Oké, ik ga mij er ook even mee bemoeien, want ik wil ook wel eens weten wat nu handig is. Ik heb al een T7 open luchtfilter, een grotere alu intercooler, 3" downpipe, 630cc inspuiting, standaard TD04 die al op mijn Aero zat, alu evap klepjes en forge dumpvalve. Ik wil gewoon meer/betere/stabielere turbodruk. Welke inlaat is handig? Ik heb eigenlijk geen zin om een stuk van mijn TD04 te gaan slijpen om er een shortnose van te maken. Ik vind de kosten voor een nieuwe TD04 shortnose voor bij de King Cobra ook te gek, dus dan blijft eigenlijk alleen die van Speedparts of GenuineSaab over?
Of heeft iemand andere slimme dingen te melden die niet gelijk € 200 ~ 300 kosten? Is de aanpassing op mijn long nose TD04 voor de King Cobra bijvoorbeeld wel goedkoop/makkelijk te realiseren. Ik heb nu die Cobra met part# 9192568 (zie ook foto hieronder). Die heeft al een iets dikkere kop dan een normale T5 inlaat schijnt? Maar in vergelijking met de King Cobra is het een iel ding.
Als ik namelijk naar deze foto kijk (links op de foto is volgens mij de onderkant), dat zie ik niet zo goed waarom die King Cobra niet zou passen? De aansluiting lijkt te kort te zijn aan de bovenkant, nietwaar? En dat is op te lossen met een siliconen slang. Het is dat ik beter weet en dat de aansluiting aan de onderkant het probleem is, omdat de Turbo nose 15mm te lang is. Dat schijn je af te kunnen laten slijpen? Maar ja, is die moeite van de turbo eruit slopen, laten aanpassen niet duurder dan een custom snorkel van GenuineSaab?
Dit zie je ook goed in de vergelijking die G-Ice op z'n site heeft staan:
En
hier staat ook nog beschreven dat je het compressorhuis alleen moet vervangen van de TD04 om de King Cobra te kunnen aansluiten.