Motorstoring na tuning Rica
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Ervaringen 9-3 2.8t V6 Tuning (>300 pk)
[]
Je hebt helemaal gelijk!
Je hebt helemaal gelijk!
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ervaringen 9-3 2.8t V6 Tuning (>300 pk)
Volvo maakt geen gebruik van deze motor zover ik weet.. Zou hem eerder bij een GM tuner neer zetten..
Maar buiten of hun de juiste tune hebben geleverd vind ik je klacht nogal vaag..? TCS gaat aan als je veel gas geeft, waarom is dat raar? Je kunt immers zeer gemakkelijk wielspin krijgen met een getunde voorwiel aandrijven, zeker met dit weer op zomerbanden...
Alleen je CEL klopt niet, er kunnen 1000 en 1 redenen zijn waarom deze aan gaat...
Maar buiten of hun de juiste tune hebben geleverd vind ik je klacht nogal vaag..? TCS gaat aan als je veel gas geeft, waarom is dat raar? Je kunt immers zeer gemakkelijk wielspin krijgen met een getunde voorwiel aandrijven, zeker met dit weer op zomerbanden...
Alleen je CEL klopt niet, er kunnen 1000 en 1 redenen zijn waarom deze aan gaat...
-
Buckie30
- Geregistreerd lid
Maandag de computer uitgelezen , hieruit blijkt dat er een beveiliging zit op de turbodruk , deze is in werking getreden en zodoende de storing. Nu word de beveiliging naar boven bijgesteld zodat deze storing niet meer in werking treed. wat betreft het traction control , daar is nog geen oplossing voor , achteraf blijkt uit de resultaten van de computer dat dit maar 1 keer in werking is getreden, alleen wist ik dat niet omdat ik de computer maandag pas kon uit lezen. Ik hoop nu dat het niet meer voor gaat komen , en hij word op de vermogensbank gezet dus het resultaat zal blijken.
-
shearwater
- In memoriam †
Er staat mij vaag iets bij van dat Rica gebruik maakt van de BSR-software.Caracalla schreef:Rica is toch een hele gekende Volvo tuner en heeft toch een uitmuntende reputatie hoor.
-
Ramon1
- Geregistreerd lid
Na voorgaande reacties te hebben gelezen bekruipt mij een beetje een ongemakkelijk gevoel.....
Ik lees een hoop (vage) aannames / veronderstellingen van "kenners" ???
Ook het advies dat je "het" ongedaan moet laten maken en je (niet betaalde !
) geld moet terugvragen vind ik nogal bijzonder......
Bij ieder bedrijf zal gerust wel een keer iets minder goed verlopen maar ik ken Rica (Roel) al jaren via de Volvo ( 5 cilinder)turbo's, als zeer kundig (eigen ontwikkeling van software) en klantgericht. Dat blijkt ook uit de melding dat ze de auto gaan "rollen".
De wielspin en de daarop volgende TCS reactie blijkt dus maar 1 keer te zijn voorgekomen, voorals niet echt iets om je druk over te maken.......
Wat zijn nu de feiten:
1. er vind chiptuning plaats
2. de auto rijdt geweldig volgens de eigenaar
3. er zijn echter "problemen"
4. een aantal "wise guys" hier komen met advies
5. de tuner geeft aan dat auto terug kan komen, dat hij zaken gaat aanpassen en dat er "gerold" gaat worden
(m.a.w. maatwerk op de auto !!! )
Eigenlijk ben ik benieuwd hoe RIca dit gaat oplossen, laten we daarna gaan beoordelen of er goed werk is geleverd !
(Wel zo netjes toch .......
)
Ramon
Ik lees een hoop (vage) aannames / veronderstellingen van "kenners" ???
Ook het advies dat je "het" ongedaan moet laten maken en je (niet betaalde !
Bij ieder bedrijf zal gerust wel een keer iets minder goed verlopen maar ik ken Rica (Roel) al jaren via de Volvo ( 5 cilinder)turbo's, als zeer kundig (eigen ontwikkeling van software) en klantgericht. Dat blijkt ook uit de melding dat ze de auto gaan "rollen".
