Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu
-
AR
- Donateur (2x)

Re: Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankc
Hebben jullie al een idee wat te doen aan het overhellen?
Sprak vandaag een kennis van me, die jullie had gezien bij WIMIDO (Patrick van PPR Autosport) en die maakte direct de opmerking, hè ik zag die Saab met SAAB-TUNERS erop,..."Ding Helt wel over in de bochten, en die 1.07 moet minstens 5 sec af kunnen".
Sprak vandaag een kennis van me, die jullie had gezien bij WIMIDO (Patrick van PPR Autosport) en die maakte direct de opmerking, hè ik zag die Saab met SAAB-TUNERS erop,..."Ding Helt wel over in de bochten, en die 1.07 moet minstens 5 sec af kunnen".
-
millerman
- Donateur (3x)

Veren en dempers moeten gewoon een stuk beter. Maar half werk heeft geen zin, dus daar moet iets fatsoenlijks onder. Dat kost wel weer een flinke smak geld, dus daar moeten we nog even goed naar kijken.
Gelukkig zitten veel producenten van zulke onderstellen in Brabant, dus binnenkort een rondje langs de velden doen
Gelukkig zitten veel producenten van zulke onderstellen in Brabant, dus binnenkort een rondje langs de velden doen
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Tipje... Proflex worden op maat gemaakt. Werken erg goed op een 900NG en 9000 weet ik uit ervaring. Is zo,n beetje de Ohlins van de lage landen.
-
Maarten
- Lid van verdienste
We zetten 'm erbij op ons lijstje:
- AST in Valkenswaard
- Intrax in Volkel
- JRZ in Uden
- Proflex in Stolwijk
- AST in Valkenswaard
- Intrax in Volkel
- JRZ in Uden
- Proflex in Stolwijk
-
vdLindenMM
- Geregistreerd lid
Goede ervaringen gehad met JRZ. Na de revisie van de dempers is er iemand een hele dag mee geweest naar Valkenswaard voor de nieuwe instellingen. (zal wel bij de prijs inbegrepen zijn geweest
)
Het lijkt me raadzaam om de auto even te wegen. Vinden de schokbreker fabrikanten altijd wel prettig. Ook van belang wat de voorkant weegt en de achterkant.
Dan kan je nog een keuzemaken voor veren die bij het insturen van een bocht het gevoel geven dat de auto eerst wat gaat "liggen" en dan stijf worden en veren die zich meteen zetten. Maar dat is persoonlijk, maar de eerste set hoorde in ieder geval niet bij mijn rijstijl en zijn werden weer gedemonteerd.
Verder kan je nog de stabilisator stang opmeten en kijken of je een dikkere kan krijgen. Het verschil tussen een 19 mm en een 22 mm is echt voelbaar in rolbeweging.
Ik heb mijn 9-3 nog niet goed van onderen bekeken, maar als de stangen vastzitten met kleine verlenging armpjes en rubbers dan kan je deze beter veranderen voor uitvoeringen met uniballs welke dan ook weer verschuifbaar zijn. Anders is er zelf iets te maken dan wel even kijken op de site van Biesheuvel.
Het lijkt me raadzaam om de auto even te wegen. Vinden de schokbreker fabrikanten altijd wel prettig. Ook van belang wat de voorkant weegt en de achterkant.
Dan kan je nog een keuzemaken voor veren die bij het insturen van een bocht het gevoel geven dat de auto eerst wat gaat "liggen" en dan stijf worden en veren die zich meteen zetten. Maar dat is persoonlijk, maar de eerste set hoorde in ieder geval niet bij mijn rijstijl en zijn werden weer gedemonteerd.
Verder kan je nog de stabilisator stang opmeten en kijken of je een dikkere kan krijgen. Het verschil tussen een 19 mm en een 22 mm is echt voelbaar in rolbeweging.
Ik heb mijn 9-3 nog niet goed van onderen bekeken, maar als de stangen vastzitten met kleine verlenging armpjes en rubbers dan kan je deze beter veranderen voor uitvoeringen met uniballs welke dan ook weer verschuifbaar zijn. Anders is er zelf iets te maken dan wel even kijken op de site van Biesheuvel.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Lekker voor JRZ's gaan! De RS1 demper. Dat is meer dan zat verstelbaarheid 21 klikken, het mooie is dat je elk klikje voelt! In tegenstelling tot andere genoemde demper fabrikanten.
En JRZ, maakt gebruik van goeie raceveren, namelijk Eibach!
The Autosport Company is montage partner van JRZ, en kan de auto wegen en uitlijnen! En kent jullie auto al door het monteren van de rolkooi.
Bovendien heeft JRZ echt een hoog niveau van Service, zo hoog dat ben ik nog maar bij weinig bedrijven tegen gekomen.
Bij mijn JRZ schokdemper set, zaten er nog een paar kleine kinder ziektes in(Omdat het het aller eerste setje was voor een 9-5), die echt keurig verholpen zijn zonder daar voor extra te moeten betalen. Echt een dikke pluim!
Dus ik zou het wel weten
Zeker met de ervaring van mij en van vdLindenMM
Succes met je keuze maken!
En JRZ, maakt gebruik van goeie raceveren, namelijk Eibach!
The Autosport Company is montage partner van JRZ, en kan de auto wegen en uitlijnen! En kent jullie auto al door het monteren van de rolkooi.
Bovendien heeft JRZ echt een hoog niveau van Service, zo hoog dat ben ik nog maar bij weinig bedrijven tegen gekomen.
Bij mijn JRZ schokdemper set, zaten er nog een paar kleine kinder ziektes in(Omdat het het aller eerste setje was voor een 9-5), die echt keurig verholpen zijn zonder daar voor extra te moeten betalen. Echt een dikke pluim!
Dus ik zou het wel weten
Zeker met de ervaring van mij en van vdLindenMM
Succes met je keuze maken!
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
En hoe is het gegaan op de Ring? ( excuses dat ik niet ben geweest, ik realiseerde me te laat dat het op Vaderdag was en ik kreeg dus een no-go....)
-
millerman
- Donateur (3x)

