eaton m45 compressor blijkt m65
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: eaton m45 compressor gekocht!
ik ben nu op zoek naar een 900ng/9-3 2.0i sloper een goedkoopie wel te verstaan daar ga ik de eaton m45 op pas maken op de plek waar normaal de airco zou zitten ik heb al gezien dat ik een gecombineerde beugel moet gaan maken waar de eaton m45 in hangt en waar de ophanging van de motor aan komt
de rest van af de eaton worden componenten van en t5 turbo met de trionic en een t7 intercooler de uitlaat zit ik nog even mee ik wil graag een ´94 2.3i uitlaat gaan gebruiken (voor degene die zich afvragen waarom een '94 2.3 uitlaat dat is bijna een spaghetti uitlaat dus een mooie snelle uitlaat) maar de vraag is of dat wel gaat passen omdat de eaton toch wel aardig groot is en net in de weg kan zitten in dat geval gaat het daar ook maatwerk worden
het gaat van de test afhangen wat ik er dan mee ga doen gaat het mooi snel zoals beoogt, kan het op lpi draaien en is het nog duurzaam ook dan komt het geheel in de cayenne-rode
de rest van af de eaton worden componenten van en t5 turbo met de trionic en een t7 intercooler de uitlaat zit ik nog even mee ik wil graag een ´94 2.3i uitlaat gaan gebruiken (voor degene die zich afvragen waarom een '94 2.3 uitlaat dat is bijna een spaghetti uitlaat dus een mooie snelle uitlaat) maar de vraag is of dat wel gaat passen omdat de eaton toch wel aardig groot is en net in de weg kan zitten in dat geval gaat het daar ook maatwerk worden
het gaat van de test afhangen wat ik er dan mee ga doen gaat het mooi snel zoals beoogt, kan het op lpi draaien en is het nog duurzaam ook dan komt het geheel in de cayenne-rode
-
tanisha
- Geregistreerd lid
en we hebben een test 900ng 2.0i uit '96 gekocht voor het zelfde bedrag als de eaton!
zaterdag gaan we de testbank halen
zaterdag gaan we de testbank halen
-
windekind
- Donateur

Heel leuk project! Daar hou ik van, een beetje pionieren. Maak je veel foto's voor ons?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
zeker weten dat ik foto's ga maken!
wordt nog best spannend want ik moet de wagen als een lpt laten draaien maar toch goed laten inspuiten i.v.m 0.8bar druk ik denk dat ik hem op een 9000 2.3 lpt ecu ga laten lopen ik heb nog een aangepaste voor een 900ng liggen
als ik het bij het juiste end heb komt het vermogen ongeveer op aero/viggen niveau uit ik hoop op viggen niveau en toch met 4 witte lpi injectoren te kunnen blijven draaien
ik heb al zitten meten maar er zullen 5 dingen op maat gemaakt moeten
1 beugel voor eaton m45/ophanging motor
2 poly v riem i.v.m afwijkende lengte
3 uitlaat i.v.m vrij grote eaton die dan wat in de weg zit
4 inlaat van luchtbox naar eaton
5 uitlaat van eaton naar t7 intercooler
wordt nog best spannend want ik moet de wagen als een lpt laten draaien maar toch goed laten inspuiten i.v.m 0.8bar druk ik denk dat ik hem op een 9000 2.3 lpt ecu ga laten lopen ik heb nog een aangepaste voor een 900ng liggen
als ik het bij het juiste end heb komt het vermogen ongeveer op aero/viggen niveau uit ik hoop op viggen niveau en toch met 4 witte lpi injectoren te kunnen blijven draaien
ik heb al zitten meten maar er zullen 5 dingen op maat gemaakt moeten
1 beugel voor eaton m45/ophanging motor
2 poly v riem i.v.m afwijkende lengte
3 uitlaat i.v.m vrij grote eaton die dan wat in de weg zit
4 inlaat van luchtbox naar eaton
5 uitlaat van eaton naar t7 intercooler
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Als jij een handje helpt misschien wel ! 
