Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, hieronder hetgeen wat Peter Haaima verstaat onder 'grondig':
Toen het blok er eenmaal toch uit was, is zo'n beetje elk puntje wat dan handig is om aan te pakken ook aangepakt: er zit een vers gehoond blok in, met nieuwe lagerschalen en zuigerveren, pakkingen en keerringen zijn vervangen, alsmede de distributie. Zoals je ziet is alles gereinigd en gestraald (getuige het rode onderblok en het uitlaatgedeelte) en is zelfs de IC gespoeld. En passant heeft ook de drukgroep van de koppeling een opfrisser gekregen. Omdat de kop al een beurt had gehad kan ik nu feitelijk zeggen te maken te hebben met een nieuw blok, en ik moet 'm daarom ook echt inrijden en over 3000 km. de olie vervangen. Het heeft even geduurd, maar ik kan met recht spreken dat Haaima topklasse levert, en absoluut geen consessies doet op oplevering. Bij montage is ook de bak opnieuw afgesteld en bleek dat er ATF in de stuurbekrachtiging te zitten, die voor lekkage zorgde. (oplettende lezers kunnen nu even terug zoeken wat daar de oorzaak van is) Ik heb een totaal andere auto mee naar huis gekregen dan ik heb gebracht: Alles loopt nu volkomen smooth, hij trekt heerlijk door in alle versnellingen en blijft trekken zoals een FPT dat zou moeten doen, zonder bijgeluidje whatsoever. Heerlijke belevenis om eens even fijn in je 4 vol door te trekken op de invoegstrook, terwijl-ie maar blijft trekken

Enige wat nog gedaan zou moeten worden is een andere Lambdasensor, aangezien deze wat nukkig is met warm worden. (het element heeft ws. zijn beste tijd gehad) Nu nog wat laswerk, en het afronden van 't intereur en deze Aero kan er weer een tijdje tegenaan
Haaima: topklasse!