Je enthausisme is lovenswaardig. Echter bekruipt me het gevoel dat je nog niet precies weet wat je wilt, waarom en/of hoe?Bmtastic schreef:Als je heel de post goed door gelezen hebt zie je dat er ook een WBL is .
Zie je ook dat er een nieuwe pomp op zit .
Om meer vermogen eruit te halen moet je een 4.0 FPR plaatsen ( op aanraden van jou).
Gijs heeft enkel data ter beschikking over deka's maar nog niet over een 4.0 FPR .
Van daar de vraag .Wakker worden
Op wiens aanraden heb je een 4.0 bar FPR gekocht? Toch niet de mijne? Ik heb een link naar een STG4 setup van M@ptun gepost. Daar hebben ze het over een 3.5 bar FPR. Dat is 16% boven de normale druk. Ook geef ik aan dat hoger ook bestaat. Maar 4.0 bar is meteen 33% meer druk, da's best pittig. Ik zou dan op zijn minst je injectoren goed laten reinigen en nakijken.
Maar als je nu toch de M@tun site open hebt staan
Ik wil niet zeggen dat de M@ptun manier de juiste of enige manier is maar het is wel een beproefde. Je hoort me overigens niet zeggen dat je naar M@tun moet gaan, maar hun site kan je een goed idee geven van wat een werkbare combinatie zou kunnen zijn. (Ben ondertussen overigens wel flink reclame voor ze aan het maken... zal d'r eens geld voor gaan vragen
Dus, een hogere brandstofdruk kan je meer vermogen opleveren. Hoe verder je van de standaard druk gaat hoe minder beproefde setups je zult vinden, dus zal er meer custom gemaakt moeten worden. O.a. Hirsch & Maptun hebben beide met 3.5 bar FPR's gewerkt. Nordic heeft zelfs "extreme" tunes geleverd met 3.8 bar FPR's. Tunes voor 4.0 bar FPR ben ik nog niet in het wild tegen gekomen, maar alles kan natuurlijk, vraag blijft echter waarom... je zou wellicht beter bij die vermogens naar een andere injector kunt grijpen.
WBL had ik idd over het hoofd gezien. Is alweer een poosje geleden dat ik je tread had gelezen. Zit ie er ook al werkend in? Nieuwe pomp ook? Top!
Succes!