Oplossing voor het 200+ pk "probleem" op LPG?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
mobstar 9-5
Geregistreerd lid

Re: Oplossing voor het 200+ pk "probleem" op LPG?

Bericht door mobstar 9-5 » ma 02 jul, 2012 11:38

dommelrules schreef:Dirk,

Ik ben wel benieuwd hoe hij 500 LPG PK's installeert. Waarschijnlijk met twee verdampers en dubbele leiding.

Hoe heet het bedrijf?

Groeten,

Eric
Tja, dan moet je gewoon eens een afspraak maken en er face to face eens een babbel mee doen.
Je zegt maar dat ik je heb doorverwezen.
+32-13 67 50 93
Tim heet de brave man.
Let wel, je bent er op een kwartiertje niet binnen en buiten. :D
't is nogal een spraakwaterval, maar hij weet echt wel waar hij het over heeft.
Zijn grote sterkte is dat hij buiten de lijntjes durft te kleuren, met goed resultaat wel te verstaan.
en wat prijs betreft van het echt wel mee.
Ga eens praten, kost toch niks
Groetjes,
Dirk

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » ma 02 jul, 2012 11:54

Het is alleen een ritje van meer dan 4 uur voor mij.

Ik hoef het nu zelf niet, ik kan eerst wel met "normale" middelen verder.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 02 jul, 2012 13:18

Als je echt goed werk wilt afleveren activeer je mijnsinziens het lpg gedeelte in de gewone saab software... Ja, dat zit er bij de meeste van ons gewoon in. Dan kun je veel, zoals oa. ontsteking, apart voor op lpg regelen. Een beetje net zoals op bioethanol...

Maarja, dat vereist wel weer wat aparte kennis en kunde, en je kunt niet zoveel gas specifieke hw verkopen.... :ugeek:

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

gydomatra
Geregistreerd lid

Bericht door gydomatra » ma 02 jul, 2012 15:45

eVo, heb jij met boveenstaande ervaring , of weet je iemand die dat al eerder gedaan heeft?

Wat je bedoeld is dus in trionic 5 gewoon een aparte map aanleggen die het gehele lpg-systeem aanstuurd?

Lpg computer dus niet meer nodig dan?

Als het meezit straks heb ik ongeveer 280 a 300 pk-tjes uit mijn aeroblok en hoop dan zeker op lpg-injectie te rijden.

Ben benieuwd.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 02 jul, 2012 23:11

Trionic7. Of het in Trionic5 zit weet ik niet. Ik heb hier zelf niet mee zitten spelen. Ben alleen over de maps gestruikeld toen ik mijn software aan het door spitten was. Op een van de trionic tuning fora is er wel een tread over. Ging over lpg tuning geloof ik. Hier heb ik dit ook genoemd en zijn er twee jongens mee aan de slag gegaan. Ik geloof dat ze het werkend gekregen hebben, maar weet dit niet meer zeker....

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 12 jul, 2012 14:00

Mijn pa is since kort LPG boer van vialle.
Ook ik las altijd het "gepruts" om er maar genoeg lpg in te krijgen. Opzich zou het wel een mooie brandstof zijn voor extra power. Lekker klopvast.
Ok, wat hogere themperatuurs belasting...

Toen de vialle mannen hier langs kwamen heb ik ook is met die mannen zitten praten. Over wat hun dachten van z'n 350 pk op LPG, uit de gesprekken bleek dat ze het maar al te leuk vinden om extra power uit een blok te halen. Sterker nog de meesten mensen daar vinden saab allemaal een erg tof merk!

