Blow off valve

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Onno van Noort
Geregistreerd lid

Bericht door Onno van Noort » do 11 mar, 2010 2:59

gijsmondria schreef:Vanavond eens vergeleken bij een andere 9-5,
En ik kom tot de conclusie dat mijn slangen verkeerd om zitten, en dat er een nippeltje is afgebroken waar de losse slang op zat. Maar wie weet hoe het blokje heet waar de slang naar toe loopt, en dan bedoel ik die slang met het pijltje, zie foto vorige antwoord.

Als ik het goed begrijp. Dit lijkt me een vacuum meter te zijn. Belangrijk dus. Mijn auto (Diesel) viel hierdoor in de LIMPHOME toen de slang was gescheurd. Probeer hem is te lijmen. Senoren zijn vrij aan de prijs. Anders naar de sloop of dealer. Goodluck :wink:

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 11 mar, 2010 8:59

vacuumklep onderdeel nr 9789002
ik sta nu voor de auto kap open
de nippel die recht naar me toe wijst is die voor de blow of (slang 85 mm )
links gaat rechtstreeks naar gasklep (330 mm )
rechts gaat naar "boutverbinding "(oficiele naam op epc )en dat is een zwart vacuum ding op het inlaat spruitstuk (330 mm )
dit laatste kan via een t stuk passeren indien er een turbo druk meter op het dach staat
die bout verbinding heeft 2 aansluitingen ; boven komt die van de vacuum klep aan
onder gaat naar de benzinedrukventiel
mvg werner

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » do 11 mar, 2010 18:54

Ik krijg vandaag of morgen van een medeforumer de vacuumklep toegestuurd. Wel heb ik ondertussen de kapotte nippel tijdelijk gerepareerd met een fietsventiel. Het bijzondere is, dat als ik de vacuumslangen aansluit zo als het hoort, de motor afslaat bij gas los. En sluit ik de slangen weer aan op de manier zo als het zat, dus met de blow off valve achter de sensor aangesloten werkt het perfect. een constantere turbodruk. Wel is het verbruik omhoog gegaan. Is wel weer vreemd.

Maar nu even wachten op de vacuumklep, en ik installeer gelijk nieuwe slangen. En dan eens kijken hoe het gaat.

kawaman
Geregistreerd lid

Bericht door kawaman » vr 12 mar, 2010 1:13

nen 9-5 met T5 motor dat willen ze hier wel e 8)

:headbang2: dat komt wel :devil_bigeyes:

gijsmondria
Geregistreerd lid

Re:

Bericht door gijsmondria » ma 22 mar, 2010 19:53

kawaman schreef:nen 9-5 met T5 motor dat willen ze hier wel e 8)

:headbang2: dat komt wel :devil_bigeyes:
:? ikke niet snap.

Vandaag de nieuwe magneetklep gemonteerd met nieuwe vacuumslangen.

De juiste volgorde aangehouden die hierboven beschreven is, en nu werkt het wel. Ik vermoed dat er ook een lekje was in een vacuumslang.

Bubba
Geregistreerd lid

Re: Blow off valve

Bericht door Bubba » ma 22 mar, 2010 21:10

Ach, vergeet niet dat beste Pieter een Vlaming is, en ook nog eens autogek ;)
Hij bedoelt dat de nieuwe 9-5 met T5 blokken worden uitgerust..... :)

BornFromJets
Geregistreerd lid

Re:

Bericht door BornFromJets » ma 19 apr, 2010 23:49

Bubba schreef:Ach, vergeet niet dat beste Pieter een Vlaming is, en ook nog eens autogek ;)
Hij bedoelt dat de nieuwe 9-5 met T5 blokken worden uitgerust.....
oooehw, 9-5 's met T5 blokken, doe mij die maar :P

Afbeelding

Voor de gemakkelijkheid hadden jullie natuurlijk ook ff een foto kunnen maken zonder het zwarte kapje :wink:
Gewoon links en rechts vastpakken en naar boven schuiven!

