Niet genoeg vermogen/ turbodruk
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Re: Niet genoeg vermogen/ turbodruk
Ook zijn er enkele vragen gerezen welke ik nog niet kan beantwoorden maar daar zal ik dit topic niet voor misbruiken. Succes Sebas!
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Niet genoeg vermogen/ turbodruk
Even aan het stoeien geweest met de wastegate. Druk basis is nu 0,5 bar. Maar loopt hoger op in de toeren, zeg 5000 toeren.
Lijkt me dat dit niet hoort?
Met apc nog steeds maar 1 bar.
Wastegate slang los geeft die bij 2000 tot 3000 toeren bij 1,5 bar een fuelcut. Goed dus!
Maar boven die toeren komt niet niet verder dan 1,2 bar. Zou dan ook op 1,5 moeten blijven toch?
Hoeveel is een slag van je actuator aan boost verhoging?
Dacht dat ik dit ergens gelezen had maar kan het niet meer vinden.
Blijft lastig opsporen dit probleem.
@AeroR
Stel je vragen maar gerust. Kunnen we allemaal van leren.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Lijkt me dat dit niet hoort?
Met apc nog steeds maar 1 bar.
Wastegate slang los geeft die bij 2000 tot 3000 toeren bij 1,5 bar een fuelcut. Goed dus!
Maar boven die toeren komt niet niet verder dan 1,2 bar. Zou dan ook op 1,5 moeten blijven toch?
Hoeveel is een slag van je actuator aan boost verhoging?
Dacht dat ik dit ergens gelezen had maar kan het niet meer vinden.
Blijft lastig opsporen dit probleem.
@AeroR
Stel je vragen maar gerust. Kunnen we allemaal van leren.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Als de druk oploopt met alleen basisdruk dan staat de stang te strak.
Denk dat je wastegate actuator zijn tijd wel gehad heeft.
Denk dat je wastegate actuator zijn tijd wel gehad heeft.
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Andere wastegate erop. Afgesteld en haal maar 0,5 bar turbodruk max. Maakt niet uit hoe strak die staat.
Slang los haalt de turbo mooi 1,5 bar met een fuelcut.
Apc aangesloten haalt die nog steeds maar 1 bar.
Wat opvalt is dat de waardes van P veranderen. I en D blijven 0. Is hier iets niet goed aan?
Slang los haalt de turbo mooi 1,5 bar met een fuelcut.
Apc aangesloten haalt die nog steeds maar 1 bar.
Wat opvalt is dat de waardes van P veranderen. I en D blijven 0. Is hier iets niet goed aan?
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
met een andere wategate beodel jij de actuator neem ik aan?
raar dat hij als je hem loskoppeld wel doorduwt. klopt je vacuum wel ? zodat er geen lek is die toch een klein beetje de actuator bdient en er druk verliest?
gr swen
raar dat hij als je hem loskoppeld wel doorduwt. klopt je vacuum wel ? zodat er geen lek is die toch een klein beetje de actuator bdient en er druk verliest?
gr swen
-
evo
- Donateur (2x)

De PID maps zijn alleen onder bepaalde voorwaarden actief. Wellicht dat aan de voorwaarden voor de Integral map niet werd voldaan...Sebusta schreef:...Wat opvalt is dat de waardes van P veranderen. I en D blijven 0. Is hier iets niet goed aan? ...
http://en.wikipedia.org/wiki/PID_controller" onclick="window.open(this.href);return false; Al gebruikt SAAB bij T7 alleen de PI maps, althans da's wat ik tot noch toe alleen gezien heb, en voor mij ook voldoende was afwijkende turbo's in te regelen.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Vind je leuk he?evo schreef:en voor mij ook voldoende was afwijkende turbo's in te regelen.