olyslager en olving vraagbaak

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Mout
Geregistreerd lid

Re: olyslager en olving vraagbaak

Bericht door Mout » ma 31 jan, 2005 14:29

Zeg Wiet, kan het zijn dat jouw toestenbord stuk is of ligt het aan mijn scherm dat ik sommige letters niet meer zien. :shock:

groet Marc

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » ma 31 jan, 2005 15:08

Voor de mensen die ook last hebben van het wegvallen van letters.

h = het
i = ik
idd = inderdaad

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 31 jan, 2005 15:41

Een 2,6 bestaat niet, een 2,5 wel.

wiet
Geregistreerd lid

Bericht door wiet » ma 31 jan, 2005 15:47

hm... sorry, geen "hippe" afkortingen meer. een 2.6V bestaat wel degelijk (anders heeft iemand het heel kundig op mijn auto geklad). meer kan ik er niet van maken: 900 SE 2.6V. maar misschien dat ik inderdaad bij het verkeerde subforum zit als "Injectie" zegt dat het een atmosferische motor is...

:O: wiet

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » ma 31 jan, 2005 18:14

Misschien verstandig om even te kijken op het kentekenbewijs wat voor motor er in zit. Dan weten we het echt zeker (Marky zit er niet vaak naast namelijk.... :wink: )

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 31 jan, 2005 19:55

wiet schreef:(anders heeft iemand het heel kundig op mijn auto geklad)
Doe eens een foto van die type aanduiding.

Om e.e.a. maar meteen met een actueel topic te combineren, als je je kenteken ingeeft op de site van de RDW, dan zou daar het juiste type te zien zijn. Laat dan even weten wat daar staat.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 31 jan, 2005 20:04

Even voor de duidelijkheid, want embleempjes op de auto plakken zegt niet zoveel over wat er werkelijk onder de kap ligt. Kijk inderdaad even voor de zekerheid op je kentekenbewijs wat daar voor type en bouwjaar op staat, dan weet je zeker wat we hier bij de hand hebben. Want bouwjaar 1992 kan bij een 900NG V6 niet omdat deze simpelweg pas vanaf 1994 geleverd werden.

Dit is een 900NG zo rond bouwjaar '94:

Afbeelding

En dit een 900 Classic uit bouwjaar 1992:

Afbeelding

En tot zover rijkt mijn kennis omtrent de 900 NG V6

Greetz,

Dennis

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 31 jan, 2005 20:13

Dan ga ik Marky ook nog effe gelijk geven.
Een 2.6 bestaat niet in de originele uitvoeringen. De enigste manier waarop deze er in kan zitten zou zijn dat een van de vorige eigenaren niet vies was van wat extra vermogen en de cilinderinhoud heeft laten vergroten.

Punt 2 De V6 van saab is pas vanaf modeljaar 1994 in de 900 leverbaar geweest. Op het moment dat er een 900 V6 in 92 is gefabriekd is deze door een handige hobbyist in elkaar geknutseld.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 31 jan, 2005 20:21

Injectie schreef:Dan ga ik Marky ook nog effe gelijk geven.
Een 2.6 bestaat niet in de originele uitvoeringen. De enigste manier waarop deze er in kan zitten zou zijn dat een van de vorige eigenaren niet vies was van wat extra vermogen en de cilinderinhoud heeft laten vergroten.

Punt 2 De V6 van saab is pas vanaf modeljaar 1994 in de 900 leverbaar geweest. Op het moment dat er een 900 V6 in 92 is gefabriekd is deze door een handige hobbyist in elkaar geknutseld.

Vandaar dat ik er even een foto's bij geplaatst heb, zij zou niet de eerste zijn met een omgebouwde classic :wink:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 31 jan, 2005 21:18

Een v6 krijg je er bij een classic nooit in ivm de dwarse motor. Aan haar avatar te zien is het een Ng, nu de motor nog...

of een 2.0 16v turbo
of een 2.0 16v injectie
of een 2.3 16v injectie
of een 2.5 24v V6.

Misschien wat motorpiccies?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2005 21:22

Manic schreef:
Koert schreef:Of hij bedoelt 2.0 16V :wink:
Ja, maar dan kan ik het "se" weer niet verklaren :?
De SE (S Executive, geloof ik) was een normaal leverbare Classic S met o.a: een leer interieur, el. ramen, alu velgen, leer stuur, el. antenne en een a. spoiler.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2005 21:28

wiet schreef:hm... sorry, geen "hippe" afkortingen meer. een 2.6V bestaat wel degelijk (anders heeft iemand het heel kundig op mijn auto geklad)
Die bestaat echt niet! GM kende in de 900 die leverbaar was vanaf september 1993 een 2.5ltr 6 cilinder (met 24V) en in de 9000 een 3.0ltr 6 cilinder (ook met 24V)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 31 jan, 2005 21:32

marky schreef:Een v6 krijg je er bij een classic nooit in ivm de dwarse motor.
He Marc... ik roep niet zomaar wat hoor :wink: Ik heb vorig jaar een 900 Classic gezien met een V6, maar volgens mij was dit geen Saab V6 (hoewel dit ook weer een relatief begrip is), maar wat het wel precies was weet ik niet, het was een Fin of een Noor die praktisch geen Engels sprak 8) Maar goed, dit maakt voor dit onderwerp verder niets uit.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 31 jan, 2005 21:37

Manic schreef:
marky schreef:Een v6 krijg je er bij een classic nooit in ivm de dwarse motor.
He Marc... ik roep niet zomaar wat hoor :wink: Ik heb vorig jaar een 900 Classic gezien met een V6, maar volgens mij was dit geen Saab V6 (hoewel dit ook weer een relatief begrip is), maar wat het wel precies was weet ik niet, het was een Fin of een Noor die praktisch geen Engels sprak 8) Maar goed, dit maakt voor dit onderwerp verder niets uit.
Een Audi V6 zou kunnen (zelfs als 2.6), die kent lengteplaatsing en voorwielaandrijving, maar..... dan kom je er met EN een Olyslager EN een Olving vraagbaak vast nog niet uit.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 31 jan, 2005 21:54

Ah misschien is het deze :wink:

Plaats reactie