De wielspin en de daarop volgende TCS reactie blijkt dus maar 1 keer te zijn voorgekomen, voorals niet echt iets om je druk over te maken.......
Wat zijn nu de feiten:
1. er vind chiptuning plaats
2. de auto rijdt geweldig volgens de eigenaar
3. er zijn echter "problemen"
4. een aantal "wise guys" hier komen met advies
5. de tuner geeft aan dat auto terug kan komen, dat hij zaken gaat aanpassen en dat er "gerold" gaat worden
(m.a.w. maatwerk op de auto !!! )
Eigenlijk ben ik benieuwd hoe RIca dit gaat oplossen, laten we daarna gaan beoordelen of er goed werk is geleverd !
(Wel zo netjes toch .......
Ramon
-
johnb52
- Donateur (7x)

Ja hehe, als ik eerst lees dat er gechipt is, ga ik er ook vanuit dat er betaald is, als jij zo t topic doorleest en dan alle verhalen aan elkaar plakt, kan je n andere conclusie trekken dan dat er eerder werd gedaan met de informatie uit de startpost 
-
Ramon1
- Geregistreerd lid
Het boeit me eigenlijk niet of er wel of er al wel niet betaald is ...... de reactie om meteen maar geld terug te vragen en naar een ander te stappen vind ik nogal overdreven (en dat moedig jij zeker aan....) Ik heb in geen enkel tuningsbedrijf een belang, dus ook niet in Rica.... maar het lijkt me wel zo netjes om iemand eerst de gelegenheid om de zaak goed op te lossen en dan een oordeel te vellen.johnb52 schreef:Ja hehe, als ik eerst lees dat er gechipt is, ga ik er ook vanuit dat er betaald is, als jij zo t topic doorleest en dan alle verhalen aan elkaar plakt, kan je n andere conclusie trekken dan dat er eerder werd gedaan met de informatie uit de startpost
Als deze chiptuning 420 euro kost en ze gaan de auto ook nog rollen ........... heeft de eigenaar een koopje ........
Even afwachten dus voor een bedrijf "gekraakt "wordt .......
-
Rootje5
- Geregistreerd lid
Heb je al eens op deze site gekeken?
http://www.vtunersaabs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is een zeer gerespecteerde saabtuner uit de VS.
Zijn " stage 0 tune" schijnt echt zeer spectaculair te zijn...
Hij weet puur op software-aanpassingen 320 pk/550 nm te halen met een ppc systeem.
Hij verzend over de hele wereld en de prijs is omgerekend rond de 700 euries geloof ik.
Je kan meer over hem ( Brian) lezen op de amerikaanse site
http://www.saabcentral.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tevens zijn er ook zat filmpjes op youtube met een Vtune Saab. Van stage 0 t/m 3.
Naast de bekende tuners ( maptun; BSR etc) denk ik dat hij een serieus alternatief kan zijn....
Ben zelf aan het sparen voor een saab aero sport sedan 2.0T en ik overweeg ook hiervoor een stage 0 aan te schaffen
Bij vtuner ( 260 pk/280 nm)....
Hoop dat je hier iets mee kan...
http://www.vtunersaabs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is een zeer gerespecteerde saabtuner uit de VS.
Zijn " stage 0 tune" schijnt echt zeer spectaculair te zijn...
Hij weet puur op software-aanpassingen 320 pk/550 nm te halen met een ppc systeem.
Hij verzend over de hele wereld en de prijs is omgerekend rond de 700 euries geloof ik.
Je kan meer over hem ( Brian) lezen op de amerikaanse site
http://www.saabcentral.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tevens zijn er ook zat filmpjes op youtube met een Vtune Saab. Van stage 0 t/m 3.
Naast de bekende tuners ( maptun; BSR etc) denk ik dat hij een serieus alternatief kan zijn....
Ben zelf aan het sparen voor een saab aero sport sedan 2.0T en ik overweeg ook hiervoor een stage 0 aan te schaffen
Bij vtuner ( 260 pk/280 nm)....