-
dommelrules
- Geregistreerd lid
Re: eaton m45 compressor vragen
Ik heb "ooit" ergens gelezen dat je hiermee wel mee moet oppassen omdat de Eaton ook wel bekend staat als de Heaton. Oververhitting met als gevolg.carlsson schreef:Voordeel van een supercharger is dat je gewoon met verschillend pulley's kunt werken, om het vermogen wat op te krikken moet je een kleinere pulley monteren![]()
-
joachiem
- Geregistreerd lid
de rooie 900ng van jou is toch een 2.0i op benzine? geen turbo of compressor op lpi/G3? of komt dat er nog op en laat je hem dan opnieuw keuren?lijkt me wel slim want als je een keer een echt ongeluk krijgt kun je wel eens zwaar de sjaak zijn en dat kan wel eens veel centjes gaan kosten gok iktanisha schreef:ik ben nu op zoek naar een 900ng/9-3 2.0i sloper een goedkoopie wel te verstaan daar ga ik de eaton m45 op pas maken op de plek waar normaal de airco zou zitten ik heb al gezien dat ik een gecombineerde beugel moet gaan maken waar de eaton m45 in hangt en waar de ophanging van de motor aan komt
Blijf erbij dat een turbo beter zijn werk doet ,maar leuk en anders als anders is het natuurlijk wel
-
tanisha
- Geregistreerd lid
had bij de rdw geïnformeerd ik behoefde niet te keuren als ik er een turbo op zette
heb het ook bij mijn verzekering voorgelegd die melde mij als het van het rdw niet hoeft dan deden zij er ook niks mee
turbo zit er op al meer dan 10.000 km lang
heb het ook bij mijn verzekering voorgelegd die melde mij als het van het rdw niet hoeft dan deden zij er ook niks mee
turbo zit er op al meer dan 10.000 km lang
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Oke ik hoop dat ze dat bij mijn itje wat turbo moet worden ook gaan zeggen bij de rdw
hoop dat de M45 gaat passen op de 900ng...lijkt mij best lastig met de ruimte nog en word dus wat dingen zelf klussen en aanpassen wat het natuurlijk een erg leuk project maakt
ben erg benieuwd!als het op de tester zit foto,s foto,s graag 
hoop dat de M45 gaat passen op de 900ng...lijkt mij best lastig met de ruimte nog en word dus wat dingen zelf klussen en aanpassen wat het natuurlijk een erg leuk project maakt
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Als je dezelfde motorcode houdt dan verandert op papier het vermogen niet. De RDW kijkt namelijk enkel naar de motorcode om het vermogen te bepalen. Turbo's en/of compressoren staan niet op het kenteken vermeld.
Maar er is ook nog een regeltje met een percentage vermogensstijging en daar kunnen ze wel moeilijk over doen. Je zou altijd nog om kunnen keuren met een vermogensuitdraai van de auto erbij, dan nemen ze dat vermogen over op het kenteken en kunnen ze je nooit iets maken.
Omkeuren kost iets van 53 euro, ook niet echt een reden om het te laten.
Maar er is ook nog een regeltje met een percentage vermogensstijging en daar kunnen ze wel moeilijk over doen. Je zou altijd nog om kunnen keuren met een vermogensuitdraai van de auto erbij, dan nemen ze dat vermogen over op het kenteken en kunnen ze je nooit iets maken.
Omkeuren kost iets van 53 euro, ook niet echt een reden om het te laten.
-
ZveenT
- Geregistreerd lid
Benieuwd naar hoe die M45 compressor het gaat doen..
Ik heb sinds een maandje een 900NG Caab met een 2.3i. Mis wel wat koppel, dus zo'n compressor lijkt mij ook wel wat
.
Ik heb sinds een maandje een 900NG Caab met een 2.3i. Mis wel wat koppel, dus zo'n compressor lijkt mij ook wel wat
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: eaton m45 compressor blijkt m65
bij nader onderzoek blijkt de eaton die ik heb gekocht geen m45 maar een m65 nu kan ik ook wel begrijpen dat de test opstelling van de vorige eigenaar niet werkte als je 0.8 bar verwacht en je krijgt 1.2 bar kan de boel in de soep draaien
maar dat gooit mijn plannen ook wat in de war die i motor kan ik nu ook vergeten dat moet een turbo blok gaan worden
maar dat gooit mijn plannen ook wat in de war die i motor kan ik nu ook vergeten dat moet een turbo blok gaan worden
-
AlexJ
- Donateur

Muhaha!
Op zich wel mooi toch! Wat voor vermogen gaat dat opleveren dan? 250pk en 350nm ofzo?
Op zich wel mooi toch! Wat voor vermogen gaat dat opleveren dan? 250pk en 350nm ofzo?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik neem aan dat er een wastegate aan komt te hangen?
Dan zou hij in principe hetzelfde als een garrett kunnen, die draaien ook 1.2 bar.
We leuk is het instellen van het aansturen met de wastegate met trionic, houd je even van de straat denk ik!
Doe je dat niet heb je er niets aan en moet je zorgen dat het ding max 0.5 / 0.7 bar ofzo kan leveren.
Dan zou hij in principe hetzelfde als een garrett kunnen, die draaien ook 1.2 bar.
We leuk is het instellen van het aansturen met de wastegate met trionic, houd je even van de straat denk ik!
Doe je dat niet heb je er niets aan en moet je zorgen dat het ding max 0.5 / 0.7 bar ofzo kan leveren.