Stage 5 bmtastic , Te Koop in onderdelen
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Stage 4 / 5 +300 pk
waar heb jij die kleinere ic besteld / gekocht?
groet
Rein
groet
Rein
-
Bmtastic
- Geregistreerd lid
http://www.benl.ebay.be/itm/39045950750 ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;ReinRoel schreef:waar heb jij die kleinere ic besteld / gekocht?
groet
Rein
-
ReinO
- Donateur (2x)

jeetje dat is wel een erg goede aanbieding.
bijna te mooi om waar te zijn: tot hoeveel bar is deze ic gegarandeerd?
-
Bmtastic
- Geregistreerd lid
Geen idee ?ReinRoel schreef:jeetje dat is wel een erg goede aanbieding.
-
Bmtastic
- Geregistreerd lid
De stage 5 zit er uiteindelijk op . Was geen lachertje . Veel Xtra werk ivm de LPG .
De juiste nippels vinden . Gaatjes boren in het spruitstuk , draad tappen . LPG software aanpassen .
En Jip gaat tot 320pk op slechts 4 injectoren Deze kan je in de piek momenten met een paar milisec. xtra benzine laten inspuiten indien nodig .
Raar maar waar // Dat gaat dus zo blijkt .
Hier en daar was het wel nodig . Auto loopt nu keurig zonder mankementen op Gas en benzine (Stg5)
Ik merk eigenlijk geen verschil in pk's of koppel , wel dat hij langer blijft doorgaan , geen last van de gekende Boost probleempies - dipjes op het einde .
Het Mair gehalte houd lekker langer vol dan voorheen (Lang leve de Deka's).
Hier enkele foto's ...

De juiste nippels vinden . Gaatjes boren in het spruitstuk , draad tappen . LPG software aanpassen .
En Jip gaat tot 320pk op slechts 4 injectoren Deze kan je in de piek momenten met een paar milisec. xtra benzine laten inspuiten indien nodig .
Hier en daar was het wel nodig . Auto loopt nu keurig zonder mankementen op Gas en benzine (Stg5)
Ik merk eigenlijk geen verschil in pk's of koppel , wel dat hij langer blijft doorgaan , geen last van de gekende Boost probleempies - dipjes op het einde .
Het Mair gehalte houd lekker langer vol dan voorheen (Lang leve de Deka's).
Hier enkele foto's ...

