green giants, alle typen goed?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: green giants, alle typen goed?
Die vinkjes, gebruik je die echt om te tunen?!tanisha schreef:groene injectoren en en 4 bar drukregelaar zijn 2 vinkjes in de t5 suite en het is weer klaar!
Dat tanischa dat doet heb tot mijn grote schrik ik al een paar keer gezien, dat samen met tune me up tot 170% van de injectoren!
Maar dat anderen ook zo stom waren om niet zelf na te denken en vooral te CONTROLEREN of het doet wat het beloofd!
Maar goed, zolang je het maar bij je eigen auto doet en niet als tanischa bij andermans auto!
-
ReinO
- Donateur (2x)

De 'tip' staat op blz 90 van de t5 suite. Ik lees daar dat 4.0/3.8 bar fpr optie een simpele conversie is ook icm de Green Giants, met mogelijk finetunen. niet noodzakelijkerwijs.
Met Green Giants die ik gewoon kan aanvinken lijkt het er niet op dat ik veel verdere kennis nodig ben. Bovendien is het nog steeds erg low budget allemaal.
Als het daar al staat zal het wel iets er toe doen.... . Enige experimenteerdrang is me niet vreemd en al lezend op een VAG forum zag ik ook dit fpr onderwerp voorbijkomen. Ik wil zelf wel weten hoe dat dan is (voor 20 euro....).
Met Green Giants die ik gewoon kan aanvinken lijkt het er niet op dat ik veel verdere kennis nodig ben. Bovendien is het nog steeds erg low budget allemaal.
Als het daar al staat zal het wel iets er toe doen.... . Enige experimenteerdrang is me niet vreemd en al lezend op een VAG forum zag ik ook dit fpr onderwerp voorbijkomen. Ik wil zelf wel weten hoe dat dan is (voor 20 euro....).
-
inactief
- Geregistreerd lid
Heb je een breedbandlambda om te met of wat je aanvinkt ook goed is gegaan, of wacht je op het stotteren van de auto / draai je de bougies eruit om te kijken hoe wit ze zijn?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Beste G-ice,
je gaf aan 'kopen om het kopen' klinkt niet zo aardig. maar heb je waarschijnlijk niet zo bedoeld. tekst is nogal eens onverbiddelijk als je het gezicht er niet bij ziet.
Nee, geen goede afr meting omdat mijn innovate niet werkte. kan gebeuren.
maandag een vermogensbankmeting en afr, en weten we meer.
Ik heb hopelijk straks wel een werkende afr maar de motor klinkt heel rustig (zeker bij anderen met vergelijkbare tune) en met lineaire vermogensafgifte, amper dipjes.
nogmaals: in de suite werd aangegeven 'simpel conversion' , ik vertrouw daarop. omdat ik verder niets verander met manual tune nog.
daar wacht ik echt mee totdat ik de afr werkend heb.
groet
rein
ps die bougies deden we vroeger ook idd. ik zal ze morgen eens bekijken met de plaatjes van de Haynes erbij
je gaf aan 'kopen om het kopen' klinkt niet zo aardig. maar heb je waarschijnlijk niet zo bedoeld. tekst is nogal eens onverbiddelijk als je het gezicht er niet bij ziet.
Nee, geen goede afr meting omdat mijn innovate niet werkte. kan gebeuren.
maandag een vermogensbankmeting en afr, en weten we meer.
Ik heb hopelijk straks wel een werkende afr maar de motor klinkt heel rustig (zeker bij anderen met vergelijkbare tune) en met lineaire vermogensafgifte, amper dipjes.
nogmaals: in de suite werd aangegeven 'simpel conversion' , ik vertrouw daarop. omdat ik verder niets verander met manual tune nog.
daar wacht ik echt mee totdat ik de afr werkend heb.
groet
rein
ps die bougies deden we vroeger ook idd. ik zal ze morgen eens bekijken met de plaatjes van de Haynes erbij
-
inactief
- Geregistreerd lid
Mijn tip in deze: wacht met installeren van de injectoren en FPR tot de WBL in de auto zit.
Bij voorkeur ook een EGT meter installeren.
Bij voorkeur ook een EGT meter installeren.
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik heb ook het liefst een werkende afr met mijn huidige vermogen, morgen maar eens een poging ondernemen.
dit topic ga ik mee verder in mijn eigen Rein's T. want volgens mij dwalen teveel af.
dit topic ga ik mee verder in mijn eigen Rein's T. want volgens mij dwalen teveel af.
-
Niels83
- Donateur (3x)

evo schreef:Latere Deka's als de 875's zijn over het algemeen betere injectoren, eigenlijk niet te vergelijken, dan bijv de oudere 630's... beter onder lagere belastingen en beter onder hogere belastingen... zomaar een voorbeeld.
Volgens mij gaat het voor je Green Giants er vooral om dat ze van Bosch zijn Rein. Ik zou zelf niet zo snel een Green Giant replica kopen.
-
millerman
- Donateur (3x)

Nee, werkt niet. De injectoren kennen een 'constante' die samenhangt met de maximale opbrengst. Deze wijzigt dus ook wanneer je een aangepaste drukregelaar installeert (meer druk = meer brandstof per seconde bij dezelfde openingstijd van de injector). Daarnaast krijgt iedere injector een signaal van 0 tot 12 volt op basis waarvan de injector x% open gaat. Beiden moet je aanpassen om goed te laten lopen.
Bij de 875's is de injectorconstante voor een set injectoren gelijk, maar kunnen ze bij sets onderling verschillen. De mijne heb ik na wat aanpassen en meten goed kunnen zetten a.d.h.v. de Amul.
Bij de 875's is de injectorconstante voor een set injectoren gelijk, maar kunnen ze bij sets onderling verschillen. De mijne heb ik na wat aanpassen en meten goed kunnen zetten a.d.h.v. de Amul.
-
JustWicked
- Geregistreerd lid
Iemand opgevallen dat je ook namaak Bosch injectoren heb op Ebay? die ''flowmatched'' zijn.
Ook zie ik injectoren ''bosch green giants 440cc'' tussen de 11Ohm en 14Ohm
Lijkt mij dat de weerstand van die dingen cruciaal is icm T5/7
Hoeveel Ohm heb je eigenlijk nodig bij onze Saabs
Ook zie ik injectoren ''bosch green giants 440cc'' tussen de 11Ohm en 14Ohm
Lijkt mij dat de weerstand van die dingen cruciaal is icm T5/7
Hoeveel Ohm heb je eigenlijk nodig bij onze Saabs