Singh grooves
-
AR
- Donateur (2x)

Re: Singh grooves
Ik ga het met de kerst proberen,
Zodra het konijn op is, borden van tafel, kop erop en met het hele gezin naar hartelust schuren/vijlen, het er nu al zin in.(is een keer wat anders dan mens-erger-je-niet) Ik ben ook van plan, omdat het bij een 8-klepper nog beter werkt, een inlaat en een uitlaat klep per cilinder te verwijderen. Heeft iemand suggesties om dan deze gaten dicht te maken? Ducktape schijnt slecht tegen de temperatuur te kunnen?...?
Fijne feestdagen iedereen!
Gr Arco
Zodra het konijn op is, borden van tafel, kop erop en met het hele gezin naar hartelust schuren/vijlen, het er nu al zin in.(is een keer wat anders dan mens-erger-je-niet) Ik ben ook van plan, omdat het bij een 8-klepper nog beter werkt, een inlaat en een uitlaat klep per cilinder te verwijderen. Heeft iemand suggesties om dan deze gaten dicht te maken? Ducktape schijnt slecht tegen de temperatuur te kunnen?...?
Fijne feestdagen iedereen!
Gr Arco
-
evo
- Donateur (2x)

Komt daar dan wel een fotoreportage van 
sent from my ZePad using TapaTalk
sent from my ZePad using TapaTalk
-
windekind
- Donateur

Wat is het nut van een hele rapportage?
De een is een absolute non beleiver, de ander verkneukeld zich al van te voren over negatieve uitkomsten.
Zal mij worst wezen. Er zijn meer wegen naar Rome. Alsof de hele wereld stopt bij een mr Ricardo. Ik ga mijn eigen gang en dikke l&l drie bier voor de veroordelaar.
De een is een absolute non beleiver, de ander verkneukeld zich al van te voren over negatieve uitkomsten.
Zal mij worst wezen. Er zijn meer wegen naar Rome. Alsof de hele wereld stopt bij een mr Ricardo. Ik ga mijn eigen gang en dikke l&l drie bier voor de veroordelaar.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik ben wel benieuwd naar je bevindingen
soms moet je gewoon wat proberen die somender singh kan nog best wel eens op een goed spoor zitten
t5 kopjes hebben wel erg weinig plek voor die groeven misschien dat ik ook een poging ga wagen ik heb nog een aantal koppen liggen en ik ben altijd in voor een experiment!
soms moet je gewoon wat proberen die somender singh kan nog best wel eens op een goed spoor zitten
t5 kopjes hebben wel erg weinig plek voor die groeven misschien dat ik ook een poging ga wagen ik heb nog een aantal koppen liggen en ik ben altijd in voor een experiment!
-
windekind
- Donateur

Tanisha,
Mijn motor heeft vanmiddag de eerste klappen gegeven na de cilinderkop wissel.
Effen warmdraaien om de kopbouten na te trekken. Je hoort van mij. In ieder geval is het uitlaat geluid anders geworden. Meer herrie!
Mijn motor heeft vanmiddag de eerste klappen gegeven na de cilinderkop wissel.
Effen warmdraaien om de kopbouten na te trekken. Je hoort van mij. In ieder geval is het uitlaat geluid anders geworden. Meer herrie!
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Iemand die op blote voeten in een garage staat en brabbelt over een stijging van 50%.
Ik ga denk ik maar eens even een lotje kopen en 50 miljoen winnen.
-
bennie
- Geregistreerd lid
16V moet je niet natrekken! Als je het toch wilt doen pas na een x (1000) aantal km,s en dan met koude motor 1 bout los draaien en weer vast zetten met 90Nm en dan een kwart slag verder. Dan naar de volgende en altijd vanuit het midden naar buiten werken. Hoeft niet perse in de volgorde die Elring aangeeftwindekind schreef: Effen warmdraaien om de kopbouten na te trekken.
-
Sonab
- Donateur (4x)

GHIA schreef:Iemand die op blote voeten in een garage staat en brabbelt over een stijging van 50%.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ligt er maar net aan welk merk koppakking je hebt en in welk werkplaatsboek je kijkt. Olving/Haynes/Bentley en originele boek zegt allemaal weer iets anders en op de (ver)pakking zelf staat vaak nog wat anders.bennie schreef:16V moet je niet natrekken!
Anyway, ik vind het wel een beetje jammer dat veel mensen zo negatief doen over dit experiment. Durven ze zelf niet? Met name als ik zie dat sommigen op dit forum zelf niet verder komen met "tunen" dan het vervangen van de vacuümslangen door blauw silicone. Als je de topics van windekind doorleest dan kom je er achter dat hij niet zomaar de eerste beste prutsende puber is. Daarbij, de beste uitvindingen worden gedaan door dingen te doen waar de rest van de wereld BOEEEE tegen roept. Ik kan het wel waarderen dat iemand z'n eigen gang gaat in plaats van er veel negatieve dingen over te lezen en dan maar aan te nemen dat het niks is. Zoals windekind zelf al aangeeft stopt de wereld daar (gelukkig) niet, dus ik ben heel benieuwd !
-
pieter TS
- Donateur

Je kunt beter een extra bougie plaatsen. Het opsluiten van het gas in de verbrandingskamer zorgt alleen voor detonatie.
-
AR
- Donateur (2x)

Dat zijn tot Alfa's Twinspark modellen? Als dat veel rendement zou verhogen, dan hadden toch wel meer fabrikanten zo'n constructie verzonnen? Of is dat iets wat bij motorfietsen veel toegepast wordt? Kan me voorstellen dat dat met 8 kleppers beter werkt dan bij 16 kleppers, omdat in de laatste de bougie midden tussen de kleppen in het midden van de verbrandingsruimte zit.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Was ik ook.Sapphire schreef:
Daarbij, de beste uitvindingen worden gedaan door dingen te doen waar de rest van de wereld BOEEEE tegen roept, dus ik ben heel benieuwd !
Maar wordt gek van die gasten die een ideetje hebben en dan zeggen dat je verbruik naar beneden keldert.
Oftewel de rest van de wereld is gek omdat ze in auto's rijden die hij niet even gegroefd heeft, of door een ander van een stukkie blik heeft voorzien etc. en zo voort.
Als die 'uitvinder' serieus was geweest had ie niet zo'n uitspraak gedaan en was ie veel betrouwbaarder over gekomen, begin ik nog niet eens over z'n voetjes.
Dat neemt niet weg dat het alsnog geprobeerd kan worden door iemand die er objectief naar kijkt.
Maar de baten zullen de kosten waarschijnlijk niet overtreffen.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ergens zit er wel een kern van waarheid in dat de wereld gek is (op commando van o.a. de oliegiganten) en dat we in veel te onzuinige auto's rijden in verhouding tot wat ze kúnnen maken tegenwoordig.
-
DeKaasboer
- Geregistreerd lid
Als je werkelijk iets wil doen om je auto zuiniger te maken kun je beter hier kijken:
http://ecomodder.com/forum/fuel-economy ... ations.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staan wel degelijk nuttige aanpassingen voor de auto. Ik heb de voorgrille gedeeltelijk dichtgemaakt (het bovenrooster met logo). In plaats van 1:10 rijd ik nu 1:12 met dit koude weer.
http://ecomodder.com/forum/fuel-economy ... ations.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staan wel degelijk nuttige aanpassingen voor de auto. Ik heb de voorgrille gedeeltelijk dichtgemaakt (het bovenrooster met logo). In plaats van 1:10 rijd ik nu 1:12 met dit koude weer.