Betere remmen
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Betere remmen
Die bite die je zoekt heb ik ook mijn peugeot 1007: echt mini schijfjes en klauwtjes en
normale leidinkjes. Maar ff het pedaal aanraken en je neus zit op het stuur -bij lage snelheden-
Je moet er van houden - jij dus- maar dat moet wel aan de bekrachtiging liggen.
Grotere schijven voor: langer remkracht en minder faden
Groter spul achter: minder slingeren
Grotere trommel: makkelijker kracht
Omvlochten leidingen: circuit aspiraties?
raceblokken: hopeloos wanneer ze koud zijn,
suc6 met kiezen!
normale leidinkjes. Maar ff het pedaal aanraken en je neus zit op het stuur -bij lage snelheden-
Je moet er van houden - jij dus- maar dat moet wel aan de bekrachtiging liggen.
Grotere schijven voor: langer remkracht en minder faden
Groter spul achter: minder slingeren
Grotere trommel: makkelijker kracht
Omvlochten leidingen: circuit aspiraties?
raceblokken: hopeloos wanneer ze koud zijn,
suc6 met kiezen!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Eh, zo kun je je schijven niet opmeten.Bezemwagen schreef: ↑wo 11 sep, 2024 17:29
Het zou ingaan tegen mijn statement in de openingspost, en tegen het filmpje, maar als ik toch de klauwen en schijven etc op de vooras zou vervangen door een 314 mm setje, "moet" ik dan achter ook naar geventileerde schijven? De meeste remkracht komt van de voorwielen, wordt het tricky, of zelfs gevaarlijk, als de achterremmen blijven zoals ze zijn?
Gevaarlijk is achter laten zo als het is niet echt, je hebt een ABS-computer met een remkrachtverdeler. Die zorgt dat er met het beschikbare materiaal altijd optimaal geremd wordt. Maar beter is het wel.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Volgens mij heb ik de juiste maten voor remschijven een paar post terug al gegeven voor de voorkant en het verschil uitgelegd voor de achterkant. Wil je gaan vervangen of verbeteren zul je aanpassingen moeten maken in het gehele remsysteem om het maximale eruit te halen.Bezemwagen schreef: ↑wo 11 sep, 2024 17:29...
Ik heb ook eens even gekeken waar ik nu eigenlijk mee rondrijd. Voor lijkt het 292 mm te zijn, achter zijn het ongeventileerde schijven. Het basis setje dus. Al lijkt de schijf zelfs nog kleiner, de onderkant van het meetbandje zit echt op de rand van de schijf... Er zit behoorlijk wat ruimte tussen de schijf en de beschermkap. Klopt dit wel...
Overigens staat er op de remklauw aan de voorkant ook de maat van de remschijf en de diameter van de zuiger.
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Het gaf even snel een idee wat er nu gemonteerd isSteve-O schreef: ↑wo 11 sep, 2024 20:51Eh, zo kun je je schijven niet opmeten.Dan moet toch echt de velg eraf. Maar je zult voor een achter wel de 15 inch schijven hebben. Voor kun je dan naar 302 of 314 mm vervangen.
Ik ga een upgrade naar 314 mm eens overwegen. Dan ook direct geventileerde schijfjes achter om het compleet te maken. De winter komt er weer aan, dat is een mooi klusje.
Weten jullie of alleen de klauwen vervangen moeten worden of zijn er voor (of achter) ook andere brackets nodig?
Alvast dank weer,
Martin
-
ReinO
- Donateur (2x)

alleen andere brackets maar heb je de 'bite' losgelaten inmiddels?
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Tsja, die bite.. een uniform antwoord of gouden tip lijkt er niet te zijn. Het is geen sportauto en met 210pk ook niet echt snel, geen reden om over the top te gaan met 345mm remmen, race blokken etc.
Ik denk dat ik de onderdelen ga verzamelen voor een 314mm upgrade voor en geventileerde schijven achter. Dat is een mooi klusje voor de winter. Misschien is er iets zinvols te vinden over schijven en blokken. Van wat ik lees, is dat ook veel subjectieve info.
Als iemand iets heeft liggen dan hoor ik het graag in een PB-tje.
Ik denk dat ik de onderdelen ga verzamelen voor een 314mm upgrade voor en geventileerde schijven achter. Dat is een mooi klusje voor de winter. Misschien is er iets zinvols te vinden over schijven en blokken. Van wat ik lees, is dat ook veel subjectieve info.
Als iemand iets heeft liggen dan hoor ik het graag in een PB-tje.
-
FSC
- Geregistreerd lid
Eerder dit jaar zag ik de hele 314mm kit (schijven, blokken en calipers) voor 450 euro ergens. Zal eens een linkje zoeken
-
FSC
- Geregistreerd lid
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Dank je!! Bij maptun zijn ze even niet op voorraad in de performance variant. Berichtje bij ze achtergelaten, misschien dat ze er snel weer zijn.
Neo brothers is niet gunstig vanwege brexit
RenD of JenD hebben misschien ook opties beschikbaar, ik zal bij hen eens kijken.
Neo brothers is niet gunstig vanwege brexit
RenD of JenD hebben misschien ook opties beschikbaar, ik zal bij hen eens kijken.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik heb ook 15” remmen en op de ATE remklauwen staat 57/25. Dus ik dacht 57mm zuiger en 25mm dikte van de remschijf. Er staat geen getal op wat de diameter zou kunnen zijn? De schijven zijn 288mm…Sa93Ve schreef: ↑wo 11 sep, 2024 22:05Overigens staat er op de remklauw aan de voorkant ook de maat van de remschijf en de diameter van de remcilinder.
Of mis ik dan nog iets?
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Ik heb GM Ate klauwen en daar staat de diameter van de remschijf op en de diameter van de zuiger. Ik meende er nog een foto van te hebben maar die kan ik niet zo vinden, wel een voorbeeld:

-
gsuk
- Geregistreerd lid
Ik heb deze set https://www.jendvandenbosch.nl/voor-rem ... 76375.html
plus ate schijven en
Black Diamond Predator voorremblokkenset, 16+ inch, 314mm, Saab 9-3v2,
Door J&D van den Bosch laten uitvoeren
Op mijn 2008 1.9 tid met Dion Kuur[emoji3]
Het ging van remmen die ik ombemeten vond
naar goh wat remt dat toch fijn!
Achter was niet nodig daar zaten al aero geventileerde schijven
plus ate schijven en
Achter was niet nodig daar zaten al aero geventileerde schijven
-
ReinO
- Donateur (2x)

Het leukste is om eerst voor te vervangen, er mee te rijden en daarna achter te doen en
het verschil te ervaren.
het verschil te ervaren.
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Dank voor je input. Helaas niet op voorraad bij J en Dgsuk schreef: ↑za 19 okt, 2024 10:17Ik heb deze set https://www.jendvandenbosch.nl/voor-rem ... 76375.html
plus ate schijven en
Dat gevoel ben ik ook naar op zoek!! Het is een mooi projectje voor de winter..
-
Injectie
- Moderator
Bel ze even. Er zijn vaak ook alternatieve opties. (Gebruikt bv)