Zelf ben ik geen fan van 5 injectoren. De kans op backfire's ben ik niet z'n fan van. Daarom leek mij 8 injectoren juist een koel idee. Zolang er maar iemand is die de LPG ecu kan mappen tot dat. En omdat iedereen van vialle zo fan is van saab en de ouwe hier LPG boer van hun is. Zou er een hoop mogelijk zijn.
Zal ik aleen de 1e worden die dit wil gaan proberen :mrgreen: ?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 12 jul, 2012 14:17

Ik denk eigenlijk dat niemand dit doet omdat een dergelijke installatie zo duur is dat je nauwelijks nog bespaart door op LPG te rijden. Het wordt dan meer een "tunings brandstof" en dan kan je net zo goed voor E85 gaan. Daarom rijden zovelen met een "net niet" installatie. Denk ik hoor !

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » do 12 jul, 2012 20:39

Het gaat er helemaal om wat je wilt. Als je 350pk gas wilt en je hebt uiteindelijk 300pk dan kan je het wel een nét niet installatie noemen. Als je een snelle goedkope km vreter wil hebben dan vind ik een vijfde injector een "on the spot" installatie! :D

Kijk naar Millerman, hoeveel km heeft hij er al op zitten en met welk vermogen... lijkt bij hem achteraf een enorm goede keus te zijn lijkt mij.

Ik heb nu net 2 maanden ervaring met een 5e injector oplossing van vialle en ben tot nu toe erg tevreden. Ik heb wel net ff wat grotere injectoren dan Millerman en met deze injectoren zou ik met 4 net uitkomen op ongeveer 280 pk. Nu met de vijfde erbij heb ik ruim voldoende, zelfs nog wat ruimte voor wat extra pktjes... in de toekomst. Ik rijd precies 1 op 10 op gas bij veel snelweg 120+. De hele installatie heb in binnen 10 maanden terugverdiend met mijn wekelijkse 550km.

Maar ik heb deze installatie puur voor de financien, niet vanwege de tuning of het vermogen. Dan zou ik inderdaad gewoon e85 blijven rijden zoals ik hiervoor deed.

En een backfire door de 5e injector??? Dan is er toch wat mis met de motor en heb je wellict toch wat andere zorgen dan de 5e injector? :twisted:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 12 jul, 2012 23:02

Met een net niet installatie bedoelde ik niet dat het niet goed werkt, maar dat de installatie net niet afdoende is voor het vermogen van de auto. Overigens is de auto van millerman zover ik weet niet op de rollenbank geweest in deze setup, dus tot die tijd is het een geschat vermogen wat bijv. ook te laag geschat kan zijn.. Lijkt me verder een prima keus voor de dagelijkse ritten, ik zou zelf ook aan LPG moeten eigenlijk met +/- 500 km per week.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » vr 13 jul, 2012 0:55

Ik geloof dat millerman op een geschat vermogen van 280/290 zit. Wat denk ik ook wel klopt, hij liep rustig uit op mij. Geloof dat hij wat probleempjes had met zijn motortemp die zijn vermogen terug gooide. Dat had ik ook maar dan met inlaat lucht temp.. Maar dat terzijde.

Z'n 5e injector is allemaal leuk tot zulke "lage" vermogens. De B2-5 series worden tot max 320pk geschat. Dan zit je met die 5e injector al aardig krap... En iets wat je echt niet wilt is een te arm lopend blok op zulke belastingen, dan wil je hem juist lekker rijk hebben. Bijspuiten van benzine schijnt ook niet altijd top te werken.

En E85 is voor de daily drive net zo duur als benzine. Zeker met een vlotte rijstijl makkelijk 15l per 100km afwisselend tussen Stad en snelweg.

Als je zoveel geld wild uitgeven aan een auto 400pk te geven lijkt mij dat je alles op orden wil hebben dus ook je LPG systeem, en dat mag dan ook geld kosten... Mooie bijkomstigheid is dan de klopvast heid.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 13 jul, 2012 3:01

Nieuwe installaties schakelen gewoon over op benzine als hij het niet bijhoudt. Je kunt ook altijd zelf op de knop duwen als je wilt gassen. Dus voor alles is een oplossing. Ook als je een installatie hebt die het niet aan kan.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 13 jul, 2012 23:10

hey max,

doen die vialle mannen nog aan mappen dan? Begreep juist dat ze dat niet meer op verzoek doen.....of hebben we nu een nieuwe ingang via de saabfamilie? ;-)

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 14 jul, 2012 7:38

Jij snapt het. Ze werken vaak met kant en klare software, ze mappen 1keer voor bijv een aero en die frotten ze dan iedere aero.

