In de aanloop naar Stage 1 - 3

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
EdjeK
Geregistreerd lid

Re: In de aanloop naar Stage 1 - 3

Bericht door EdjeK » di 28 mei, 2013 19:45

Geen interesse hier in je gt, maar als het aantoonbaar is dat deze kort geleden gereviseerd is , wil het best nog wel iets op kunnen leveren, daar kun je nog raar van opkijken.

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » do 30 mei, 2013 7:59

Eerst maar eens kijken of er geen bs meer is? Ik was ook niet gerust en de garett liep op zn eind dus heb ik eerst een bs controle laten doen voordat ik er in ging investeren.
Als ik zo een beetje optel ga je meer kwijt zijn om die garett stg3 te tunen dan een td04 stg 1 te plaatsen.
Feit is dan ook nog eens dat de td04 langer zal leven...

Garett verkopen zou ik doen ;-)
Oja: als je je handen wil vuilmaken kan je best wat geld uitsparen door met hulp zelf de turbo's te wisselen!

Aquillo
Geregistreerd lid

Bericht door Aquillo » do 30 mei, 2013 15:35

Nouja BS controle is bij de nieuwe Garrett gedaan en MOD6 zit er inmiddels ook op.
Mocht ik er een TD04 induwen dan ga ik inderdaad ook direct wel eens kijken naar BS ja.

Kom toch wel duur uit met nieuwe remmen, uitlaat en TD04. En als ik dan toch de uitlaat doe, kan er eigenlijk net zo goed direct de downpipe op :roll: .

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 31 mei, 2013 2:34

Als die uitlaat toch moetivm apk, dan zou ik idd meteen een dp plaatsen. Als dat het stuk is dat gaar is.
Dan de remmen.
Ben je toch al 1000e kwijt incl arbeid en stalen remleidinge van goodridge.

Dan de stg1 van gijs erop , en kijken of je een deal op de tuning kan maken voor een stage 3 + mhi turbo iets verder in de tijd.

Dan even rustig laten bezinken,rondrijden en kijken wat je tegen komt.
Hoe is je koppeling, je airco etc etc.
Dan hoe ligt ie op de weg? Misschien nieuwe veren en of dempers?

Dan die ic erop, misschien wat extra pk's erbij tunen incm deka 630?
En als die gt opgefikt is een mhi, of je moet hen nog leuk kunnen verkopen/inruilen?

Op dezs manier rijd je auto nog, ook als opeens je geld op is. Wel een vette turbo maar geen goede rennen of opeens een kadukke koppeling...

Aquillo
Geregistreerd lid

Bericht door Aquillo » vr 31 mei, 2013 7:26

Jup dat lijkt me inderdaad een goed plannetje, al is de downpipe op die manier in het begin nog een beetje nutteloos voor die Garrett :P

Tumalu
Geregistreerd lid

Bericht door Tumalu » do 07 nov, 2013 19:14

millerman schreef:Yep, ze piepen af en toe. Met name bij slepend remmen. Maar erg hard is het niet en het zekere remgevoel dat je terugkrijgt maakt het voor mij meer dan goed. Mocht je in de buurt zijn, mag je altijd eens meerijden (en weer stoppen).
Piept hier geen f**k in combinatie met Tarox schijven rondom. Werkt allemaal supergoed op mijn 9-3 nu. Maar misschien dat ze dat met andere schijven wel doen. Geen ervaring mee hoor.

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 08 nov, 2013 14:51

Stage 1 naar 3 wordt ie niet echt veelsneller maar pakt wel super lekker op en loopt heerlijk is mijn ervaring met de Garrett en de donwpipe eerst lekker zo rijden en dan als je koppeling vervangen is en de remmen aangepakt dan naar td04 als je meer wil. Koppeling onderstel remmen eerst voordat je verder gaat.

En wil je het hebben voor de heb of ga je het daadwerkelijk gebruiken?

BSR is ook niks mis mee trouwens en niet elke idioot in je ecu laten prutsen want de 1 is de andere niet......

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » vr 08 nov, 2013 16:18

JWF_Peters schreef: BSR is ook niks mis mee trouwens en niet elke idioot in je ecu laten prutsen want de 1 is de andere niet......
Dan hoop ik voor jou dat ze knock limiters wel origineel hebben gelaten op je 9-3.

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 08 nov, 2013 20:26

edit

Plaats reactie