De auto is niet meegegaan, heel bewust. Eerst zelf beter leren rijden, dan met zo'n wagen de Ring op. Volgend jaar staat het wel op de planning.
Dit weekend wel meegereden met zeer ervaren coureurs en dat bewijst toch maar weer dat je in iedere auto veel lol kunt hebben, als je maar goed kunt rijden
Dit weekend wel meegereden met zeer ervaren coureurs en dat bewijst toch maar weer dat je in iedere auto veel lol kunt hebben, als je maar goed kunt rijden
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
millerman schreef: en dat bewijst toch maar weer dat je in iedere auto veel lol kunt hebben, als je maar goed kunt rijden
So true
-
mobstar 9-5
- Geregistreerd lid
Hey Jongens,
Als jullie iets aan de torsie krachten willen doen is het misschien geen slecht idee dit eens te bekijken.
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=8&t=98072" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat ding is een betaalbare test (£99,00 )en zou één en ander aan de wegligging verbeteren.
Als jullie iets aan de torsie krachten willen doen is het misschien geen slecht idee dit eens te bekijken.
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=8&t=98072" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat ding is een betaalbare test (£99,00 )en zou één en ander aan de wegligging verbeteren.
-
evo
- Donateur (2x)

Mooie tip! "I'm on it" 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Kun toch ook een sub-hulp frame van een cabrio onder, idd de vraag of de 3 inch down dan niet in de weg gaat zitten.
-
AlexJ
- Donateur

Ik zag al je berichtje daar... Ik doe mee met de inkoopactie!evo schreef:Mooie tip! "I'm on it"
-
a85
- Geregistreerd lid
Om de auto beter te leren kennen ben ik afgelopen weekend naar de Nurburgring gegaan. Niet om het circuit op te gaan maar om "rustig" te toeren.
De laatste wijziging zijn lichte Team Dynamic velgen met Federal RS-R 595 semi-slick banden.
Twee min punten om de auto zo te gebruiken was een missende airco (30 graden en 30 minuten file op vrijdag
) en het dashboard wat nog niet gemonteerd was. Daarnaast reed de auto echt heerlijk op de snelweg en leuke berg weggetjes.
Hieronder wat sfeer foto's.

Naast een BMW 850i, wat een bak.

De laatste wijziging zijn lichte Team Dynamic velgen met Federal RS-R 595 semi-slick banden.
Twee min punten om de auto zo te gebruiken was een missende airco (30 graden en 30 minuten file op vrijdag
Hieronder wat sfeer foto's.

Naast een BMW 850i, wat een bak.

-
wouter1220
- Donateur

Circuit auto '02 9-3, Stage 4, Eibach/Bilstein, afslankcursu
Ziet er veelbelovend uit! Hoe bevallen de federals?? Wij zitten er ook al maanden tegen aan te hikken. De reviews lopen erg uiteen, echter de prijs is wel weer erg aantrekkelijk...