langzaam maar zeker maar snel....

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
JustWicked
Geregistreerd lid

Re: langzaam maar zeker maar snel....

Bericht door JustWicked » zo 24 jan, 2016 0:58

Drijfstang, zuiger of iets anders uit het blok geknald

schuimkraag
Donateur
Donateur

Bericht door schuimkraag » zo 24 jan, 2016 12:13

Einde van een tijdperk,stage 0 is het nieuwe tunen

Wim Kasten
Geregistreerd lid

Bericht door Wim Kasten » zo 24 jan, 2016 12:36

de intercooler was prima, de grotere Turbo was prima, de tune was prima, .....de basis was vast niet solide genoeg.... ik ga ermee aan de slag, maar nu nog even niet. Graag een slotje!

Jeanious
Donateur
Donateur

Bericht door Jeanious » zo 24 jan, 2016 13:23

Wat staat er op de derde foto? Is dat ook van deze caab? Voor of na de plof?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 24 jan, 2016 13:39

Ai, heel vervelend dit!

Zonder verdere details te weten. Je caab is een hele mooie! Denk dat ie zonder meer nog een fris (onder?)blok waard is.

Je weet me te bereiken. Als ik wat kan doen. Laat maar weten.

Wim Kasten
Geregistreerd lid

Bericht door Wim Kasten » zo 24 jan, 2016 13:51

ik vind dit een mooie afronding met alle vertrouwen, dat het goed komt!

Graag nu echt het

SLOTJE

Jeanious
Donateur
Donateur

Bericht door Jeanious » zo 24 jan, 2016 15:00

Kan er alvorens het slotje nog even toelichting op deze foto komen? Vroeg of dit van dezelfde auto is en of dit zo was alvorens de plof? Afbeelding

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 24 jan, 2016 15:46

Wim Kasten schreef:Graag nu echt het
SLOTJE
Beetje een zwaktebod om te proberen mensen de mond te snoeren middels een slotje... Als je andermans mening niet wilt lezen moet je geen topic openen. Het is geen eenrichtingsverkeer-spreekbuis :-S+ maar een interactie met anderen. Tot nu toe loopt het volgens mij niet uit de hand, mensen zijn logischerwijs benieuwd naar de oorzaak (behulpzaam als veel forummers zijn) en zie ik dus geen reden tot een slotje. Daarbij: twee weken geleden was je forummers nog eeuwig dankbaar voor hun advies (en onderdelen) en nu roep je opeens om een slotje... :roll:

Als je gaat tunen horen dit soort zaken er in sommige gevallen bij... Helaas. Heel vervelend voor je, maar ik zou zeggen: even uithuilen en een ander (onder)blok (laten) monteren en weer vrolijk verder :O: met een grote :mrgreen:

Was het een T5 of T7 blokje? Dan kunnen de forumspeurneuzen alvast tips verzamelen!

Succes!

Wim Kasten
Geregistreerd lid

Bericht door Wim Kasten » zo 24 jan, 2016 16:35

....laat het als zwaktebod overkomen...prima...ik weet beter op grond waarvan ik de afronding wens... empathie is een schone zaak...vragen zijn welkom via mijn pb.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 24 jan, 2016 17:39

De vraag is natuurlijk: op grond waarvan wens je 'afronding' in de vorm van een slotje? Het enige dat ik kan bedenken is om anderen monddood te maken of omdat je geen zin hebt in een discussie. In beide gevallen zou ik zeggen: was het topic nooit begonnen.

Niemand wijst met feiten in de richting van wie dan ook, tuning topics zijn juist leerzaam op het moment dat er wat fout gaat. Lees het topic van Max Mink eens bijvoorbeeld, die had ook niet 500 pk in een paar dagen, het is een kwestie van vallen en opstaan. Op het moment dat jij een muur om je heen bouwt als er wat fout gaat leert niemand er wat van en is de toegevoegde waarvan van dit hele topic nul, want iedereen weet wel dat een snelle Saab leuk rijden is.

Ik begrijp de angst niet zo goed eerlijk gezegd... Van fouten leer je meer dan van wat dan ook, dus waarom is iedereen zo bang om fouten te maken en/of er zo bij gebaat om te voorkomen dat bepaalde dingen gezegd worden? Ik vind het juist interessant om te lezen wat er bij anderen fout gegaan is, daar kan iedereen van leren. Je zegt zelf "de basis zal wel niet voldoende zijn geweest", dat zou bijvoorbeeld kunnen dus ik zou zeggen haal de boel dan uit elkaar en laat met foto's zien wat er fout gegaan is en zorg dat het volgende blok er wel op berekend is. Op die manier kunnen anderen weer kennis als input geven en jouw input gebruiken voor het uitbreiden van hun eigen kennis.

Wim Kasten
Geregistreerd lid

Bericht door Wim Kasten » zo 24 jan, 2016 18:48

Beste Mensen,
dank voor jullie betrokkenheid, in welke vorm dan ook.
Zodra ik weet, wat de schade is, kom ik erop terug.
Met vriendelijke groet,
Wim.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » zo 24 jan, 2016 19:20

Wim, wat een rot nieuws :-(...

Z'n mooie auto met mooi hardware.

Het klinkt alsof de drijfstang gebroken is/ drijfstang bouten afgebroken zijn. Komt niet heel veel voor op een B205, meestal gaan de zuigers. Zeker rond de 300pk willen ze nog wel een scheuren.

Succes met de wagen!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 24 jan, 2016 19:40

tuurlijk rot nieuws, maar eerst maar eens weten wat er kapot is cq waardoor het mis gegaan is, en ben het met saph eens: niet afhaken wanneer je ff tegenslag hebt.
We leren misschien allemaal iets, of het is gewoon domme pech of toch wat sludge enz enz.
Dit overkomt ook ervaren tuners en sleutelaars hoor.
Kop op!

Wim Kasten
Geregistreerd lid

Bericht door Wim Kasten » zo 24 jan, 2016 21:04

veel dank!

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 26 jan, 2016 12:00

Tjeezus, en hij reed net zo lekker zei je (kon het zelf nog niet ervaren, helaas).

Sterkte .. :yinyang:

Plaats reactie