mij nog niet van gekomen. Ben benieuwd, ik vermoed dat het P&P is
-
freek corsa
- Geregistreerd lid
@Tubefreak,
Hoe is het vandaag gegaan met je remmen upgrade?
Heb je foto's gemaakt?
Hoe is het vandaag gegaan met je remmen upgrade?
Heb je foto's gemaakt?
-
Tubefreak
- Donateur

Zat er een dag naast, het is morgen. Zal zeker foto's maken van het eindresultaat!
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Tube - waarom start je niet een apart topic met jouw remmenupgrade? We hebben net andere auto's en setup's, dus wordt het anders wat lastig te zien welke bij welke hoort. Maandag gaat mijn auto onder het mes (voor de boobjob) en zal ik zo snel mogelijk foto's plaatsen.
-
Tubefreak
- Donateur

Ik ga dittopic ook niet (verder) vervuilen, foto's enzo komen allemaal in mijn bestaande topic.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Zo! Vandaag heeft dan eindelijk de remmen upgrade plaats gevonden!
De 308mm geventileerde 'Viggen' schijven, Ferodo DS2500 blokken en Goodridge remleidingen zitten op de plek.
Ik vind dat het subtiel krachtig staat - zeker samen met die Griffin velgen!

Ferodo blokskes nog net te zien

Achter is het weinig boeiend, standaard Aero spul (schijven, blokken en klauwen), maar wél nieuwe Goodridge remleidingen.
De komende 200km moet ik braaf rijden, normaal remmen en heftige rempartijen proberen te voorkomen. Daarna mag ik los! Ondanks dat de blokken nog niet mooi op de schijven zijn ingelopen, merk ik nu al dat het eea strakker is. Dat zal wel komen door die stalen remleidingen.
De auto heeft trouwens ook gelijk een uitgebreide beurt gehad - alle sapjes vervangen (inclusief de versnellingsbak), bougies, filters, enz.
O ja, een van de oude schijven:

Het is niet zo goed te zien op de foto, maar er zit een forse richel op de rand (paar mm hoog), behoorlijk weggesleten!
Leuk voor aan de muur! Saab-art.
De 308mm geventileerde 'Viggen' schijven, Ferodo DS2500 blokken en Goodridge remleidingen zitten op de plek.
Ik vind dat het subtiel krachtig staat - zeker samen met die Griffin velgen!

Ferodo blokskes nog net te zien

Achter is het weinig boeiend, standaard Aero spul (schijven, blokken en klauwen), maar wél nieuwe Goodridge remleidingen.
De komende 200km moet ik braaf rijden, normaal remmen en heftige rempartijen proberen te voorkomen. Daarna mag ik los! Ondanks dat de blokken nog niet mooi op de schijven zijn ingelopen, merk ik nu al dat het eea strakker is. Dat zal wel komen door die stalen remleidingen.
De auto heeft trouwens ook gelijk een uitgebreide beurt gehad - alle sapjes vervangen (inclusief de versnellingsbak), bougies, filters, enz.
O ja, een van de oude schijven:

Het is niet zo goed te zien op de foto, maar er zit een forse richel op de rand (paar mm hoog), behoorlijk weggesleten!
Leuk voor aan de muur! Saab-art.