B204E + automaat

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
tanisha
Geregistreerd lid

Re: B204E + automaat

Bericht door tanisha » vr 11 mar, 2016 9:55

Een automaat met tuning gaat echt niet zuiniger worden en vooral niet in de stad!

De koppel omvormer neemt nu eenmaal veel brandstof in het stadsverkeer daar doe je niks aan ook met tuning niet.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 11 mar, 2016 11:46

Hoezo niet? Als de motor efficienter draait kun je, ook met een automaat, meer op koppel gaan rijden.

Ik denk dat dit een niet geschoten altijd mis gevalletje is. Als je het geld (ervoor over) hebt; gewoon doen. Je krijgt er een hele andere auto voor terug, en zoals eerder gezegd denk ik dat je, mits je de rechtervoet onder controle houdt, echt wel een stukje zuiniger kan rijden. Ook in stadsverkeer.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 11 mar, 2016 12:34

Over het algemeen is chiptunen een beetje een vies woord misschien? Optimalisatie dekt de lading beter en zeker bij zon auto is een upgrade naar stage 1 met een T7 apc klep echt een geweldige voorruitgang. Niet alleen je vermogen gaat erop vooruit maar je motor kan daadwerkelijk veel beter inspelen op jou vraag door middel van de te beinvloeden druk. Dit scheelt overal zeker in verbruik, zelfs in de stad, maar ook in je rijervaring!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 11 mar, 2016 12:57

Kan wel zuiniger hang je er een 1.0 3 cilinder van Opel voor de automaat dan loopt die heel mooi zuinig :-P+

Plaats reactie