Hoop dat je hier iets mee kan...
-
Buckie30
- Geregistreerd lid
Nou , er komt schot in de zaak , het ligt iets genuanceerder allemaal , om tot een top prestatie te komen moet de motor ook top zijn , in dit geval was er wel een en ander mis , zo zat er een scheurtje in een vacuumslang (?) (ik ben 0 technisch) en de bougies waren slecht. Afgelopen donderdag is hij op de testbank geweest , waaruit deze gebreken naar boven kwamen. Nu volgende week nog een laatste run , en afstelling en dan moet het helemaal top zijn. het koppel was er al wel, 419 nm , maar de pk's blijven achter , 260pk. Hij rijd nu gewoon heel goed na de reparaties , geen inhouden bij laag toeren en hij loopt ook hoorbaar mooier/frisser.
Wat betreft RICA , gewoon hele fijne mensen , doen niet moeilijk , word gewoon voor de afgesproken prijs gedaan , en helemaal afgesteld tot hij top is!
Wat betreft RICA , gewoon hele fijne mensen , doen niet moeilijk , word gewoon voor de afgesproken prijs gedaan , en helemaal afgesteld tot hij top is!
-
johnb52
- Donateur (7x)

Kijk datis al een hele vooruitgang ten opzichte van eerdere berichten. Wellicht hebben ze hier meegelezen?
Zoals ook bij Topgear is aangetoond, kan een fatsoenlijke onderhoudsbeurt aan de motor flink wat verloren pks tevoorschijn toveren.
Voor de desbetreffende topgear aflevering even zoeken op Avantime + topgear
Zoals ook bij Topgear is aangetoond, kan een fatsoenlijke onderhoudsbeurt aan de motor flink wat verloren pks tevoorschijn toveren.
Voor de desbetreffende topgear aflevering even zoeken op Avantime + topgear
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Van een olie wisseltje ga je echt niet harder hoor
...
Echter de algemenen conditie van de motor is wel van belang slijtage van het blok, klepspeling etc etc. Ook juiste bougie's (graadje kouder misschien) en ook niet te oud. Simpel gezegt de stage 0 moet goed zijn, neem aan dat dit (voor hoe ver mogelijk) gecontroleerd is.

Echter de algemenen conditie van de motor is wel van belang slijtage van het blok, klepspeling etc etc. Ook juiste bougie's (graadje kouder misschien) en ook niet te oud. Simpel gezegt de stage 0 moet goed zijn, neem aan dat dit (voor hoe ver mogelijk) gecontroleerd is.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bij de Avantime "test" bij Topgear viel juist op de wat simpele "tuning" ingrepen vrijwel geen vooruitgang brachten
Bij een V6 is het allemaal wat duurder, dus een wat oudere variant zit je al snel op 6 nieuwe bobines en de bijpassende bougies
Zonder goede bobines/bougies kun je idd beter niet aan een tuning beginnen, want de combinatie fungeert ook als sensor op elke cylinder.
Bij een V6 is het allemaal wat duurder, dus een wat oudere variant zit je al snel op 6 nieuwe bobines en de bijpassende bougies
Zonder goede bobines/bougies kun je idd beter niet aan een tuning beginnen, want de combinatie fungeert ook als sensor op elke cylinder.
-
Ramon1
- Geregistreerd lid
[quoteWat betreft RICA , gewoon hele fijne mensen , doen niet moeilijk , word gewoon voor de afgesproken prijs gedaan , en helemaal afgesteld tot hij top is!][/quote]
Kijk en dat bedoel ik nu ....... !
Buckie, een hoop blabla hier, maar je ziet dat ze je goed helpen !
Succes met je auto.
Kijk en dat bedoel ik nu ....... !
Buckie, een hoop blabla hier, maar je ziet dat ze je goed helpen !
Succes met je auto.