Maar dat zou al een vooruitgang zijn als je auto met deka's rijd.

Het lpg gebeuren zijn we pas net mee begonnen hier, dus ik weet niet wat er allemaal mogelijk was. Maar er zal vast het een en het ander te regel gaan zijn in de toekomst!

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 14 jul, 2012 10:17

Bubba schreef:Zoals bij de meesten hier bekend was mijn (voormalige) 9-5 Aero stg3 voorzien van een Prins installatie, met 100CC injectoren en een dubbele verdamper. Goed voor vermogens tot ongeveer 400PK... Is dus goed te doen, zelfs / zeker met die BMW....
dommelrules schreef:Die BMW gaat voor meer PK's :mrgreen: Twee verdampers zou kunnen voor de desbetreffende auto maar dan wordt het een prijzig verhaal. Naast de tweede verdamoer moet je meer dubbele rpijzige zaken aanschaffen.
Bij LPG gaat het toch om vermogen per cilinder? 300pk uit 4 cilinders is dan -mag ik aannemen- lastiger dan 500pk uit 8 cilinders. Of maak ik een denkfout?
mobstar 9-5 schreef: De man bouwt gasinstallaties tot +/- 500 pk, waarvan behoorlijk wat maatwerk.
Is een nogal now nonsens type.
Hij is wel zo eerlijk om te zeggen wanneer iets voor hem de eerste keer is, maar heeft tonnen aan kennis.
Hij gaat binnenkort ook mijn bestelwagen op 70% diesel-30%gas ombouwen. :headbang2:
Bij die gast komen er mensen uit Duitsland om hun Dodge Ram 600 pk op gas te laten zetten.
Ook AGS in Olen is "leverancier" van installatie's in grote Amerikaanse wagens. In omgeving Geel zitten nogal veel van dit soort handelaren. Particulier is er echter nog maar weinig omzet te vinden in gasinbouw, hij concentreert zich het meeste op de gasinstallatie's bij vrachtwagens.

AGS in Olen is de installateur van LPG-Dieselmix voor Colruyt. Ook is hij (de eigenaar) degene die ValveCare voor Prins ontwikkeld heeft. Al met al dus ook genoeg credits om met een gerust hart te vragen om "iets anders". Kijk maar eens op zijn website voor wagens die hij op LPG heeft gezet; MB CL500, Ford F150 Raptor, Focus RS, Mustangs; Zelfs de 9-3 TurboX... Schrik niet; zelfs Jaguar XK8R en Bentley Continental GTC.... :shock:

Grootste probleem is dat iedere inbouwer zichzelf de beste vindt heb ik gemerkt tijdens het shoppen...

Verder is dit een tip-topic inzake megasquirt installatie. Graag een beetje on-topic blijven ipv eigen waar aan te gaan prijzen!!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 14 jul, 2012 10:53

rs13 schreef:Het gaat er helemaal om wat je wilt. Als je 350pk gas wilt en je hebt uiteindelijk 300pk dan kan je het wel een nét niet installatie noemen. Als je een snelle goedkope km vreter wil hebben dan vind ik een vijfde injector een "on the spot" installatie! :D

Kijk naar Millerman, hoeveel km heeft hij er al op zitten en met welk vermogen... lijkt bij hem achteraf een enorm goede keus te zijn lijkt mij.

En een backfire door de 5e injector??? Dan is er toch wat mis met de motor en heb je wellict toch wat andere zorgen dan de 5e injector? :twisted:
Hear hear.
5e injector is een goede oplossing. Ik heb in de afgelopen 150.000 km in deze setup nog nooit een backfire gehad. EN ik durf te zeggen dat ik hem aardig mishandel.

Plaats reactie