stage 1 9000

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » zo 21 jan, 2007 17:04

gj9000 schreef:
Coenwagner schreef:Heeft iemand de acceleratie gegevens nou of niet? Want daar ben ik wel benieuwd naar :!:

zal de 0-100 onder de 8 sec gaan zitten of niet?
Dat soort cijfers zijn naar mijn mening niet zo relevant, want je merkt er geen zier van. Voor die van mij wordt officieel 7,5 sec. opgegeven, maar dat is puur theoretisch, tenzij je een stoplichtsprinter bent a la Golf GTI e.d., maar dan houd je de boel niet lang heel. Het belangrijke bij tuning is, zoals eerder aangegeven, het koppel. Bij het inhalen vanaf 50 of 80 bijvoorbeeld zul je het verschil echt merken.
Helemaal mee eens. Dat is het leuke van tuning. Die tussen acceleraties van 50-80, 80-120. Stoplicht sprintjes zijn waardeloos. Ook omdat een Saab daar veel te zwaar voor is.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 21 jan, 2007 17:45

Het leukste zijn idd de tussensprinten in de 3e versnelling.

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » zo 21 jan, 2007 18:02

@ Coen Wagner

Kijk hier maar eens tot hoe ver je kunt gaan.

http://www.maptun.com/webshop/products. ... istorder=5

Maarten

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » ma 22 jan, 2007 0:09

Wat zijn de ervaringen met de standaart remschijven en EBC Redstuff blokken?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 22 jan, 2007 0:41

Dat is het leuke van tuning. Die tussen acceleraties van 50-80, 80-120. Stoplicht sprintjes zijn waardeloos. Ook omdat een Saab daar veel te zwaar voor is.
Mooi verwoord! :lol:

davidjoost

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » ma 22 jan, 2007 20:34

zo'n 3 inch JT uitlaat maakt dat erg veel lawaai?(mooie brul)

K bedoel dan van af de kat :P en is zo'n 3inch JT is dat nou van RVS of van aluminium gecoat staal?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 22 jan, 2007 20:39

Ik vind hem persoonlijk wel een mooi diep geluid maken, toen forumlid Bram wegreed bij de 9000-meeting vond ik zijn auto erg goed klinken! :D

Of je moeder er blij mee zal zijn, tja :wink:

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » ma 22 jan, 2007 20:50

sjoerdk schreef:Ik vind hem persoonlijk wel een mooi diep geluid maken, toen forumlid Bram wegreed bij de 9000-meeting vond ik zijn auto erg goed klinken! :D

Of je moeder er blij mee zal zijn, tja :wink:
Maar ik bedoel met stationair en binnen in :!: en natuurlijk als je gas geeft.

Iemand een geluids fragmentje of filmpje 8) :?:

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » ma 22 jan, 2007 20:54

Coen, 11-02-2007 komen luisteren in Rosmalen. Dan kun je er diverse horen.

Maarten

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » ma 22 jan, 2007 21:09

Coenwagner schreef: Is zo'n 3inch JT is dat nou van RVS of van aluminium gecoat staal?
Coenwagner schreef:Wat zijn de ervaringen met de standaart remschijven en EBC Redstuff blokken?
:roll:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 22 jan, 2007 23:31

Coenwagner schreef:
Coenwagner schreef: Is zo'n 3inch JT is dat nou van RVS of van aluminium gecoat staal?
Da's gealuminiseerd staal. Je zou idd naar de forummeeting kunnen komen en luisteren naar de 9000 van Bram.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » di 23 jan, 2007 15:02

brinky schreef:
Coenwagner schreef:
Da's gealuminiseerd staal. Je zou idd naar de forummeeting kunnen komen en luisteren naar de 9000 van Bram.
Ik denk dat ik wel naar die meeting kom :wink:

Gaan die EBC redstuff blokken nou goed samen met de standaard schijven :?:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 23 jan, 2007 15:11

Coenwagner schreef:
Het kan... maar ik weet niet of dat de investering waard is. Als je alleen de blokjes wilt vervangen zou ik voor greenstuff gaan. Als je blokken en schijven wilt gaan vervangen zou ik een complete set EBC schijven en blokken (greenstuff dan wel redstuff) kopen.

Overigens, er lopen hier mensen rond die meer van de greenstuff/redstuff materie afweten dan ik. Misschien dat zij ook even kunnen reageren.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » di 23 jan, 2007 17:29

brinky schreef:
Coenwagner schreef:
Overigens, er lopen hier mensen rond die meer van de greenstuff/redstuff materie afweten dan ik. Misschien dat zij ook even kunnen reageren.
daardoel ik ook op :)

wat zijn de beste sportpads voor de standaart schijven?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 23 jan, 2007 18:27

Er staan op het forum veel positieve ervaringen met Ferodo DS2500. Heb zelf ook meerdere malen deze blokken aangeschaft en ben er tevreden over. Nadeel is dat ze iets meer remstof op je velgen achterlaten dan standaard blokken.

Over EBC blokken kan ik weinig zeggen omdat ik er geen ervaring mee heb. Dat laatste heeft trouwens een duidelijke reden. :wink:

Kijk bij het kiezen van de blokken goed naar het temperatuurbereik. Het voordeel van raceblokken is dat ze bij hoge temperatuur goed blijven werken. Dit wordt in wervende advertentieteksten benadrukt. Nadeel is dat ze koud een stuk minder remmen dan standaard blokken. Fading als gevolg van regelmatig hard remmen op bijvoorbeeld een circuit voel je aankomen. Je kan dan je rijstijl aanpassen en iets rustiger gaan rijden.
Een noodstop met koude remmen zie je nooit aankomen. De remmen moeten het dan meteen goed doen. Het is verstandig om daar rekening mee te houden bij je keuze.

Plaats reactie