-
Buckie30
- Geregistreerd lid
Hallo,
ff update wat mijn Saab betreft. De Rica tuning is mislukt kan ik achteraf zeggen. Ben drie keer terug geweest en na de derde keer lag het probleem volgens Rica aan de bobines , dat is volgens Rica een echt Saab probleem. Er werd mij geadviseerd om er nieuwe bobines in te doen en zelfs dan was het niet zeker of het probleem verholpen zou zijn. Ze hebben namelijk een klant gebeld in polen en die heeft wel tot 2 x toe nieuwe bobines erin gezet voordat het probleem verholpen was. Nadat ik bij Rica geweest was ben ik bij mijn Saab dealer geweest om hem met tech 2 uit te lezen en hier kwamen geen bobine storingen uit , wel een stuurunit storing waaruit blijkt dat of de unit kapot was of de software van Rica niet goed, wat wel erg aannemelijk zou zijn Je zult begrijpen dat ik gekke Henkie niet ben en heb hem dus origineel laten maken , en Rica heeft het geld wat mijn dealer al betaald had terug gestort, daar waren ze heel coulant mee , want het geleverde product was gewoon slecht.
Nadat hij weer origineel is gemaakt is het probleem van inhouden en overslaan niet meer voorgekomen , waaruit blijkt dat de bobines zeker niet de oorzaak waren.
Nu heb ik de Saab Hirsch laten tunen , en echt perfect! er valt gewoon mee te rijden in het dorp hetgeen wat met de Rica tuning niet erg lekker ging. De trekkracht is heerlijk verdeeld over een heel breed toerental en hij blijft gaan!
Conclusie, velen van jullie hebben gelijk gehad om echte Saab tuning software te gebruiken. Wat Rica betreft wil ik geen kwaad woord over spreken , ben er vriendelijk behandeld maar ze zijn wel een tikje arrogant wat betreft hun product , wat ik wel kan aantonen is dat ze wat betreft mijn auto er vet naast zaten.
Gr,
Govert
ff update wat mijn Saab betreft. De Rica tuning is mislukt kan ik achteraf zeggen. Ben drie keer terug geweest en na de derde keer lag het probleem volgens Rica aan de bobines , dat is volgens Rica een echt Saab probleem. Er werd mij geadviseerd om er nieuwe bobines in te doen en zelfs dan was het niet zeker of het probleem verholpen zou zijn. Ze hebben namelijk een klant gebeld in polen en die heeft wel tot 2 x toe nieuwe bobines erin gezet voordat het probleem verholpen was. Nadat ik bij Rica geweest was ben ik bij mijn Saab dealer geweest om hem met tech 2 uit te lezen en hier kwamen geen bobine storingen uit , wel een stuurunit storing waaruit blijkt dat of de unit kapot was of de software van Rica niet goed, wat wel erg aannemelijk zou zijn Je zult begrijpen dat ik gekke Henkie niet ben en heb hem dus origineel laten maken , en Rica heeft het geld wat mijn dealer al betaald had terug gestort, daar waren ze heel coulant mee , want het geleverde product was gewoon slecht.
Nadat hij weer origineel is gemaakt is het probleem van inhouden en overslaan niet meer voorgekomen , waaruit blijkt dat de bobines zeker niet de oorzaak waren.
Nu heb ik de Saab Hirsch laten tunen , en echt perfect! er valt gewoon mee te rijden in het dorp hetgeen wat met de Rica tuning niet erg lekker ging. De trekkracht is heerlijk verdeeld over een heel breed toerental en hij blijft gaan!
Conclusie, velen van jullie hebben gelijk gehad om echte Saab tuning software te gebruiken. Wat Rica betreft wil ik geen kwaad woord over spreken , ben er vriendelijk behandeld maar ze zijn wel een tikje arrogant wat betreft hun product , wat ik wel kan aantonen is dat ze wat betreft mijn auto er vet naast zaten.
Gr,
Govert
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Motorstoring na tuning
Eind goed al goed...
Heel veel rijplezier, en fijn dat je je ervaringen toch nog even.hier hebt willen delen!
Heel veel rijplezier, en fijn dat je je ervaringen toch nog even.hier hebt willen delen!