-
Bmtastic
- Geregistreerd lid
Re: Stage 5 +300 pk Met wat foutjes
Waar beginnen we
• Alles op bedrijfstemp. .... Vol gas , vanaf 5000 rpm inhouden check engine branden .
•" " " " " " " ...... Rustig rijden , backfires . klinkt cool , maar lampje gaat weer branden .
•Hitte blok liep op tot 106° , voorheen MAX 100° 5sec.
Issolatie MOTORCAP is weg → beter... Morgen de koelvloeistof vervangen .
Mijn bougies heb ik van vandaag vervangen . Mss de cassette nog die volgt . Maar ook nu weer iets anders .
Flink optrekken alle vitessen .Mreq 1260 Mair constant 1280 1320 badp -25 ..... 5e vitesse Mair 1150 badp 10
Mijn wastegate stangetje blijft wat lang hangen (enkel in 5e vitesse?) denk ik , het heeft moeite om terug te schieten . Staat 6 toeren preloud . Dus goed strak .
Wel is het stangetje niet mooi rechtlijning tot de klepscharnier . Gaat wat stroef . Dit enkel in 5e vitesse
Zou het dat zijn ? Of check engine brand omwille van misfires ? wat nu met nieuwe bougies minder voorkomt . Het komt nog voor ?→ Cassette ?
Iemand met wat raad ?
Ook heb ik nieuwe evapjes nodig , om deze week tot bij mij te krijgen . Als dit lukt , JUST SHOOT
• Alles op bedrijfstemp. .... Vol gas , vanaf 5000 rpm inhouden check engine branden .
•" " " " " " " ...... Rustig rijden , backfires . klinkt cool , maar lampje gaat weer branden .
•Hitte blok liep op tot 106° , voorheen MAX 100° 5sec.
Issolatie MOTORCAP is weg → beter... Morgen de koelvloeistof vervangen .
Mijn bougies heb ik van vandaag vervangen . Mss de cassette nog die volgt . Maar ook nu weer iets anders .
Flink optrekken alle vitessen .Mreq 1260 Mair constant 1280 1320 badp -25 ..... 5e vitesse Mair 1150 badp 10
Mijn wastegate stangetje blijft wat lang hangen (enkel in 5e vitesse?) denk ik , het heeft moeite om terug te schieten . Staat 6 toeren preloud . Dus goed strak .
Wel is het stangetje niet mooi rechtlijning tot de klepscharnier . Gaat wat stroef . Dit enkel in 5e vitesse
Zou het dat zijn ? Of check engine brand omwille van misfires ? wat nu met nieuwe bougies minder voorkomt . Het komt nog voor ?→ Cassette ?
Iemand met wat raad ?
Ook heb ik nieuwe evapjes nodig , om deze week tot bij mij te krijgen . Als dit lukt , JUST SHOOT
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Bougies al op andere gap gezet?
Lees is uit welke foutcode hij geeft. Lampje gaat niet voor niets aan..
Waarom zet je je wastegate zo strak? Hij haalt z'n lucht toch gewoon? Lekker stock laten staan, half gaatje voorspanning volstaat prima.
Lees is uit welke foutcode hij geeft. Lampje gaat niet voor niets aan..
Waarom zet je je wastegate zo strak? Hij haalt z'n lucht toch gewoon? Lekker stock laten staan, half gaatje voorspanning volstaat prima.
-
Bmtastic
- Geregistreerd lid
*6 toertjes terug draaien komt zo wat uit op half gaatje .
Ik ge hem zo wie zo ff laten uitlezen
Mss dat jullie wat raad wisten uit vroegere ervaringen . Die bougie gaps ga ik nog eens uittesten → thanks
Ik ge hem zo wie zo ff laten uitlezen
Mss dat jullie wat raad wisten uit vroegere ervaringen . Die bougie gaps ga ik nog eens uittesten → thanks
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Je hebt open Sid? Dus kun je zelf je 1 foutcode uitlezen (ook even kijken hoeveel foutcodes hij geeft..).
Gap op 0,8 zetten is prima.
En wastegate terug draaien.... Van zulke dingen moet je gewoon afblijven.
Gap op 0,8 zetten is prima.
En wastegate terug draaien.... Van zulke dingen moet je gewoon afblijven.
-
Bmtastic
- Geregistreerd lid
Ja ,... Maar ,... Als de badb 10 aangaf ?
Vandaar ff wat teruggedraaid .
Foutcode uitlezen op sid ? Geeft 1 error aan . Welke het is ?
Vandaar ff wat teruggedraaid .
Foutcode uitlezen op sid ? Geeft 1 error aan . Welke het is ?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
wastegate idd afblijven ga je er toch aan lopen schroeven kan de ecu de druk niet meer afregelen zoals het hoort en ga je problemen krijgen als overshooting met fuelcuts als gevolg
bougies kan je mee spelen ik hou ze zelf op standaard opening en vervang ze elke 10.000km het krapper zetten van de opening resulteert bij mij in een te rijke verbranding en een te hoog verbruik
bougies kan je mee spelen ik hou ze zelf op standaard opening en vervang ze elke 10.000km het krapper zetten van de opening resulteert bij mij in een te rijke verbranding en een te hoog verbruik
-
evo
- Donateur (2x)

Wat zegt je tunerd.... ervan? En wie was dat? Zijn er niet zoveel die een goede STG5 kunnen maken.
En -25 of +10 is niets om je druk over te maken. Wel een beetje vreemd als ie er tussen heen en weer fietst. Dan lijkt me de tune nog niet helemaal af, maar dat zijn echt details.
Enne @T: standaard gap op een STG5? Wat versta jij daar dan onder?

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
En -25 of +10 is niets om je druk over te maken. Wel een beetje vreemd als ie er tussen heen en weer fietst. Dan lijkt me de tune nog niet helemaal af, maar dat zijn echt details.
Enne @T: standaard gap op een STG5? Wat versta jij daar dan onder?
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
Bmtastic
- Geregistreerd lid
Als ik zo mijn foutmeldingen/mankementen bij mekaar sprokkel en ga zoeken op het Forum ,......
ben ik wel 99,99999 % zeker dat het de Di-Cassette is .
Nieuwe is besteld . Donderdag geleverd !
ben ik wel 99,99999 % zeker dat het de Di-Cassette is .
Nieuwe is besteld . Donderdag geleverd !