Ik overweeg om een Blow off valve te instaleren.
Op diverse forums kom ik eigenaren tegen die er 1 hebben en vraag mij af of dit zinvol of zinloos is.
Zijn er T8 eigenaren die er 1 hebben en mij kunnen vertellen wat de winst is en ook de nadelen
Voor alleen een leuk geluid ga ik niet moet ook een verbetering opleveren qua rijden.
Iemand nog tips over het inbouwen van een BOV in een 900 T8?
Zo hoorde ik dat de buizen tussen inetrcooler en turbo uit een T16 ook in een T8 passen en iets meer vermogen levert.
Alvast bedankt
John
Blow off valve op een 900 T8 zinvol of zinloos
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Re: Blow off valve op een 900 T8 zinvol of zinloos
een goede bov gaat nooit meer stuk en het leuk geluid en de turbo spoelt iets beter op .
-
Hannes
- Forum Admin
Zou ook even gebruik maken van de zoekfunctie. Over dit onderwerp is hier al meer gesproken.
groeten
Hannes
groeten
Hannes
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Yeppers, op mijn Red Arrow heb ik er ook een gemonteerd.
Ook omdat er standaard niks tussen zit dus wanneer de gaskepl dichtvalt word de turbo door de terugslag van lucht stilgeslagen.
Wat weer tot gevolg heeft dat je compressor wiel beschadigd kan raken.
Dat was bij mij het geval.
Tevens heb je als voordeel dat wanneer je schakelt de turbo blijft draaien en sneller oppakt.
Dus ik vind het een heel nuttige upgrade.
Ook omdat er standaard niks tussen zit dus wanneer de gaskepl dichtvalt word de turbo door de terugslag van lucht stilgeslagen.
Wat weer tot gevolg heeft dat je compressor wiel beschadigd kan raken.
Dat was bij mij het geval.
Tevens heb je als voordeel dat wanneer je schakelt de turbo blijft draaien en sneller oppakt.
Dus ik vind het een heel nuttige upgrade.
-
John.K
- Geregistreerd lid
Heb het forum doorgebladerd (dank Hannes) en besloten dat ik er ook 1 ga monteren.
Lijkt mij vrij eenvoudig, in de inlaatbuis tussen intercooler en gasklep moet wel een plaatsje te vinden zijn.
RA heb jij misschien wat foto's hoe jij dat in elkaar gezet hebt en wat tips.
(druk, montage etc)
Groet
John
Lijkt mij vrij eenvoudig, in de inlaatbuis tussen intercooler en gasklep moet wel een plaatsje te vinden zijn.
RA heb jij misschien wat foto's hoe jij dat in elkaar gezet hebt en wat tips.
(druk, montage etc)
Groet
John
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Komen de foto's

It's as simple.
Mochten er meer vragen zijn hoor ik het wel.
Het is een Forge BOV in gesloten uitvoering(betekend een dubbele klep belangrijk om te weten anders heb je stationair een probleem.)

It's as simple.
Mochten er meer vragen zijn hoor ik het wel.
Het is een Forge BOV in gesloten uitvoering(betekend een dubbele klep belangrijk om te weten anders heb je stationair een probleem.)