Abbott pijp en roest....

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
JWF_Peters
Geregistreerd lid

Re: Abbott pijp en roest....

Bericht door JWF_Peters » za 15 mar, 2014 14:00

Er is ook geen probleem er is alleen een verschil tussen dat stuk en de rest :wink: BSR pijp was nog erger dan dit die 3 maanden dat het er bij mij opzet :roll:

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 18 mar, 2014 23:20

0,0 problemen met de abbot pijp hier..

Saberd
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saberd » do 27 mar, 2014 23:00

Roestvast staal kan ondanks de roestwerende eigenschappen toch gaan roesten, wanneer de oxidehuid wordt beschadigd is het materiaal enige tijd niet roestwerend.

Het heet dan ook roestvast en niet roestvrij staal. Zoals Krizzie zei kan een stalen klem bijvoorbeeld al voor problemen zorgen.
Maar ook als je RVS schuurt met schuurpapier waar eerder staal mee is geschuurd breng je metaaldeeltjes aan op het RVS (of als je slijpt met een schijf die voor staal is gebruikt, staalborstel... etc) en dat veroorzaakt dan weer oxide....roest...

In de praktijk zie je in metaalverwerkende bedrijven ook aparte RVS afdelingen (vaak zelfs in een apart gebouw)
Bij een buigservice waar ik heb gewerkt werden de gereedschappen chemisch gereinigd voordat ze vanaf de staal-afdeling in de RVS-afdeling werden gebruikt.

Bakzeil
Geregistreerd lid

Bericht door Bakzeil » vr 11 apr, 2014 17:27

JWF_Peters schreef:Hmm ik weet het niet. Hier en daar zelfs een flintertje eraf kunnen peuteren vooral bij de lasnaden...... garage gaat het navragen aangezien ik hem via hem gekocht heb. Zie er geen problemen mee maar zou jammer zijn dat mijn 1000,- uitlaat straks toch niet zolang meegaat als beloofd :lol:

dat is een fors bedrag voor een uitlaat die je voor 500 euro kan kopen (nieuw) ...
of is dat inclusief montage ?!

ik heb inmiddels mijn tweede onder m'n nieuwe Saab C900 zitten en ben er enorm tevreden over ...
prima geluid en hij pakt beter op.

die Abbott met tace-kat op de foto's hier voor lijken trouwens erg op mijn oude setje ...
is dat met een 3 inch down-pipe ?!

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » vr 11 apr, 2014 17:52

Dat is inderdaad jouw oude setje. ;) (Dacht dat je dat al wist.. :P )

Alleen dat Abbott sierstuk is geen porem op de 900 classic dus maar mijn oude Simmons er op laten lassen. :mrgreen:

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 11 apr, 2014 17:56

Bakzeil schreef:
JWF_Peters schreef:Hmm ik weet het niet. Hier en daar zelfs een flintertje eraf kunnen peuteren vooral bij de lasnaden...... garage gaat het navragen aangezien ik hem via hem gekocht heb. Zie er geen problemen mee maar zou jammer zijn dat mijn 1000,- uitlaat straks toch niet zolang meegaat als beloofd :lol:

dat is een fors bedrag voor een uitlaat die je voor 500 euro kan kopen (nieuw) ...

ik heb inmiddels mijn tweede onder m'n nieuwe Saab C900 zitten en ben er enorm tevreden over ...

die Abbott met tace-kat op de foto's hier voor lijken trouwens erg op mijn oude setje ...
900 inc montage :wink: En NL prijs is anders als Engeland prijs. En dan nog kost hij geen 500,- volgens mij...... COMPLEET INC downpipe.... BSR CATBCK is al 450,- ofzo.....

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » vr 11 apr, 2014 19:09

Voor de 9-5 kostie 1100€ ex montage rechtstreeks van abbott uit de UK

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 11 apr, 2014 19:12

Wou zeggen.... ik had een vriendenprijsje wat dus op 900,- uit kwam.

Bakzeil
Geregistreerd lid

Bericht door Bakzeil » za 12 apr, 2014 2:05

JWF_Peters schreef:
Bakzeil schreef:

900 inc montage :wink: En NL prijs is anders als Engeland prijs. En dan nog kost hij geen 500,- volgens mij...... COMPLEET INC downpipe.... BSR CATBCK is al 450,- ofzo.....
ik heb de eerste voor iets van 495 ex btw gekocht bij RenD ... compleet met race-kat (van Abbott) en down-pipe ...
de set zoals ie standaard geleverd wordt eigenlijk...
en misschien had ik een goeie wisselkoers toen der tijd ?!
maar met allemaal aanpassingen kom je al snel op het dubbele, dat snap ik.

en de tweede heb ik (nieuw in de doos) tweede hands op dit forum gescoord voor 500 !
dus ik heb twee keer mazzel gehad ?!

Plaats reactie