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » di 20 apr, 2010 0:40

Zijn allemaal geleende foto's uit vorige topicen ( of topic's) kweetnie. Maar het werkt weer helemaal naar behoren.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 20 feb, 2015 0:09

de foto's uit dit topic zijn bijna allemaal niet meer te zien. Heeft iemand ze opgeslagen of bestaat er zoiets als een vacuumslangschema.

Ik zoek het aansluitschema van alle vacuumslangen voor een 2.0t T7 uit 2001.

Met name de wirwar aan vacuumslangen bij het schutbord speelt me parten. De vorige eigenaar heeft hieraan geprutst.

Kan iemand me hieraan helpen?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 20 feb, 2015 9:24

Gewoon op google te vinden. Is je computer stuk?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet je nog meer of ga je het redden? :-P+

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 20 feb, 2015 9:59

:D Geweldig Thieuke, dank je wel! :D

Ik zal mijn computer eens vragen of 'ie stuk is. Als het van die slimme dingen zijn, zou die dat zelf toch ook moeten weten? :wink:
Ik denk dat ik gewoon heel moe was van het zoeken van foutcode P1658; die ik overigens nog niet gevonden heb. Maar misschien wel weer verdwijnt als ik ontdekt heb hoe als aangesloten hoort te zijn.

Op het bovenste schema zit ik slangen te vervangen die aangeduid worden met no. 45; alleen heb ik er meer dan de 3 die hier staan ingetekend en op slang 45 die van onderdeel 46 naar het gasklephuis loopt, zit bij mij een t-stukje, waarvan ik niet weet waar het derde been met een no.45 slang naar toe zou moeten.

De no. 45 van die van no. 46 naar no. 44 loopt heb ik al geheel vervangen. Die is het makkelijkst te volgen. De rest rondom no. 46 is een beetje onduidelijke spaghetti.

Ook zit op een leiding een extra klep (rood/wit kunststof). Hoort die daar wel? En in welke richting moet 'ie geplaatst?

Gister zitten zoeken naar dit schema in de EPC (kan alleen versie 2.1 draaien; 3.0 weigert dienst na installatie) en de WIS van versie 2.1 heb ik niet voor de 9-5. Staat dit schema wel in de EPC? Onder welke hoofdstukje dan (in NL of Engels)?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 21 feb, 2015 9:17

dat t-stukje is bij mijn slang afgesloten: er heeft me wel iemand verteld waar het voor was. maar hij doet het zonder ook prima.
Dus gewoon bovenstaand schema aanhouden en afkoppelen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » za 21 feb, 2015 17:03

Steve-O schreef:Op het bovenste schema zit ik slangen te vervangen die aangeduid worden met no. 45; alleen heb ik er meer dan de 3 die hier staan ingetekend en op slang 45 die van onderdeel 46 naar het gasklephuis loopt, zit bij mij een t-stukje, waarvan ik niet weer waar het derde been met een no.45 slang naar toe zou moeten.
9-5 heeft inderdaad een t-stukje in leiding 45:

http://www.saab-tuners.com/trionic-7-tu ... sponse-mod" onclick="window.open(this.href);return false;

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 27 feb, 2015 0:41

Ik kwam vandaag nog een extra onaangestoken vacuum aansluiting tegen tijdens het sleutelen. Met wat onderdelen uit de weg vanwege de vervanging van de waterpomp kon ik lager naar binnen kijken richting het schutbord. Het tuitje naar voren - van dat ding die naar het schijnt nog wel eens koelvloeistof kan lekken als het kunststof op leeftijd komt - was bezet, maar aan de bestuurderskant was 'ie nog vrij. Moet ik nou op het T-stukje een dopje doen en hierop ook? Of zal ik het uiteinde van het t-stukje met een stuk vacuumslang koppelen?

Plaats reactie