9_5 2.3t tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Bmtastic
Geregistreerd lid

Re: 9_5 2.3t tuning

Bericht door Bmtastic » do 13 jan, 2011 1:26

Dan spreken we hier over het Ultime ,
Ik had graag de 230 pk .
Dat zou dan na wat opzoekwerk :phone: 199 € voor de ecu zijn en 139 voor een extra injector.
En +- ee 100 € aan kosten voor de gas installateur .
= +- € 438 voor 60 pk meer .
Bij mn Bmw was dit mogelijk voor 8.000 € .
Waar dat die Turbo blokjes dan niet goed voor zijn .
WoW .

Ik denk dat ik de transformatie laat ondergaan :twisted: :O: :wink:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 13 jan, 2011 1:49

:shock: 8000 pleuries zeker niet gedaan?

ik zit zelf met een geplande 2.3 t5 turbo die op lpg moet gaan lopen ik heb er voor gekozen om het bij 210 pk te laten en voor het koppel te gaan
die 210pk moet net gaan lukken en qua koppel kan ik niet gek veel hoger door de geplande automaat dus in principe zit ik al aan mijn max

ik verwacht viggen prestaties allen dan met automaat! :wow:

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » do 13 jan, 2011 3:53

tanisha schreef::shock: 8000 pleuries zeker niet gedaan?

ik zit zelf met een geplande 2.3 t5 turbo die op lpg moet gaan lopen ik heb er voor gekozen om het bij 210 pk te laten en voor het koppel te gaan
die 210pk moet net gaan lukken en qua koppel kan ik niet gek veel hoger door de geplande automaat dus in principe zit ik al aan mijn max

ik verwacht viggen prestaties allen dan met automaat! :wow:
Jawel toch gedaan .
Als je standaard al 315 pk hebt ,dacht ik waarom niet .
En trouwens op een zeldzame bolide , is dit nooit weggegooid geld .
alle stukken trouwens van Racing Dynamics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit dingetje heeft trouwens een rpm van + 8000
VMAX weg = 290 km/h ongev

Maar het is zo verrekte duur in tax en benzine , dat ik beslist heb , om hem te stallen tot hij OLD TIMER is .
Dan vallen de tax kosten zo goed als weg , en rijd ik hem enkel nog de weekends .

Dus die 8000 is bij mij niet weggegooid , zit puur in de MOTOR.
en das het belangrijkste.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 13 jan, 2011 20:21

zal vast gaaf rijden maar dat had ik er nooit in geïnvesteerd!

ik stel mijn auto's samen uit sloop saab's en wat ik niet nodig heb verkoop ik om de kosten te dekken

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » do 13 jan, 2011 20:31

Ik heb de M5 gekocht 5 jaar geleden voor 5995 € .
Hij is nu geschat op 11.000 €
En als hij Old timer word gaat het richting de 15.000 €
Er zijn er maar +- 3000 van gemaakt hij is van 1989 .
Een mooie belegging zou ik zo zeggen :wink:

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » do 13 jan, 2011 20:34

Wil je niet zuur maken, maar je bent op de hoogte van de huidige belastingsvrijstellingsregeling..?
Zo heee, galgje.... 8)
Ik hoop met je mee hoor, dat ie belastingvrij wordt... wordt m'n caab van '88 dat ook.. :twisted:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 13 jan, 2011 20:38

@ mikey: En jij hebt wel gezien waar BMtastic woont en rondscheurt? Ietsjes anders geregeld daar dan bij ons, denk ik.

Ivo

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » do 13 jan, 2011 20:42

Oh neeee.. niet opgevallen... :lol:

scherp..... :roll:

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » do 13 jan, 2011 20:44

ivo 71 schreef:@ mikey: En jij hebt wel gezien waar BMtastic woont en rondscheurt? Ietsjes anders geregeld daar dan bij ons, denk ik.

Ivo
(+1)
In Belgie is de wetgeving idd anders HaHaHa

Als hij old timer word betaal ik 100 € per jaar , en mag ik op zondag rijden tss 6u en 22u in een straal van 50 Km .
Of mag ik continu rijden ingeval van een treffen of meeting .

en voor 250 € per jaar rijd je voor dageliks gebruik .

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 14 jan, 2011 18:49

Bmtastic schreef:Ik heb net weer email gehad van speektuning . Een Vialle ( LPI systeem ) kan dus gewoon omgebouwd zelfs tot +400pk :shock: :shock:
Hij zei om een 5e injector te laten bij plaatsen of eventueel grotere injectoren , Maar die dingen zijn hartstikke duur , naar't schijnt .
Zij doen dit niet , enkel bij een Gas installateur .Ben wel benieuwd naar dit prijskaartje ?.....

