Wil je toch een keer je collega knock-out tikken? Koop dan een Bentley Continental W12 met 551 pk (standaard)
De grootste
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Re: De grootste
Ik zou ook niet met de Saab verder gaan stoeien; zoals gezegd met LPG en voorwielaandrijving is het met 285 pk nog net leuk te doen dat de boel ook nog heel blijft.
Wil je toch een keer je collega knock-out tikken? Koop dan een Bentley Continental W12 met 551 pk (standaard)
.

-
collega
- Donateur (3x)

De goedkoopste Bentley met meer dan 420 pk kost meer dan €35.000...
En dan weegt ie bijna 2500 kilo...
En dan weegt ie bijna 2500 kilo...
-
wackywim
- Geregistreerd lid
Dus de prijs van een licht aangeklede vw golf, valt wel mee dus...
-
gydomatra
- Geregistreerd lid
Mocht je wel voor veel pk's gaan in combinatie met lpg, laat dan de lpg installatie zo afstellen dat ie automatisch boven de 300 pk vermogen overspringt naar benzine.
Dan heb je wat je wilt: een berg vermogen en toch het rendement van lpg.
Hier in Assen heeft een lpg bedrijf dat een keer zo gedaan voor een klant die een volvo 850 T5R had. De auto had ongeveer 450 pk en schakelde boven de 300 pk automatisch naar benzine. Mooi systeem lijkt me.
Dan heb je wat je wilt: een berg vermogen en toch het rendement van lpg.
Hier in Assen heeft een lpg bedrijf dat een keer zo gedaan voor een klant die een volvo 850 T5R had. De auto had ongeveer 450 pk en schakelde boven de 300 pk automatisch naar benzine. Mooi systeem lijkt me.
-
collega
- Donateur (3x)

een Golf uit 1999?wackywim schreef:Dus de prijs van een licht aangeklede vw golf, valt wel mee dus...
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik heb wellicht de ultieme "doodsteek" voor de Audi van je collega gevonden. Ik trof een overzichtje van de maximale snelheden waarmee diverse auto's de Elandtest succesvol kunnen doorstaan. Het lijkt typisch dat Audi in de periode van je collega's bolide, hun onderstel nog niet zover op orde had als SAAB.
Een 9-5 Aero Estate 2006 en een Sedan uit 2004 klaarde hem namelijk met 75 km/h en de Audi's uit die periode komen er boven de 71 km/h nier mer goed vanaf.
Dus duelletje is appeltje-eitje.
Bron: http://teknikensvarld.se/algtest/
Een 9-5 Aero Estate 2006 en een Sedan uit 2004 klaarde hem namelijk met 75 km/h en de Audi's uit die periode komen er boven de 71 km/h nier mer goed vanaf.
-
John
- Geregistreerd lid
Ik zie daar geen A8, wel een A4. A8 W12 (D2 waar we het hier over hebben) heeft vlgs mij al adaptief onderstelSteve-O schreef: Een 9-5 Aero Estate 2006 en een Sedan uit 2004 klaarde hem namelijk met 75 km/h en de Audi's uit die periode komen er boven de 71 km/h nier mer goed vanaf.
-
collega
- Donateur (3x)

Adaptief onderstel weet ik niet, maar in ieder geval nog geen luchtvering (schroefveren; wel een multilink ophanging)John schreef:Steve-O schreef:
Ik zie daar geen A8, wel een A4. A8 W12 (D2 waar we het hier over hebben) heeft vlgs mij al adaptief onderstel
En natuurlijk geen geventileerde stoelen (ik lekker wel!)
-
John
- Geregistreerd lid
weet ie het zeker mbt luchtvering? was wel leverbaar. Kijk uit met strooien met uitrusting ed naar je collega, want in die klasse had Audi "iets" meer in de aanbieding dan dat Saab leverde (oa dubbel glas standaard, alu carroserie, koelkast, zonnepaneel)collega schreef:Adaptief onderstel weet ik niet, maar in ieder geval nog geen luchtvering (schroefveren; wel een multilink ophanging)John schreef:Steve-O schreef:
Ik zie daar geen A8, wel een A4. A8 W12 (D2 waar we het hier over hebben) heeft vlgs mij al adaptief onderstel
En natuurlijk geen geventileerde stoelen (ik lekker wel!)
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Nee, ik schreef ook niet dat er een A8 tussenstond, maar dat Audi's uit die periode allen de Elandtest bij een lagere snelheid dan de 9-5 faalden. De A8 was nog flink wat zwaarder dan de Audi modellen die op de lijst staan, dus dat wil nog meer rechtdoor dan zig-zag en dus ook eerder met de achterzijde uitbreken.
Dus waar jij het nog redt, legt hij hem in de greppel of maait een lantaarpaal neer. Dit doet een serieuze aanslag op 's mans budget om te wedijveren. Snappie?
Dus waar jij het nog redt, legt hij hem in de greppel of maait een lantaarpaal neer. Dit doet een serieuze aanslag op 's mans budget om te wedijveren. Snappie?
-
collega
- Donateur (3x)

Luchtvering weet ik zeker; en ja tuurlijk heeft ie allemaal dikke dingen, incl. een dik verbruik; en vooral, hij heeft geen klasse-Saab, maar een proleten-Audi!John schreef: weet ie het zeker mbt luchtvering? was wel leverbaar. Ik zou vooral van je Saab genieten want er altijd wel iemand met meer, beter,....
(en als iemand zegt: "eigenlijk ben je jaloers"!
Dat ben ik wel, maar eigenlijk alleen op het motorvermogen.)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Gewoon de Saab overkopen na lease (voor de zondagse ritjes) en als volgende leaseauto een Bentley Continental Flying Spur nemen. Dan heb je ook een 6 liter W12 maar dan met 560 pk. Gebouwd vanaf 2004, dus in 2019 15 jaar oud en dan nog net te leasen (voor een zo lang mogelijke periode) voordat de huidige youngtimerregeling waarschijnlijk verdwijnt (die regeling is natuurlijk een doorn in het oog van de jaloerse medemens dus het zoveelste vermeende 'voordeeltje' wat gaat sneuvelen). Qua stijl gaat zelfs een A8 (ik bedoel: zeker een A8) daar niet overheen.
-
collega
- Donateur (3x)

Zag net dat Saabpartners een Maptuntuning tot 350 pk aanbiedt. Kom ik er nog maar 7 tekort