Geen Druk met de T16

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 08 nov, 2006 18:54

Vyv schreef:
waxle schreef:Haaima belde vandaag, de wagen is klaar!
Vrijdag ga ik 'm ophalen.
Jammerrrrrrrrrrr => GT inleveren :twisted:
Ik begon mijn sjees ook al aardig te missen anders hoor ;) En daarbij, er ligt een fris blok in, en dat is ook heel wat waard :)
En langs de bank gaan :?
En tja, Vyv... jij weet ook hoe het is om een bodemloze put vermomd als SAAB te hebben ;)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 08 nov, 2006 19:09

Jammerrrrrrrrrrr => GT inleveren
das wel een hele vette leenauto!!! :shock:

davidjoost

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 08 nov, 2006 19:12

Gefeliciteerd Waxle! Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen met het nieuwe blok zijn! Ik ben op termijn ook zoiets van plan. :)

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 15 nov, 2006 23:03

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, hieronder hetgeen wat Peter Haaima verstaat onder 'grondig':
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen het blok er eenmaal toch uit was, is zo'n beetje elk puntje wat dan handig is om aan te pakken ook aangepakt: er zit een vers gehoond blok in, met nieuwe lagerschalen en zuigerveren, pakkingen en keerringen zijn vervangen, alsmede de distributie. Zoals je ziet is alles gereinigd en gestraald (getuige het rode onderblok en het uitlaatgedeelte) en is zelfs de IC gespoeld. En passant heeft ook de drukgroep van de koppeling een opfrisser gekregen. Omdat de kop al een beurt had gehad kan ik nu feitelijk zeggen te maken te hebben met een nieuw blok, en ik moet 'm daarom ook echt inrijden en over 3000 km. de olie vervangen. Het heeft even geduurd, maar ik kan met recht spreken dat Haaima topklasse levert, en absoluut geen consessies doet op oplevering. Bij montage is ook de bak opnieuw afgesteld en bleek dat er ATF in de stuurbekrachtiging te zitten, die voor lekkage zorgde. (oplettende lezers kunnen nu even terug zoeken wat daar de oorzaak van is) Ik heb een totaal andere auto mee naar huis gekregen dan ik heb gebracht: Alles loopt nu volkomen smooth, hij trekt heerlijk door in alle versnellingen en blijft trekken zoals een FPT dat zou moeten doen, zonder bijgeluidje whatsoever. Heerlijke belevenis om eens even fijn in je 4 vol door te trekken op de invoegstrook, terwijl-ie maar blijft trekken :) Enige wat nog gedaan zou moeten worden is een andere Lambdasensor, aangezien deze wat nukkig is met warm worden. (het element heeft ws. zijn beste tijd gehad) Nu nog wat laswerk, en het afronden van 't intereur en deze Aero kan er weer een tijdje tegenaan :)

Haaima: topklasse!

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 15 nov, 2006 23:11

En hoe rijdt tie :?: :!: :?: :!:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 15 nov, 2006 23:17

Vyv schreef:En hoe rijdt tie :?: :!: :?: :!:
Als een droom :)

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » wo 15 nov, 2006 23:23

Hee Waxle! Niet te veel van dat doortrekken, anders sta je zo weer terug! Of heb je die 3000 km er nu al opgezet (in je dromen...)
Ziet er erg netjes uit hoor, maar daar zal de prijs lijkt me ook wel naar zijn.... :roll: Blij voor je dat je zo tevreden bent!

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 15 nov, 2006 23:25

Is inderdaad erg netjes allemaal joh, kan me goed voorstellen dat dit weer allemaal als nieuw rijdt.
Veel plezier er weer mee en doe voorzichtig he! :police:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 15 nov, 2006 23:26

dasdaas schreef:Hee Waxle! Niet te veel van dat doortrekken, anders sta je zo weer terug! Of heb je die 3000 km er nu al opgezet (in je dromen...)
Ziet er erg netjes uit hoor, maar daar zal de prijs lijkt me ook wel naar zijn.... :roll: Blij voor je dat je zo tevreden bent!
Dat doortrekken is op advies van Haaima hoor ;)
Maar ik moet 'm inderdaad niet teveel op zijn donder geven komende tijd... Ik heb deze week al wel een retourtje Limburg onder de sloffen, maar ik zal me proberen in te houden komende tijd. (al is dat verrotte moeilijk)

Leuk om nog even de situatie vóór de revisie zien:

Afbeelding

het raadsel van deze sensor is ook opgelost, het bleek een temperatuurmeter van de EGR te zijn.

Afbeelding

Plaats reactie