Ben benieuw hoe ze denken 400pk uit een LPi systeem te halen... grootste injectoren die Vialle momenteel ondersteund zijn goed voor een kleine 65 pk (eigenlijk minder daar je altijd wat in reserve houd). Dus met een 5de injector kom je op 5x65pk=325pk (maar eigenlijk minder). Echter gaat je brandstof pomp dat niet trekken en zal die geupgrade moeten worden (nog nooit van gehoord in de lpg wereld, ik heb een poosje zitten spelen met de gedachte 2 tanks achterin te leggen... dus twee pompen :wink: )

Meestal wordt er naar verdampers gegrepen als je zulke vermogens op LPG wilt behalen, dus geen LPi... V8's zie je vaak zo rondrijden...

Om 230pk op lpg te halen zou ik 4 grotere injectoren laten plaatsen. Incl software update voor je LPG ECU schat ik dat je dan richting de 700Euro kwijt ben... en daar komen dan nog eens de kosten voor je STG1 tune bij (die overigens eerst laten doen is mijn advies... eerst goed op benzine dan op benzine en LPG) De 5 injector strategie was toch meer een lap middel en stapt men steeds meer vanaf.

Anyway, ook heb ik een poosje rondgereden met de optie te kunnen switchen tussen 200pk (voor LPG) en 230pk dmv de S knop op mijn pook (automaat) te drukken. G-ice weet hier ook wel meer van... en deze optie is voor handbakken beschikbaar via je SID... Weet echter niet of G-ice dit commercieel aanbied daar dit wel onder custom tuning valt (Of gewoon T7Suite leren) :wink:

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » vr 14 jan, 2011 19:43

even ter herhaling .
een 5e injector bijplaatsen of 4 grote +andere ECU, kreeg ik per email binnen .
En dit om 230 pk te halen .
Alles is mogelijk met vialle LpI , als je de duiten hebt ten minste , dus zelf 400 pk .
Mijn bedoeling was en vraag tot speektuning om v 170 pk 230 pk te maken .
Het zal dus gewoon bij een 5e injector bijplaatsen zijn + andere ecu , and that's it.
Ik heb Ice overigens een PB gestuurd 3 a 4dagen geleden , geen respons .
Bij deze word het dus speektuning .
:wink:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 14 jan, 2011 20:05

Bmtastic schreef: Ik heb Ice overigens een PB gestuurd 3 a 4dagen geleden , geen respons .
Hallo Steven,

je berichtje (mail) was gisteren (January 13, 2011 12:29:36 AM GMT+01:00), daarvoor heb ik je al (per email 5 januari) uitgebreid geadviseerd / gereageerd inc evt prijzen / vermogens etc.

Zoals je kon lezen had je 340 Nm en 200 pk kunnen krijgen (aangepaste topsnelheid en indien gewenst hogere toeren (op eigen risico) had ook gemogen, alles is mogelijk). Speek is een prima kerel & vakman met veel verstand van zaken, je gaat daar gegarandeerd slagen, ik wens je heel veel plezier met je upgrade.

Gezien wij kennelijk langs elkaar heen communiceren lijkt het mij ook het beste zo. :wink:

Gr IJS

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 14 jan, 2011 22:44

wordt dan 4 nieuwe injectoren en nieuwe software lpi ecu en nieuwe software ecu origineel.
Optie van 5 injectoren betekent naast he tplaatsen van de extra injector in je inlaatbuis ook een nieuwe lpi Ecu (zes kanaals) en nieuwe lpi bedrading, e.e.a. kost behoorlijk wat, bijna een nieuwe lpi installatie vwb het motorgedeelte. Injectoren (lpg) wisselen kan, kosten ruim 100 euro per stuk, maar door de plaatsing moet opnieuw je spruitstuk eraf. Komen dus nogal wat uurtjes werk bij om het "even" te wisselen. Heb daarover ooit Mesman benaderd. tuurlijk alles kan, maar de vraag is of je niet in basis beter een andere auto had kunnen kopen dan.....
viel mij destijds nogal tegen qua kosten.
Heb nu vermelde 200 pk/340 Nm en moet zeggen dat ie met dat koppel behoorlijk pittig is geworden. En dat voor weinug ;-)
succes ermee

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » vr 14 jan, 2011 22:46

Heb er net nog over bezig geweest met ice .
Ik ga gewoon voor de 200 pk.
Als ik terug wil Scheuuuuuuuuuren , dan pak ik de Bimmer wel weer van stal :-P+

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » vr 14 jan, 2011 23:01

Goede beslissing! Gijs weet dus -net als Speek- ook precies waar hij mee bezig is! Hij heeft mijn 2.0t nu op 225pk/340Nm gezet, en wel precies zoals IK het lekker vind rijden. Ik heb me trouwens ook op de lijst gezet voor een 3" downpipe (zie inkoopacties) waardoor het grote koppel lekker laag beschikbaar komt (vanaf 2000rpm). Overweeg dit trouwens ook voor jouw Saab! Check wel even bij G-ice of Evo of het bij jouw 2.3t past - ik dacht het wel.

Plaats reactie