Speedparts ecu.
-
9000-95
- Donateur

Re: Speedparts ecu.
je kunt hier nog pagina's lang over door discusseren maar de enige manier om erachter te komen wat voor ecu je nu hebt is de software uit te (laten) lezen. T5suite dus. Dan pas weet je wat er in zit en of het past bij jouw hardware.
-
johnb52
- Donateur (7x)

michelvenus schreef:http://www.neobrothers.co.uk/maptun-sta ... 3ac4f9c03b Ik zat net hier te kijken en nu zie ik onderaan de advertentie staan dat de maptun ecu geprogrammeerd moet worden aan de auto met SaabTechII diagnostics. Zou dit misschien ook van toepassing zijn op de speedparts ecu? Dan had het toch op de website van speedparts moeten staan denk ik.
Die vraag had ik je ook al gesteld
-
tanisha
- Geregistreerd lid
als de vss code uit staat wil de motor gewoon starten en hoeft er niets geprogrammeerd te worden met tech2
staat de vss code wel aan dan wil de motor niet starten en moet er een tech2 of de t5 suite aan te pas komen
staat de vss code wel aan dan wil de motor niet starten en moet er een tech2 of de t5 suite aan te pas komen
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Bedoel je deze? http://www.rendcarparts.nl/nl/rd-Saab/m ... 900ng9-3v1" onclick="window.open(this.href);return false; Die zat er bij mij al in ja.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Ok,bedankt tanisha. Dat is dan ook duidelijk,valt dat ook af. @johnb52,sorry john maar die vraag heb ik even gemist. 
-
Guido
- Geregistreerd lid
Dan had je dus al 200pk? en zou je nu dus 240pk moeten hebben... Ofwel een stage 1 voor de 2.3FPT
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Ik heb een aero met 225pk. Het is een handbak. Dus ik zou met stage 1 265pk moeten hebben. Ik heb hem zaterdag nog losgetrokken maar sneller als 230 ging die niet. Dus is het denk ik gewoon een aero ecu en geen speedparts ecu.
-
heldopsokken
- Geregistreerd lid
[quote="michelvenus"]...maar sneller als 230 ging die niet. /quote]
Bedoel je KM/H? Met een andere ECU verandert de topsnelheid toch niet? Je bent alleen sneller op die topsnelheid.
Bedoel je KM/H? Met een andere ECU verandert de topsnelheid toch niet? Je bent alleen sneller op die topsnelheid.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Ik dacht als je 40 pk erbij krijgt dat er dan misschien qua topsnelheid ook wel wat verandert. Mijn 900 met rode apc en 185 pk ipv de standaard 160 pk,die gaat qua topsnelheid toch sneller. En dan zijn het "maar" 25 pk meer.
-
AlexJ
- Donateur

Ja je topsnelheid gaat omhoog met meer pk. Tot je de begrenzer aantikt, of je versnellingsbak limiet 
-
9000-95
- Donateur

Topsnelheid meten is een vreemde manier om er achter te komen wat voor software je hebt als je het mij vraagt. Er zijn veel te veel andere variabelen die invloed hebben. Het weer, banden, kan bijvoorbeeld ook best dat je apc klep wat lekt of dat de bov niet helemaal 100 meer is waardoor je de gevraagde turbodruk niet haalt. Dus nogmaals, laten uitlezen. Is echt de enige manier om er achter te komen wat er nu inzit, al het andere is koffiedik natte vinger gedoe.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Vreemd maar wel lekker!
Ik ga hem ook uitlezen. Eens kijken wanneer ik bij evo langs kan komen. Neem met hem wel contact op.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Begrenst is ook gewoon een waarde die je in de software aan kan passen. Maar daar 1000 km/u neer zetten maakt niet dat je ook 1000 km/u kan natuurlijk.
Inderdaad teveel variabelen, tot een met buitentemperatuur, luchtdruk, vochtigheid en wind aan toe (niet allen even veel invloed maar toch).
Inderdaad teveel variabelen, tot een met buitentemperatuur, luchtdruk, vochtigheid en wind aan toe (niet allen even veel invloed maar toch).
-
John Doe
- Geregistreerd lid
Met een bluetooth OBD lezertje en Torque op je smartphone kun je de 2 ecu's vrij goed met elkaar vergelijken (turbodruk en acceleratie).