Snelheid

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bennie
Geregistreerd lid

Re: Snelheid

Bericht door bennie » za 11 jun, 2011 0:11

265 volgens T5suite, tellerafwijking eraf blijft er nog iets van 245/250 over en dat met een 900 classic! 8)

Joepsen
Geregistreerd lid

Bericht door Joepsen » za 11 jun, 2011 0:25

jeroengsi schreef:niet lang hoor en je gewoon met een itje want een itje is geen mietje
Dat zal best. Heb ook wel eens een i'tje mee van de garage dat rijdt best lekker.

Maar het is absoluut niet zo fel als een turbo motor.

Vandaar mijn vraag, naar mijn idee duurt het al 2 minuten voordat je 170 rijdt...... Ik ben zelf met een i'tje namelijk nog nooit boven de 130 geweest.

Gaat het een beetje rap dan zo'n 2.3 i ?

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 11 jun, 2011 8:31

Toevallig paar weken geleden geprobeerd in Duitsland. 257km/u op de GPS op Ethanol. Toen was de pap wel op. Zat alleen in de auto, en heb helaas geen foto kunnen maken van het Navigatiesysteem. Werd overigens nog even gepasseerd door een Panamera toen ik die snelheid reed...de beste man in kwestie seinde even vriendelijk of ik een baantje naar rechts wilde gaan...
Misschien dat er nog een paar kilometer extra in zou zitten, maar die zitten mij daar prima :)

Gr Arco

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » za 11 jun, 2011 9:54

Afgelopen weekend met de familie naar Trier geweest. Mooi weer, nieuw wegdek en vrijwel geen verkeer. ... dus even doortrappen! Ik was echter zo dom om hardop "210" te roepen toen de teller daar langs ging. Moeders was het er he-le-maal niet mee eens... "kinderen in de auto", bladiblah, "onverantwoord", enz. Ik moest dus afhaken. Toen ik het gas er af haalde was het dik over de 220 (gps) en er zat nog een hele hoop 'onder de pedaal'. Het reed trouwens fantastisch, als een blok op de weg en geen enkel zenuwachtig gevoel in stuur of aandrijving. Over twee weken moet ik voor mijn werk twee dagen naar Dusseldorf, alléén, dussss

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 11 jun, 2011 10:16

mooi is dat hè, hoe de passagiers het vaak niet eens doorhebben in een Saab dat het best snel gaat, tot je ze er zelf op wijst.

mijn T8 RA heb op 210 gehad. De 9k heb ik niet lang genoeg gehad, en er zat ook geen fut in.

de 2.0i reed 205, en zat er best snel op. De diesel trouwens ook...

De 9-5 2.3t op de heenweg op 230 geklokt en op de terugweg liep het blok in de soep. Dat was dus een denderend succes :roll:

De Aero zit zo vreselijk snel op 210 dat ik me afvraag wat daarna nog meer mogelijk is. Waar zou het ophouden? Nu met stage 1 en wat zal het zijn, +/-250pk?

wat een kinderen blijven we toch hè ;)

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » za 11 jun, 2011 10:34

U-Poll schreef:Afgelopen weekend met de familie naar Trier geweest. Mooi weer, nieuw wegdek en vrijwel geen verkeer. ... dus even doortrappen! Ik was echter zo dom om hardop "210" te roepen toen de teller daar langs ging. Moeders was het er he-le-maal niet mee eens... "kinderen in de auto", bladiblah, "onverantwoord", enz. Ik moest dus afhaken. Toen ik het gas er af haalde was het dik over de 220 (gps) en er zat nog een hele hoop 'onder de pedaal'. Het reed trouwens fantastisch, als een blok op de weg en geen enkel zenuwachtig gevoel in stuur of aandrijving. Over twee weken moet ik voor mijn werk twee dagen naar Dusseldorf, alléén, dussss
En nu maar hopen dat "moeders" er geen snelheidsbegrenzer op laat zetten :D
Zou een stunt zijn van haar.... denk je lekker te gaan cruisen 200km/h heeft ze er een begrenzer op laten zetten tot max 150km/h. :evil:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 11 jun, 2011 10:39

Goede grap!
Die je kunt uitvoeren met T7Suite...

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » za 11 jun, 2011 10:50

begrenzer cadeau voor vaderdag :wink:

Valorian
Geregistreerd lid

Bericht door Valorian » za 11 jun, 2011 11:11

AR schreef:Toevallig paar weken geleden geprobeerd in Duitsland. 257km/u op de GPS op Ethanol. Toen was de pap wel op. Zat alleen in de auto, en heb helaas geen foto kunnen maken van het Navigatiesysteem. Werd overigens nog even gepasseerd door een Panamera toen ik die snelheid reed...de beste man in kwestie seinde even vriendelijk of ik een baantje naar rechts wilde gaan...
Misschien dat er nog een paar kilometer extra in zou zitten, maar die zitten mij daar prima :)

Gr Arco
Hoe hard gaat die 150PK amazon van je eigenlijk?

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 11 jun, 2011 12:59

De Amazon gaat 187 km/u op de GPS, met een 4 bak zonder overdrive. 0-100 in net geen 10 seconden.

Gr Arco

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » za 11 jun, 2011 15:27

Geen idee.. het klokje houdt gewoon veels te vroeg op :)

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 11 jun, 2011 15:45

Geen idee.. het klokje houdt gewoon veels te vroeg op
Dat klopt, veel te vroeg, bij mij ook al 135mph dan is het op.

Executive chef
Geregistreerd lid

Bericht door Executive chef » za 11 jun, 2011 15:54

Tot nu toe met de stage 1 tot de 215 km/h gekomen en ik had nog over, alleen de snelweg had niet meer over.....
Zonder stage 1 weet ik niet, want toen heb ik 'm nooit helemaal ingetrapt, dus ik heb geen idee of er verschil tussen zit.
Met de motor ben trouwens in Duitsland een X tot de 272 km/h op de teller gekomen...... :twisted:

Havanu
Geregistreerd lid

Bericht door Havanu » za 11 jun, 2011 17:08

220 op teller met een 185pk FPT 900 NG op een verlaten stuk 's nachts. Daarna werd het mij iets te bochtig om verder te experimenteren.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » za 11 jun, 2011 17:15

millerman schreef:Goede grap!
Die je kunt uitvoeren met T7Suite...
... en waar we helemaal NIETS over gaan vertellen! Een "Suite" is nog steeds een grote hotelkamer bij haar -- zonder begrenzers!! :naughty: houden zo!

Plaats reactie