Saab 9000 ecu type bepalen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
jpprins
Geregistreerd lid

Saab 9000 ecu type bepalen

Bericht door jpprins » vr 03 okt, 2014 21:32

Ik kom er net achter dat er in mijn 2.3FPT een 4781456 ECU zit, die dus bedoeld is voor de LPT variant. ;-|+
Ja, ik heb dat ding al 10 jaar, en nu pas kom ik erachter. :cry: (er zit een APC klep in trouwens)
Nu, het kan zijn dat ie geflashed is door de garage na vervanging. Dus hoe kom ik erachter of er toch de goede bin in zit.
Ik kan natuurlijk in Duitsland 235 gaan rijden....
Kan iemand mij vertellen of dat in Tech2 uit te lezen is? Dan rij ik wel even langs mn garage.
Of als dat niet kan, heeft iemand een tip? Wellicht heeft iemand de juiste bin ter beschikking? (4781878)

9000-95
Donateur
Donateur

Re: Saab 9000 ecu type bepalen

Bericht door 9000-95 » vr 03 okt, 2014 22:12

bin uitlezen kan in elk geval met T5suite, geen idee of de tech2 dat ook kan (zal wel). Maar de simpeler manier is turbodruk meten. Als je echt een fpt hebt dan zit er een turbodrukmeter in het dashboard. Komt die voluit net in het rood dan heb je FPT turbodruk. Halverwege geel is LPT druk. Heb je geen turbodruk meter dan kan je er natuurlijk altijd eentje aansluiten, simpel manometertje en een stukje slang is alles wat je nodig hebt. LPT = 0,4..0,45 bar, FPT = 0,75..0,9 bar (afh van handbak/automaat). Of laat iemand die ze allebei kent een stukje rijden, het verschil in power is onmiskenbaar :twisted:

Als je LPT druk hebt kan er nog de goede software inzitten, APC kleppen zijn vaak stuk. Als die er ook al 10 jaar inzit is de kans daarop 99.9% ofzo.

Alle bins zitten in T5Suite, kan je ze zo uitplukken.

jpprins
Geregistreerd lid

Bericht door jpprins » vr 03 okt, 2014 22:23

Ik krijg de drukmeter, die zit erin, idd wel in het rood. Maar omdat ik een apc klep heb kan ik me voorstellen dat die druk er wel is, maar het motor management dan niet ideaal werkt met de verkeerde ecu.
Als ik je goed begrijp komt de druk dus met een lpt ecu in een verder fpt 9000, dus nooit verder dan 0,45 bar. In dat geval moet mn ecu dus toch de goede software hebben. :)

jpprins
Geregistreerd lid

Bericht door jpprins » vr 03 okt, 2014 22:45

In die 5suite zitten inderdaad een heleboel bins. Behalve de 4781878 natuurlijk.
(wel de 4302329, de iets oudere versie voor de fpt)

kql
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door kql » za 04 okt, 2014 10:42

Niemand met T5suite bij je in de buurt toevallig?
Uitlezen is een paar minuten werk, en dan weet je zeker wat voor bin er in zit.
/koen

jpprins
Geregistreerd lid

Bericht door jpprins » za 04 okt, 2014 18:04

Niet dat ik weet :(
Zou wel leuk zijn! :)
(Wie o wie?)

Plaats reactie