900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door SpeekTuning » ma 17 mei, 2010 21:14

bennie schreef:Velgen gaan er zowieso onderweg, ten eerste zijn ze te zwaar, ten 2de vind ik ze niet mooi staan onder mijn wagen en ten 3de wil ik 17 inch mat zwarte velgen!! :twisted:

Mooie stikker he!!! :P 8)

Wat bedoel je 900 SE C??
Mooi achterspoiler Benjamin! Dat is dus de 'aftermarket' whale-tale zullen we maar zeggen? Ziet er echt netjes uit.

Die stikker is overigens niets mis mee, dat maakt de auto net ff af :O:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 17 mei, 2010 23:45

Ja Whaletail is erg goed gelukt moet ik zeggen maar heb er dan ook 3 avonden werk mee gehad om hem weer strak en transport schade vrij te krijgen! :x Was alleen in noppenfolie gewikkeld vanuit Engeland waardoor er 3 plekken in zaten waar het polyester gebroken was :( . De rand die in het rubber van een orginale zit zat er ook in maar vond ik niet mooi en heb ik er dus maar uitgeschuurd. Als je deze naast een orginale legt kun je op het oog niet zien welk welke is 8) .

Zou mooi zijn als Speedparts deze ook in het assortiment zou krijgen tegen een goede prijs! :D Is echt een upgrade die het geld dik waard is :twisted: .

Ja de sticker vind ik ook erg geslaagd, al denken anderen daar anders over! :P Zit er over te denken om ook nog setje op de zijkant te plakken op het voorste aero paneel! 8)

Heb het gaas gisteren uit het grilletje gehaald en deze mat zwart gespoten :mrgreen: , zal er een paar foto,s van maken binnekort. Moet je knippers en koplampen nog even goed uitlijnen, had hier geen tijd meer voor met het plaatsen van de knippers.

Heb ook een extra steun gemaakt ongeveer zoals deze om het scheef trekken van de dynamo tegen te gaan, werk echt super!

Afbeelding

Heb alleen nu het probleem dat hij een beetje begint in te houden als ik vol doortrek en de turbodruk richting de 1.0 bar gaat. Heb de rotor en verdelerkap al vervangen maar dit mocht niet baten. Wou ook meteen de bougie,s vervangen maar deze hadden ze niet en kan ik morgen pas ophalen. (iemand met een grijse Saab heeft ze allemaal opgekocht wist de verkoper mij te vertellen! :lol: )

Het zou ook nog de frfpr kunnen zijn, de membramen willen wel eens scheuren waardoor de benzinedruk niet hoog genoeg kan stijgen onder turbodruk maar bij normaal rijden wel goed is omdat het een dubble membraam is......ach we gaan het morgen weten :D .

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 17 mei, 2010 23:48

Zuig eens aan het slangetje van de RRFPR en/of FPR. Als je dan een slok benzine binnen krijgt is dat het probleem.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 17 mei, 2010 23:54

Smaakt dat een beetje brinky?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 17 mei, 2010 23:58

Och... ik rook niet... ;)

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 18 mei, 2010 0:00

Meteen het eerste waar ik ook aan dacht Lennard :wink: maar dit blijkt niet het geval te zijn. Hij begint ook pas te pruttelen als ik boven de 0.8 bar kom dus kan zijn dat het membraam tot die druk nog wel houdt maar daarna er toch door slaat. Heb dit ook vaak gehad met de standaard bov klepjes, tot 0.9 bar drukdicht maar erboven lekken en ik maar zoeken waarom ik geen 1.2 bar tot tot 6500 rpm kan draaien! :lol: Was trouwens wel met een standaard TE05, met de turbo die er nu op zit kan ik eigenlijk maar 0.8 bar draaien om niet al te arm bovenin uit te komen.

Heb laatst wel het blok schoongespoten waardoor er water in de bougie schachten is gekomen en deze doorsloegen tegen de kop dus vermoed dat hierdoor toch een bougie inwendig beschadigd is! Ben er ook gewoon mee gaan rijden en merkte toen het zelfde euvel als wat ik nu voel :oops: .

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 18 mei, 2010 9:17

Je vertelde het op de Moederdagmeeting al, maar die whaletail is inderdaad erg fraai. Komt dicht bij het origineel. Zo wil ik hem ook wel :D

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 18 mei, 2010 11:47

Waarom trekt je dynamo scheef?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 18 mei, 2010 12:33

Bij oude, versleten rubbers in de grondplaat trekt de dynamo scheef door de spanning op de v-snaar.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 18 mei, 2010 13:52

Dus rubbers vervangen. Maar misschien is dat al gedaan en trekt 'ie alsnog scheef..

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » di 18 mei, 2010 16:06

onder belasting trekt hij altijd aan een kant, door dit steuntje is dat verholpen en staat je dynamo altijd recht t.o.v. je waterpomp en krukaspoulie. resultaat is minder geluid van je snaren tijdens stationair en onder belasting.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 18 mei, 2010 17:52

Sapphire schreef:Dus rubbers vervangen. Maar misschien is dat al gedaan en trekt 'ie alsnog scheef..
:applause: :applause: Dit was idd het geval maar nu geen last meer van snaargeluidjes en minder slijtage door het scheef trekken aan één kan van de snaren.

Paul99: Ik hou van strakke snaren waardoor de dynamo zelf met nieuwe rubbers scheef trekt. Het voordeel van strakke snaren is dat deze minder tot niet gaan dansen als je een beetje toeren maakt :wink: .

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 18 mei, 2010 21:44

Zo probleempje met inhouden/stotteren ook weer opgelost door een setje nieuwe kaarsjes van het merk NGK (BCP7EVX) te steken! :D

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » di 18 mei, 2010 22:03

Was dat alles? 8)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 18 mei, 2010 23:56

bennie schreef:
Sapphire schreef:Dus rubbers vervangen. Maar misschien is dat al gedaan en trekt 'ie alsnog scheef..
:applause: :applause: Dit was idd het geval maar nu geen last meer van snaargeluidjes en minder slijtage door het scheef trekken aan één kan van de snaren.

Paul99: Ik hou van strakke snaren waardoor de dynamo zelf met nieuwe rubbers scheef trekt. Het voordeel van strakke snaren is dat deze minder tot niet gaan dansen als je een beetje toeren maakt :wink: .
Het nadeel van strakke snaren is dat het dynamolagers vreet :roll:

Plaats reactie