9_5 2.3t tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Bmtastic
Geregistreerd lid

Re: 9_5 2.3t tuning

Bericht door Bmtastic » vr 14 jan, 2011 23:04

U-Poll schreef:Goede beslissing! Gijs weet dus -net als Speek- ook precies waar hij mee bezig is! Hij heeft mijn 2.0t nu op 225pk/340Nm gezet, en wel precies zoals IK het lekker vind rijden. Ik heb me trouwens ook op de lijst gezet voor een 3" downpipe (zie inkoopacties) waardoor het grote koppel lekker laag beschikbaar komt (vanaf 2000rpm). Overweeg dit trouwens ook voor jouw Saab! Check wel even bij G-ice of Evo of het bij jouw 2.3t past - ik dacht het wel.
Passen doet ie wel .

Maar ik weet graag dingen op voorhand .
Heb er mij nog niet zo op verdiept , maar als dat leuk dingetje nu € 600 kost .
En we zijn met genoeg Jungs , wat kost de handel dan ?
:roll:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 9_5 2.3t tuning

Bericht door evo » vr 14 jan, 2011 23:05

Hmmm... I see, I see... nice... :?

Enne, ja voor geld draait alles. Eergisteren nog op een apparaat gezeten met 2 Holsets HX80 en een Holset HX85... en voor de rest custom alles... Maar daar snap ik nu van hoe ie d'r 6000pk uit haalt... 3 custom injectoren per cilinder, 8 bar, hoeveel voorontsteking, etc. 8)

Wat je nodig hebt (naast geld) om je B235 400pk-tjes te laten draaien met een Vialle LPi install zou ik graag willen weten... Niet in het minste omdat deze B204 (zie hieronder) zometeen in m'n 9-3 verdwijnt waar ik (waarschijnlijk) met een TD04HL-19T-7 die 400pk op benzine of E85 hoop te behalen. In die wagen ligt ook nog een LPi install welke ik wilde af(laten) regelen op iets van 250pk (4 grote injectoren). Vier injectoren ook omdat ik die injector in de intake niet zo zie zitten en vanwege de beperkte opbrengst van je pomp...

Dusssch, hoe?

m'n B204-tje:
Afbeelding

EDIT: Oh... btw... dat past... en is een mooie en zinvolle upgrade hoewel niet direct "nodig" voor een STG1, maar wel lekker :wow:

Plaats reactie