Saab 900 Classic / turbo tuning
-
Tubefreak
- Donateur

Re: Saab 900 Classic / turbo tuning
Haha. Pieters is het resultaat van de spellingcontrole als ik potmeters wil zeggen.
In deze 900 zit een standaard FPT blok + Garret turbo. Van een LPT is vrij eenvoudig een FPT te maken. De intercooler kun je dan gelijk goed aanpakken, want de standaard (maatje broodtrommel) doet weinig.
Daarnet Speedparts duel chip erin gezet. Subtiele verbetering, geen schokkende verandering.
In deze 900 zit een standaard FPT blok + Garret turbo. Van een LPT is vrij eenvoudig een FPT te maken. De intercooler kun je dan gelijk goed aanpakken, want de standaard (maatje broodtrommel) doet weinig.
Daarnet Speedparts duel chip erin gezet. Subtiele verbetering, geen schokkende verandering.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik denk dat jouw spellingscontrole een link maakt met APC en Pieters. Hoe zou dat nou kunnen

-
Knissaw
- Geregistreerd lid
Zelf je APC aangepast dus. Heb je dat volgens die 900aero site gedaan of heb je geïmproviseerd 
Garret turbo dat wil vast wel mooi lopen, hoeveel pk heb je momenteel op de achterwielen??
Van lpt naar Fpt maken heb ik idd wel vaker gehoord en is waarschijnlijk ook wat ik ga doen. Alleen hoor ik iedereen het net even iets anders zeggen... Lpt heeft geen APC, dus die zal ik zelf in moeten bouwen. Fpt APC halen, die tunen, kabeltjes trekken en aansluiten.
Intercooler... Dat verhaal is duidelijk
Maar nu lees ik ook dat de primaire overbrenging van een Lpt anders is dan die van een Fpt
Volgens deze site
http://www.900classic.nl/accessoires-en ... /upgrades/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alhoewel ik hier dan ook lees dat ze een turbo upgrade willen uitvoeren dat volgens mij onnodig was? (gezien het dezelfde turbo is als die uit een Fpt blok
)
Garret turbo dat wil vast wel mooi lopen, hoeveel pk heb je momenteel op de achterwielen??
Van lpt naar Fpt maken heb ik idd wel vaker gehoord en is waarschijnlijk ook wat ik ga doen. Alleen hoor ik iedereen het net even iets anders zeggen... Lpt heeft geen APC, dus die zal ik zelf in moeten bouwen. Fpt APC halen, die tunen, kabeltjes trekken en aansluiten.
Intercooler... Dat verhaal is duidelijk
Maar nu lees ik ook dat de primaire overbrenging van een Lpt anders is dan die van een Fpt
Volgens deze site
Alhoewel ik hier dan ook lees dat ze een turbo upgrade willen uitvoeren dat volgens mij onnodig was? (gezien het dezelfde turbo is als die uit een Fpt blok
-
Knissaw
- Geregistreerd lid
Hoe bedoel je dit?Christiaan94 schreef:Achterwielen?
Als in groter formaat wielen, of....
-
Dikketrip
- Donateur (3x)

Net wat er gezegd wordt,
Ga eens kijken bij verschillende modellen. En voel hoe ze rijden. Tot je weet dat er een lekker schakeld en rijd en motorisch lekker aanvoelt.
Bedoel je dit type?
Saab 900 TURBO
http://link.marktplaats.nl/m1222383744? ... nt=app_ios" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad
Ze zijn erg licht. 1200-1300kg Dus dan is een turbo al snel heel vlot.
Ga eens kijken bij verschillende modellen. En voel hoe ze rijden. Tot je weet dat er een lekker schakeld en rijd en motorisch lekker aanvoelt.
Bedoel je dit type?
Saab 900 TURBO
http://link.marktplaats.nl/m1222383744? ... nt=app_ios" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad
Ze zijn erg licht. 1200-1300kg Dus dan is een turbo al snel heel vlot.
-
Knissaw
- Geregistreerd lid
Zo'n type zoek ik idd, Alleen vind ik hier de spoiler te groot ofzo? weet niet helemaal wat daar mee is 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saa ... =lr&pos=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is ook wel een mooie, Maar is me wel te duur voor de staat.
Ik heb overigens niet veel aan het stukje 'Net wat er gezegd wordt' Heb je een kleine toelichting?
Auto's testrijden is idd ook wat ik nog moet gaan doen. Maar ik zit momenteel eerst een beetje research te plegen voordat ik aan de slag ga
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saa ... =lr&pos=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is ook wel een mooie, Maar is me wel te duur voor de staat.
Ik heb overigens niet veel aan het stukje 'Net wat er gezegd wordt' Heb je een kleine toelichting?
Auto's testrijden is idd ook wat ik nog moet gaan doen. Maar ik zit momenteel eerst een beetje research te plegen voordat ik aan de slag ga
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Tja en als je dan gaat testrijden kom je erachter dat Saab voorwielaandrijving heeft 
-
Tubefreak
- Donateur

