keuze welk turbo blok ?
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
Re: keuze welk turbo blok ?
Dus dat zou jouw advies zijn, tot hoeveel pk kunnen de originele zuigers en drijfstangen met andere lagering en bijv ARP bouten ?,
-
inactief
- Geregistreerd lid
Er zijn maar weinigen die een B204 echt kapot krijgen door te veel vermogen.
Slecht onderhoud is meestal de oorzaak, anders slijtage of missfires of pingel door een slechte DI cassette.
Wil je een B204 over de 500 pk grens kunnen tillen is het aan te raden gesmede zuigers en drijfstangen te monteren bij het opbouwen (en balanceren) van het blok. Verder behoeft de kop (B205 kop is beter) wat aandacht, evt sterkere kleppen, klepveren, flowen...
Boven de 500 pk ben je aan het pionieren in Nederland, kennis van deze tuning ligt veelal bij ervaringsdeskundigen uit scandinavië.
Slecht onderhoud is meestal de oorzaak, anders slijtage of missfires of pingel door een slechte DI cassette.
Wil je een B204 over de 500 pk grens kunnen tillen is het aan te raden gesmede zuigers en drijfstangen te monteren bij het opbouwen (en balanceren) van het blok. Verder behoeft de kop (B205 kop is beter) wat aandacht, evt sterkere kleppen, klepveren, flowen...
Boven de 500 pk ben je aan het pionieren in Nederland, kennis van deze tuning ligt veelal bij ervaringsdeskundigen uit scandinavië.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik zou het redelijk simpel houden!
een complete b206 motor aanschaffen
4 turbo zuigers uit een b204 er los bij kopen
de nokkenassen zit je meteen goed mee dat zijn al bijna de scherpste die er in kunnen wat sterkere klepveren zou nog wel mooi zijn
trionic 5 er op en je hebt een leuk feest pakket goed voor 400pk!
een complete b206 motor aanschaffen
4 turbo zuigers uit een b204 er los bij kopen
de nokkenassen zit je meteen goed mee dat zijn al bijna de scherpste die er in kunnen wat sterkere klepveren zou nog wel mooi zijn
trionic 5 er op en je hebt een leuk feest pakket goed voor 400pk!
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
Is dit spul een beetje los verkrijgbaar ? En wat zijn de kosten ongeveer ?
Zowieso alvast bedankt, voor de goede adviezen en het kennis hier, de meeste forums zijn allemaal blaters
Zowieso alvast bedankt, voor de goede adviezen en het kennis hier, de meeste forums zijn allemaal blaters
-
tanisha
- Geregistreerd lid
als je idd voor de b206 wilt gaan moet je even goed zoeken de b206 is slechts sporadisch geleverd tussen de vele andere b204 2.0i-tjes
om de rest bemachtigen kan je het best een hele 900ng turbo sloper aan schaffen ik raad aan om een bj '94 '95 of '96 te zoeken i.v.m de iets simpelere kabelboom naar de apc klep
om de rest bemachtigen kan je het best een hele 900ng turbo sloper aan schaffen ik raad aan om een bj '94 '95 of '96 te zoeken i.v.m de iets simpelere kabelboom naar de apc klep
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
Vanaf 94 zowieso ivm het passen van opel bakken ook he ?
-
inactief
- Geregistreerd lid
keuze welk turbo blok ?
Waarom zou je geen balansassen willen? Een motor die in balans is blijft langer heel...
-
tanisha
- Geregistreerd lid
die ketting is een zwak punt en het kost pk's
zo'n b206 loopt bovendien een stuk rustiger dan een b204
zo'n b206 loopt bovendien een stuk rustiger dan een b204
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
Puur door de balansassen er uit in de 206 loopt ie mooier ?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
scheelt een ketting te klapperen door 2 ronddraaiende gewichten en dat klinkt meteen een stuk minder rouw
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Oud trucje van BMW, blok tijdje buiten laten liggen en als pissoir gebruiken 
Volgens Saab was het blok zonder balans-assen sterker, maar wel iets zwaarder.
Omdat de balans-assen trillingen wegnemen kon ook met een iets lichtere constructie worden gewerkt, dus ondanks de twee balans-assen en de tweede ketting woog het blok met balans-assen toch minder.
Volgens Saab was het blok zonder balans-assen sterker, maar wel iets zwaarder.
Omdat de balans-assen trillingen wegnemen kon ook met een iets lichtere constructie worden gewerkt, dus ondanks de twee balans-assen en de tweede ketting woog het blok met balans-assen toch minder.
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
B204E LPT goed te gebruiken ? Bouwjaar 96, B205 kop er op ? Met B206 inlaat nokkenas ?
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
Compleet los blok gekocht !,
B204E met 160.000 Km
compleet met DI casette en ECU en kabelboom,
is het nog intressant om een losse B205 kop te kopen ?
en wat er anders aan die kop ? Ik weet dunnere klepstelen dus betere flow, maar of dat de sterkte ten goede komt, em de afweging T7 tegenover het originele T5 ?
B204E met 160.000 Km
compleet met DI casette en ECU en kabelboom,
is het nog intressant om een losse B205 kop te kopen ?
en wat er anders aan die kop ? Ik weet dunnere klepstelen dus betere flow, maar of dat de sterkte ten goede komt, em de afweging T7 tegenover het originele T5 ?
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
keuze welk turbo blok ?
Flow van de B205kop zelf schijnt (nooit vergeleken eigenlijk) beter te zijn.
Ik heb nog nooit iets gehoord over een T7kop die kapot ging. Je zult eerder je koppakking ertussen uit stoken dan je kop.
Verder kun je overwegen nog anderen kleppen, klepveren, stoters etc.
Evo kan je veel vertellen over heel de koppen riedel..
Hij rijd met b204 shortblock en een t7 head. Zelfde als wat er nu bij mij in gaat..
Ik heb nog nooit iets gehoord over een T7kop die kapot ging. Je zult eerder je koppakking ertussen uit stoken dan je kop.
Verder kun je overwegen nog anderen kleppen, klepveren, stoters etc.
Evo kan je veel vertellen over heel de koppen riedel..
Hij rijd met b204 shortblock en een t7 head. Zelfde als wat er nu bij mij in gaat..
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
Ook met trionic 7 of gewoon met 5 ?