T7 versus T5 cilinderkop

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: T7 versus T5 cilinderkop

Bericht door AR » ma 16 mar, 2015 15:13

Thieuke schreef:Ik vind T7 king.

Hoeft ook niet, want gasklep bepaal je nog steeds zelf met je voet.

case closed?
Gasklep bepaal je niet met je voet.
T7 bepaald de gasklep stand gebaseerd op een aantal parameters, met je voet bepaald je de stand van de potmeter op het gasklephuis en daarmee je locatie op je pedaalmap..

:)
Arco

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » ma 16 mar, 2015 15:15

Inderdaad Thieuke, dat was ik nog vergeten wat jij opnoemt. Ja, je kunt zo onvoorstelbaar veel meer in T7. En vooral de open SID is wel heel relaxed. En een mooi truukje om de normal mode beperkt te houden en de cruise control juist helemaal los te gooien, zodat als iemand je auto leent die niet ineens naar de 1400 mg/c knalt ;) Maar gewoon beperkt blijft tot 850 mg/c. Er is geen systeem waar je zo veel mee kunt inderdaad.

Wat mij betreft inderdaad case closed :-P+

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 16 mar, 2015 15:30

AR schreef:
Thieuke schreef:Ik vind T7 king.

Hoeft ook niet, want gasklep bepaal je nog steeds zelf met je voet.

case closed?
Gasklep bepaal je niet met je voet.
T7 bepaald de gasklep stand gebaseerd op een aantal parameters, met je voet bepaald je de stand van de potmeter op het gasklephuis en daarmee je locatie op je pedaalmap..

:)
Arco
Vooropgesteld: Je hebt gelijk. Je bepaald met je voet de potmeter, en daarmee in feite geef je met je voet aan de ECU aan hoeveel mg/c je wenst (gecommuniceerd via de potmeter).

Maar ik bedoelde er natuurlijk mee aan te geven dat het enige dat je met de sportstand bereikt is dat je je pedaal niet meer zo ver hoeft in te duwen voor eenzelfde hoeveelheid gevraagde luchtmassa bij sportstand uitgeschakeld.
Hetzelfde effect bereik je dus door gewoon je pedaal verder in te drukken. 100% luchtmassa (mijn geval 1200) is 100% luchtmassa (en niet 154 % :P ).

Hoe de gevraagde en geleverde luchtmassa tot stand komt heb ik al in een ander topic omschreven (quote uit T7 documentatie).

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 16 mar, 2015 15:32

Niels83 schreef:En een mooi truukje om de normal mode beperkt te houden en de cruise control juist helemaal los te gooien, zodat als iemand je auto leent die niet ineens naar de 1400 mg/c knalt ;) Maar gewoon beperkt blijft tot 850 mg/c.
Bij mij is dat dus de sport knop. Maar daaruit kan je dus goed zien hoe mooi het systeem is.
Ik verbied gewoon iedereen de sport-knop te gebruiken. De cc mag dan gewoon gebruikt worden :D

RacesconaB204L
Geregistreerd lid

Bericht door RacesconaB204L » ma 16 mar, 2015 23:56

Niels83 schreef:
RacesconaB204L schreef:
Rik Tuin schreef:En ik maar denken dat het juist de uitlaatkleppen zijn die op LPG eerder de geest geven.
Kun je nagaan wat voor kwaliteit dit spul is.....ik hou het wel bij T5.
Die T5 maakt het verschil niet hoor, dat is de electronica, je bedoelt de B204, dat is de motor
Ik had het over de cilinderkop zoals in het onderwerp van het topic staat. Ik had het idee dat er in 'de volksmond' toch vaak wordt gesproken over een T5-kop bij B2*4 motoren en T7-kop bij B2*5 motoren, maar goed...het is in feite niet het zelfde, eens. Ik verdiep me nog niet zo heel lang in B2** motoren , maar ik weet er intussen al wel iets vanaf :D

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » di 17 mar, 2015 0:00

RacesconaB204L schreef:Ik verdiep me nog niet zo heel lang in B2** motoren , maar ik weet er intussen al wel iets vanaf :D
Ik zat ook zout op slakken te leggen en wat te narren :mrgreen: Houd de discussie levendig.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 17 mar, 2015 7:39

Ach, toen ik hier net kwam begreep iedereen wat er bedoeld werd met T7 kop/blok en t5 kop/blok maar tegenwoordig worden er zoveel hybride blokken gebouwd dat zeker in het tuning gedeelte het wel makkelijk is om de software en hardware bij de eigen naam te noemen.

Maar ieder begreep wat je bedoelde :)

Plaats reactie