Is dit wat td04 met 20tje

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Is dit wat td04 met 20tje

Bericht door johnb52 » vr 03 okt, 2014 21:11

viewtopic.php?t=3955" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus je had al misfires op alle 4 de cylinders?

Heb niet alles terug gelezen, maar heb je al n nieuwe DI cassette en 4 nieuwe bougies geprobeerd?

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 900 t8 » vr 03 okt, 2014 21:28

ja hij had al soms overslagen ik dacht ligt aan kat. DI is al gewisseld heeft niks uit gemaakt.Auto loopt nu wel veel beter met abbott uitlaad en vandaag met warme weer gewoon zuiver gelopen.Ik weet uit ervaring dat die maf sensors soms de boel flink kunnen belazeren als ze half om half kapot zijn.Dit probleem eerder mee gemaakt met een viggen nm. was toen ook maf sens dusss. komt er op neer volgende week donderdag weten we het. Of we kunnen gaan uitsluiten omdat er toch uit voorzorg onderdelen worden vervangen of al zijn.

Och het komt nu zelfs nog in me op dat ik alle injectoren heb/had toen vervangen.

Dus ff opsommen:Injectoren ok
Di ok
uitlaat systeem ok
tdo4 heeft 120k gelopen is nm gewisseld bij eerste eignaar inc kop en motor ed ed gaan die ooit stuk met standaard ecu :wink: :roll: TD04=OK
Lambde 1ste vervangen oem nieuw voor schorsing
Inlaad lucht temp sensor ok is vervangen voor schorsing met oem nieuw dus ok
brandstofdruk nog niet gecheckt heb ik geen meter(zou wel moeten ja ja ga ik kopen) voor. Maar pomp wordt vervangen oude pomp heeft 270k gelopen is verdacht.
maf wordt vervangen ook verdacht 270K aan wind door de haren gehad.
brandstofdruk regelaar wordt vervangen +pvc kogel klepjes met mooie alu of rvs varianten.
Krukas sensor ook vervangen voor schorsing dus ook ok
Bougies en filters worden bij mij tevaak vervangen dus ok
Compressie b2x4x/b235r motor 3jaar geleden voor schorsing op alle cilinders precies gelijk..Ik weet de waardes niet meer maar ik stond er toen echt van te kijken :shock: gewoon echt geen verschil maar ik geloof wel 0.25 minder dan orginele compressie.. te lang geleden :roll:

Verder zie vorige verhaal ;)

Greetz

Ps bedankt voor de link ik kan er niet meer onder uit he Johnb52? :lol:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 04 okt, 2014 6:51

om alle tips compleet te maken:
- apc klep
- cruise control (even de stekker van de controle unit er uit): is al een aantal malen als probleem naar voren gekomen hier.
suc6 vandaag, je hebt er mooi weer bij

groet
Rein
ps foto's moet je upoloaden naar bv fotobucket en vanuit daar knippen en plakken naar precies tussen de accolades van Img hier in de taakbalk.

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 900 t8 » za 04 okt, 2014 20:54

Ja Ja niet gesleuteld super pijn in me rug :( .Maar daar heb je stoelverwarming voor!!!

Al rondrijdend krijgt mijn viggen plots last van een persoonlijkheidsstoornis. Ze is plots veranderd in een opgefokt JDM karretje Psss pSSSpst zegt ze vrolijk na turbodruk gevraagd te hebben.

Aan de manier waarop het gebeurd. Denk ik een lekkende IC of klein scheurtje in slang uitgaande kant van de IC. Dus rustig terug naar huis gereden geen fout codes verder gekregen. Maandag misschien morgen( maar dat hangt van me rug af) Zal ik de bumper en belating onder demonteren op zoek naar het lek met een bus-remreiniger.

Verder iemand nog een goede Alu IC aankoop tip.

Mijn volgend bericht zal in nieuw topic staan met foto`s (ik ga het proberen)

ps. Evo had/heeft dus gelijk: Dat het dus niet aan brandstof heeft gelegen kwa octaan en ecu/onstekings velden :wink:

Greetz

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 04 okt, 2014 22:11

http://www.do88.se/en/artiklar/saab-900 ... ooler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met deze
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-3 ... ses-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze
http://www.do88.se/en/artiklar/hoseclam ... t5-12.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Beste prijs/kwaliteit verhouding.

Je zou als je t budget nog hebt nog wat meer siliconen slangen kunnen vervangen, voor de mooi, maar ook omdat ze toch slijten.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 04 okt, 2014 22:52

Met je verwachte turbodruk zijn iets stevigere klemmen op de ic plek geen overbodige luxe.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 05 okt, 2014 0:03

De zogenaamde t-bone klemmen..

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 05 okt, 2014 9:25

Als je je normale slangklemmen goed monteerd zou dat nog steeds geen probleem hoeven zijn. Hoewel mooie klemmen er natuurlijk wel kek uit zullen zien!

aha!
Donateur
Donateur

Bericht door aha! » zo 05 okt, 2014 15:58

Geachte heren,
ik heb dit hele topic met belangstelling gelezen al ben ik een tuning leek
wat mij verbaast is dat jullie bij hoge turbodrukken = hoge IC temp geen waterinjectie toepassen
hiermee reduceer je detonatie en egt
dus ruimte voor extra boost
en water/methanol mix levert extra vermogen zonder nadelen
zoek maar eens op dit forum en
http://www.autospeed.com/A_107970/cms/article.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en het briljante stuk op
http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html" onclick="window.open(this.href);return false;

de ervaringen van serieuze racers, even volhouden, helemaal lezen!
Sir Harry Ricardo can't be wrong...
Succes!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 05 okt, 2014 16:19

Makkelijker, goedkoper en efficienter is aanpassen voor E85... liefst icm een dikke IC ;-)

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 05 okt, 2014 16:26

Nadeeltje is dat je weer een extra tankje in de gaten moet houden..

maikel2.0t
Geregistreerd lid

Bericht door maikel2.0t » zo 05 okt, 2014 22:31

E85 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wat zou er dan icm water/mehtanol dan gebeuren :twisted: :twisted:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 05 okt, 2014 22:38

Ik vond die waterinjectie toch wel gedoe en dan zo n watertank.....
heb nu ook gewoon 38 graden iat bij 1.8bar turbodruk. Wel met klc en verlegd delivery traject.
die dikkere ic is zoveel simpeler en het moet toch een keer bij hogere vermogens.
met t bones .Thnx John. Bespaar je je de ellende van het soms op lastige plekken en momenten moet wisselen van klem. Been there done That, dus volg mij en niet evo.
Heb je de slang van de apc al even los gehad om dat ding te Checken en uit te sluiten ?
Wel met fluwelen voet gassen tegen fuel cuts.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » zo 05 okt, 2014 22:46

Slangklemmen blijven gewoon zitten hoor.. Zelfs bij 2+ bar...

Je moet ze wel vast zetten natuurlijk..

Die T bone klemmen zijn vaak nog te groot ook, of als je niet oppast draai je alles kapot.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 05 okt, 2014 23:19

maikel2.0t schreef:E85 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wat zou er dan icm water/mehtanol dan gebeuren :twisted: :twisted:
Niet veel... want ethanol is niet zo veel anders dan methanol, en dat beetje water heb je dan ook niet nodig.

Water/meth is nuttig bij (slechte) benzines. Koelt en verlegd de pingelgrens. Dus je kunt langer laden.

E85 rules.... jammer dat we er hier nog zo veel voor moeten betalen. ..

Oh... eh, en wat betreft die opmerking van Rein-mister-fuelcut-O... laat maar...

Plaats reactie