advies remblokken
-
ViggenNL
- Geregistreerd lid
Re: advies remblokken
EBC Greenstuff is rommel.
Ooit eens op een Astra GSi gehad, na flink wat remmenwerk, schijven roodgloeiend en rokende blokken.
En flink fading telkens, dat is nog het grootste nadeel van dat EBC materiaal.
Vooral bij grotere/zwaardere auto's zoals een Saab 9-5 wil je liever geen fading...
Besteed je centen beter, Ferodo Sport of DS2500 blokken.
Pagid kan evt. ook, maar dit materiaal is veel meer sportievere doeleinden.
Ferodo is niet duur, het is puur kwaliteit voor je geld, waarom zou je besparen op remmerij?
Ooit eens op een Astra GSi gehad, na flink wat remmenwerk, schijven roodgloeiend en rokende blokken.
En flink fading telkens, dat is nog het grootste nadeel van dat EBC materiaal.
Vooral bij grotere/zwaardere auto's zoals een Saab 9-5 wil je liever geen fading...
Besteed je centen beter, Ferodo Sport of DS2500 blokken.
Pagid kan evt. ook, maar dit materiaal is veel meer sportievere doeleinden.
Ferodo is niet duur, het is puur kwaliteit voor je geld, waarom zou je besparen op remmerij?
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
heeft er iemand een goed adres waar je best de ferodo DS 2500 remblokken kan halen?
Gert-Jan
Gert-Jan
-
bennie
- Geregistreerd lid
Oke nu zijn de reacties en meningen nogal verdeeld over EBC blokken. Nu wil ik mijn remmerij ook een keer weer een beetje updaten omdat de 9000 schijven (orginale) en klauwen niet meer voldoen aan het vermogen dan mijn 900 classic produceert!
Nu wil ik betere (moet echt goed spul zijn!) schijven en andere blokken, wat is jullie advies en waar kan ik deze het beste bestellen of kopen!?
Nu wil ik betere (moet echt goed spul zijn!) schijven en andere blokken, wat is jullie advies en waar kan ik deze het beste bestellen of kopen!?
-
bennie
- Geregistreerd lid
Heb inmiddels een dealer gevonden die Ferodo blokken heeft voor mijn 9000 klauwen! http://www.fineline-imports.nl
Nu kan ik hier geen schijven vinden maar heb bij biesheuvel wel een setje gevonden van het merk OMNI deze: http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... _16v_turbo maar weet niet of het wat is!?
Goodridge remleidingen wou ik ook hier bestellen maar ze hebben alleen setjes van 4 of 6 leidingen terwijl ik er maar 5 nodig heb omdat ik ABS heb, of kan ik er eentje van het setje van 6 gebruiken ter vervanging van het slangetje wat nu van achteras naar carrosserie loopt??
Nu kan ik hier geen schijven vinden maar heb bij biesheuvel wel een setje gevonden van het merk OMNI deze: http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... _16v_turbo maar weet niet of het wat is!?
Goodridge remleidingen wou ik ook hier bestellen maar ze hebben alleen setjes van 4 of 6 leidingen terwijl ik er maar 5 nodig heb omdat ik ABS heb, of kan ik er eentje van het setje van 6 gebruiken ter vervanging van het slangetje wat nu van achteras naar carrosserie loopt??
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Ik kan wel een goodridge set leveren voor je 900 met 9000 remmen aan de voorzijde. Ik heb ze ook al geleverd een Taaffert en hij heeft ze gemonteerd.
Laat maar even weten of je interesse hebt.
Laat maar even weten of je interesse hebt.
-
Erik
- Lid van verdienste
Ik heb mijn nieuwe set ds2500 hier besteld. Ze stuurden ze gewoon op met een rekening erbij. Je hoeft dus niet per se vooruit te betalen. Prijs was vergelijkbaar met die fineline imports.
Ps de Ds2500 zijn echt heerlijke blokken.
Ps de Ds2500 zijn echt heerlijke blokken.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
iemand ervaring met black diamond remblokken?
Gert-Jan
Gert-Jan
-
kawaman
- Geregistreerd lid
Gert-Jan 44 schreef:iemand ervaring met black diamond remblokken?
Gert-Jan
ja enkel te gebruiken op geboorde / gegroefde schijven en niet hite bestendig zoals DS2500
slijtig en niet veel better dan greenstuff deze hebben extra nadeel van hun gasvormende eigenschap... daarop snelle faiding met effen originele schijven.
grtz
-
Ted raket
- Geregistreerd lid
Remblok keuze hangt ook af van het type remschijf.

-
g3 turbo
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf wel goede ervaringen met EBC redstuff op standaard schijven. Origineel gaat gewoon te snel faden. Nadeel is dat ze iets warmte nodig hebben, maar dan lang een goed remgedrag houden.
Op andere auto's heb ik ook ervaring met DS2500 (icm geboorde formel schijven). Qua remwerking wel de meerdere van EBC, maar het piepgeluid en de stofproductie is enorm. Hierom ben ik erg tevreden met redstuff. Ik denk dat greenstuff niet geschikt is vanwege het gewicht van de saab. EBC raad aan om ze te gebruiken bij auto's lichter dan 1000kg en minder dan 200pk. Snap niet waarom EBC ze dan wel voor de saab levert
Op andere auto's heb ik ook ervaring met DS2500 (icm geboorde formel schijven). Qua remwerking wel de meerdere van EBC, maar het piepgeluid en de stofproductie is enorm. Hierom ben ik erg tevreden met redstuff. Ik denk dat greenstuff niet geschikt is vanwege het gewicht van de saab. EBC raad aan om ze te gebruiken bij auto's lichter dan 1000kg en minder dan 200pk. Snap niet waarom EBC ze dan wel voor de saab levert
-
ViggenNL
- Geregistreerd lid
Ferodo blokken piepen klopt, 2 kleine schuine kanten eraan slijpen verhelpt vaak het probleem.
-
Caspar
blijkt dat ik voor zowel schijven als blokken moet vervangen.
wat adviseren jullie
standaard viggen schijven
9.5 aero schijven
of ebc schijven (GD1070)
wat adviseren jullie
9.5 aero schijven
of ebc schijven (GD1070)
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn complete set bij RenD besteld omdat ik hier alles in één keer kon bestellen en geleverd wordt. Ferodo DS 2500 rondom, schijven geroefd, merk weet ik niet maar volgens RenD de beste kwaliteit (95 euro per stuk), en natuurlijk de Goodrich remleidingen rondom!
Was totaal bijn 400 euro kwijt en het wordt volgende week als de schijven binnen zijn verstuurd!
Was totaal bijn 400 euro kwijt en het wordt volgende week als de schijven binnen zijn verstuurd!
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
EBC schijven heel ver weg van blijvenCaspar schreef:blijkt dat ik voor zowel schijven als blokken moet vervangen.
wat adviseren jullie
9.5 aero schijven
of ebc schijven (GD1070)
Originele viggenschijven met Ferodo DS2500 blokken