Gemodificeerde APC zit er nog niet in. Wil eerst remmen upgrade hebben gedaan. Maar het zou dan op zo'n 215pk uitkomen denk ik.
900 is trouwens altijd aangedreven op de voorwielen.
Een LPT heeft primair 6 overbrenging, FPT 7 en sommige zelfs 8. 6 vind ik op de snelweg met lange afstanden niet heel fijn, maakt wat veel toeren. Primair 7 is lekker, 8 is heel fijn als je alleen maar snelweg doet. Het is overigens altemaal om te bouwen, maar niet iets wat je zelf even doet.
Ombouwen van lpt naar fpt stelt weinig voor. Knocksensor plaatsen, kabelboom in prikken, apc en een schakelaar plaatsen, intercooler er tussen. Basisdruk van turbo kan dan ook aangepast worden maar hoeft niet. Lpt is vaak goedkoper in aanschaf en daarmee wel aantrekkelijk als je zelf wat kunt klussen.
Standaard turbo's zijn altemaal ok, de twee types die er zijn reageren net iets anders maar daar zou ik je keuze niet van af laten hangen.
Bovenstaande auto heeft idd extra grote spoiler. Heel gaaf, als je er van houdt.
Mijn tip: ga voor iets met een turbo, goed onderhoud, juiste kleur en aantal deuren en weinig roest. Velgen, spoilers, leer etc kun je later altijd nog doen.
Een LPT heeft primair 6 overbrenging, FPT 7 en sommige zelfs 8. 6 vind ik op de snelweg met lange afstanden niet heel fijn, maakt wat veel toeren. Primair 7 is lekker, 8 is heel fijn als je alleen maar snelweg doet. Het is overigens altemaal om te bouwen, maar niet iets wat je zelf even doet.
Ombouwen van lpt naar fpt stelt weinig voor. Knocksensor plaatsen, kabelboom in prikken, apc en een schakelaar plaatsen, intercooler er tussen. Basisdruk van turbo kan dan ook aangepast worden maar hoeft niet. Lpt is vaak goedkoper in aanschaf en daarmee wel aantrekkelijk als je zelf wat kunt klussen.
Standaard turbo's zijn altemaal ok, de twee types die er zijn reageren net iets anders maar daar zou ik je keuze niet van af laten hangen.
Bovenstaande auto heeft idd extra grote spoiler. Heel gaaf, als je er van houdt.
Mijn tip: ga voor iets met een turbo, goed onderhoud, juiste kleur en aantal deuren en weinig roest. Velgen, spoilers, leer etc kun je later altijd nog doen.
-
Dikketrip
- Donateur (3x)

Oh sorry;)
Ik had even moeten citeren,
Dat de basis goed moet zijn. Zo doende gaf ik een voorbeeld met zelf rijden en aanvoelen;)
Ik had even moeten citeren,
Dat de basis goed moet zijn. Zo doende gaf ik een voorbeeld met zelf rijden en aanvoelen;)
-
Knissaw
- Geregistreerd lid
dom dom ding..... "Pk op de achterwielen"Tja en als je dan gaat testrijden kom je erachter dat Saab voorwielaandrijving heeft
Wist wel dat t voorwielaandrijving had maar in de zinsopbouw kwam het er even niet helemaal goed uit.... jammer dit
Nu snap ik m idd!Dat de basis goed moet zijn. Zo doende gaf ik een voorbeeld met zelf rijden en aanvoelen;)
Klussen.... Dat is voornamelijk doel van de autogoedkoper in aanschaf en daarmee wel aantrekkelijk als je zelf wat kunt klussen.
Klopt idd, Ik heb momenteel een beetje t oog uit voor n 3 deur, originele Saab kleur zwart of rood. Andere kleur / schade mag ook, maar dat met een lagere prijs zodat ik het uiterlijk kan repareren en wrappen. (in een of andere vette kleur)Mijn tip: ga voor iets met een turbo, goed onderhoud, juiste kleur en aantal deuren en weinig roest. Velgen, spoilers, leer etc kun je later altijd nog doen.
Turbo moet ie idd hebben, roest mag hij ook wel een beetje van hebben, maar gelieve niet op cruciale punten (tenzij de prijs er wederom naar is)
Enige wat echt niet mag is dat het een volledig originele Saab is in perfecte staat. Dat zou zonde zijn voor wat ik in mijn achterhoofd heb zitten. Nou zijn die prijzen ook zo hoog dat ik dat toch niet ga kunnen betalen maar hè Worth mentioning