Welk max vermogen te tunen op LPG.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Hercules
Geregistreerd lid

Welk max vermogen te tunen op LPG.

Bericht door Hercules » do 26 mei, 2005 12:26

Hi all,

Ik rij nu een jaar rond in een 93 cabrio 2.0i op LPG (geen G3) en ik ben het tempo van dat hok nu wel zat :)
Voordat ik wat nieuws ga kopen hoor ik graag van de kenners wat ik het beste kan aanschaffen zodat er het meeste vermogen uit is te halen zonder dat de boel in de soep draait.
Ik lees hier dat het soort LPG installatie uitmaakt, het mappen?, het bouwjaar etc.
Zelf stel ik in elk geval de volgende "eisen" aan mijn toekomstige Saab:

-Cabrio
-LPG
-Turbomotor
-Liefst niet meer dan 5 jaar oud

Ik hoop dat ik wat goede adviezen krijg zodat ik niet langer meer op de klimstroken voor camions hoef te blijven rijden :)

robertw

Re: Welk max vermogen te tunen op LPG.

Bericht door robertw » do 26 mei, 2005 12:55

en wat ga je dan met je "oude hok" doen? verkopen? lijkt mj een leuke combi, LPG & Cabrio.

/rw

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » do 26 mei, 2005 12:55

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie. Er is al veel geschreven over Turbo en LPG.

Hannes

Hercules
Geregistreerd lid

Bericht door Hercules » do 26 mei, 2005 13:05

Hannes,

Wat ik zo snel zag ging meer over specifieke vragen of net dat ene type wat opgefokt kon worden.
Aangezien ik nog wat nieuws moet kopen hoor ik graaf vooraf wat het beste is.
Met mijn huidige injectiemotor kwam ik er dus pas achteraf achter dat er weinig mee te doen is :(

En Robert, zodra ik iets nieuws heb zal ik mijn oude Saab een nieuw baasje laten zoeken.
Is perfect onderhouden etc, alleen niet geschikt voor mensen met een zware voet zoals ik, dan slurpt ie veel te veel brandstof en echt rap gaat het allemaal niet......

robertw

Bericht door robertw » do 26 mei, 2005 13:07

ik weet het.. "schnell.." is anders.. maar ja. lekker over de snelweg tuffen is ook een vak en met al die files waar ik in sta heeft 133Pk of meer toch geen zin.

/rw

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 26 mei, 2005 14:02

Komende van een E36 M3 is zo'n 2.0 wel een aanpassing natuurlijk :wink: :D

Beste combi blijft de 9-3 lpt of hpt van het oude motortype, welke tot 2000 geleverd zijn.

De motor is te herkennen aan:

154pk ipv 150 pk voor de lpt
rode di cassette
aluminium delivery pipe over het blok (ipv een een plastic zwarte)
geen luchmassameter
mechanische ipv electronisch gasklephuis.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 26 mei, 2005 14:14

Marky, je bent een man naar mijn hart.... Zo een heb ik! :lol: :lol: :lol:

is gechipt (205 pk) en bevalt prima in combi met gas. Gewoon doen! Ben niet zo idioot veel langzamer als mijn vorige 9-3 (een Aero MY 01).

Hercules
Geregistreerd lid

Bericht door Hercules » vr 27 mei, 2005 17:57

Jammer dat oud weer beter is, het nieuwe model zit er toch mooier uit moet ik toegeven, maar helaas weer veel zwaarder wat ten koste gaat van de prestaties en verbruik natuurlijk.
Wat ik zo snel op de site van Maptun zag was dat ze heel wat meer paarden uit je blok trekken dan de via de Saab dealer verkrijgbare upgrade tot 195pk.
Misschien een hele domme vraag, maar als je bij map een stage 4 neemt, moet je dan ook 1/3 kopen of zit alles er al in?
Nu zal meer dan stage 1 wel niet lukken vrees ik op LPG, want anders kan ik een M3 killer bouwen :)
Hoewel ik het met de wegligging niet aan zou durven om ver boven de 220 te gaan moet ik eerlijk zeggen.

SirKwietje
Geregistreerd lid

Bericht door SirKwietje » vr 27 mei, 2005 20:38

Pas op want als je eens stage 1 gewoon bent wil je toch meer 8)
Een 9-3 cabrio blijft ook boven de 220 nog stabiel, alleen dat dan allles vrij snel nadert :shock:

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 28 mei, 2005 1:11

Hercules schreef:Jammer dat oud weer beter is, het nieuwe model zit er toch mooier uit moet ik toegeven
9-3 vanaf 1998 t/m 2002 zien er hetzelfde uit hoor. Alleen is per modeljaar 2000 de trionic 7 motor erin gekomen en daarmee een aantal specifieke probleempjes.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » za 28 mei, 2005 10:42

Hercules schreef:Misschien een hele domme vraag, maar als je bij map een stage 4 neemt, moet je dan ook 1/3 kopen of zit alles er al in?
Als je een stage 4 koopt zit daar alle benodigde hard- en software bij.

Plaats reactie