Rising Rate Fuel pressure Regulator

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
turboflix
Donateur
Donateur

Re: Rising Rate Fuel pressure Regulator

Bericht door turboflix » zo 21 dec, 2003 23:31

Just for the record: Ik heb dus zo een rising rate fuel pressure regulator laten toevoegen aan mijn stage 1 kit...

volgens mij werkt t..
:wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 22 dec, 2003 8:13

Volgens mij niet. :shock: Ik heb een heel stuk achter je gereen met een hand aan het stuur, en een op mijn neus. :wink: :wink:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » ma 22 dec, 2003 11:04

Ik zal mijn auto eens gaan wassen..... :oops:

Relax Desmond, je gaat na 3 januari foto's zien. van voor & erna.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 22 dec, 2003 19:13

Das mooi misschien al eerder Foto's van mijn nieuwe velgen. Nu het hier sneeuwde kwam ik tot de ontdekking dat mijn winterbanden niet meer optimaal waren. :shock: :shock: (Goh hoe kan dat nou :?: )
En om nou voor 21 Februari nog 8 nieuwe banden te gaan kopen wordt mij toch een beetje te.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » ma 05 jan, 2004 14:58

En aldus was het Zaterdagochtend 03-01-2004. De grote dag! Nadat ik Maarten thuis had opgepikt om 09:00 uur met een rustige snelheid naar Houthalen vertrokken alwaar we om 09:45 arriveerden. Een kwartiertje te vroeg. En om klokslag 10:00 uur ging de garagedeur open en werden we verwelkomt door Toni, de eigenaar in hoogsteigen persoon die mijn Saab onderhanden ging nemen.
En hoe! Erg vakkundig en met zeer veel parate kennis.De 3" JT zat er snel onder. De APC is op de auto getest en aangepast (0.9 / 1.0 bar turbodruk). Evenals de Rising Rate Fuel Pressure Regulator (wat een mond vol zeg..) met een extra bezinedrukregelaar en een hele mooie en grote turbodrukmeter een stuk of 6 testritten gemaakt voordat Toni tevreden was (4.0 bar i.p.v. 3 bar).
Het resultaat mag er zijn!

De RRFPR:
Afbeelding

En het eerste stuk van de 3" JT:
Afbeelding

Tot nu toe (twee dagen na dato) ben ik zeer tevreden! En dat zal naar alle waarschijnlijkheid wel zo blijven.

Binnenkort maar snel terug voor mijn open air luchtfilter en misschien nog wat extra's... :twisted:

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 05 jan, 2004 17:17

Injectie schreef:Volgens mij niet. :shock: Ik heb een heel stuk achter je gereen met een hand aan het stuur, en een op mijn neus. :wink: :wink:
hihi, ja... twas bar en boos he?

maar intussen is e.e.a. weer in orde en tegen de tijd dat jij nu je vinger op je neus hebt gelegd ben ik uit zicht verdwenen..

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 05 jan, 2004 17:19

Hey Tijn,

zou het de moeite waard zijn om eens met mijn bakkie daarheen te gaan om te laten ' fijnafstellen'..?

en wat kosten ze per uur?

gr.
fliks

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » ma 05 jan, 2004 17:31

Afbeelding

Aan de buitenkant is aan bijna niets te zien dat deze sedan meer dan 200pk aan boord heeft.

Zodra de motor wordt gestart, verraadt een diepe grom echter dat deze 900T16 niet meer helemaal standaard is. :twisted:

Met stip op nr.1 van mijn lijstje met best klinkende SAAB's :arrow: Turbo Tijn's 900T16 sedan (JT uitlaat), op korte afstand gevolgd door de classics van Eric (Simons uitlaat) en Felix (Trent uitlaat).
Zonder middendemper klinkt de c900 zoveel mooier. :wink:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 05 jan, 2004 18:49

ben altijd erg van de 3deurs classics maar die 4deur sedan in de enige goede kleur (zwart) met 200PK aan boord... wat een TOPLIMO!
Zitten er verder nog goodies op zoals leer, hout, stabilisatiestangen, verlaagd etc....? Auto ziet er van buiten gewoon standaard turbo uit... beetje wolf in schaapskleren. Die apc die onderhanden is genomen... nu vergelijkbaar met een red apc?

(heel erg brutaal) Vraagje aan Tijn... wat heeft jouw pretpakket incl montage incl btw gekost? Wat zijn nu de specs? 200pk+, snelheid? verbruik?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 05 jan, 2004 19:31

Heel mooi Tijn. Ben benieuwd wat wede 21e te zien krijgen van je classic. Misschien wel meer PK's als die van Felix???? :D :D

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 05 jan, 2004 19:47

turboflix schreef:
Injectie schreef:Volgens mij niet. :shock: Ik heb een heel stuk achter je gereen met een hand aan het stuur, en een op mijn neus. :wink: :wink:
hihi, ja... twas bar en boos he?

maar intussen is e.e.a. weer in orde en tegen de tijd dat jij nu je vinger op je neus hebt gelegd ben ik uit zicht verdwenen..

Wat was er nu mis dan??

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 05 jan, 2004 23:58

INjectie: er was NU niks mis maar was nog steeds het zelfde euvel. Heb er alleen wat lang over gedaan om het te verhelpen. Ik rijd niet zo vaak (helaas) in de classic. Als het aan mij ligt reed ik daar dus IEDERE dag in maar das een beetje zonde want hij heeft nu 230.000 km op de klok en ik rijd alles bij elkaar toch wel dik 50-60.000 km... Dat is dan ook de reden dat ik de diesel heb aangeschaft...Zo hoop ik de classic nog lang, zeer lang te houden ....

Tijn: lijkt me dat je nu een hele gave bak hebt alles bij elkaar. We moeten maar eens afspreken en een rondje rijden

:twisted: :twisted:

greetings all,

gr,
f

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 06 jan, 2004 12:42

Eh, wat een lofzang :oops: Het is maar een standaard turbo 16v, met 280.000 km op de klok... :( . Helaas geen leer, gelukkig geen hout, En verlagen betwijfel ik nog daar mijn straat en vele andere bezaaid zijn met antisnelheidsheuvels. Het eerst volgende wat er nog gaat gebeuren is het plaatsen van een open air filter, een VDO turbodruk- en een bezinedruk meter, als ik er een kan vinden (Biesheuvel heeft een VDO Turbodruk, maar geen bezinedruk meter). En dan zal ik eens voort gaan maken met het upgraden van mijn remmen.
Dit hoop ik voor de 21e af te hebben.

Wat het gekost heeft? Genoeg om thuis ruzie over te krijgen :roll: , maar te weinig om aan mijn neus voorbij te laten gaan :lol: :wink: .
Maar ik kan je van harte de kundigheid van Toni en zijn garage aanbevelen.

Tijn.

Plaats reactie