Open SID: Gear=29

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Open SID: Gear=29

Bericht door U-Poll » di 03 jun, 2014 9:18

Weet iemand wat gear=29 betekent op de Open SID?

Ik weet dat 'gear' de actuele versnelling aangeeft van de automatische versnellingsbak. Gear 5 = 1ste versnelling, 6=2de, 7=3de, 8=4de, 9=5de. En wanneer de lock-up actief is (boven de 80km/uur), dan: gear 9 = 1ste versnelling, 10=2de, 11=3de, 12=4de en 13=5de.

Echter, onder de 80km/uur hangt die van mij (bij heel rustig gas geven) soms in "29". Wanneer ik er een plukje gas bij geef, dan floept het ding naar '9'. Als de snelheid boven de 80km/uur komt, floept het naar de 13. Die '29' zie ik maar af-en-toe en de ene keer langer dan de andere... Op internet kan ik er niets over vinden, weet een van jullie wat dit betekent?

Het gaat trouwens om een 9-5 2.3T Aero uit 2009 (met wat meet pk's en Nm's dan standaard).

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Open SID: Gear=29

Bericht door evo » wo 04 jun, 2014 0:41

Heb dr op het Internet geen beschrijving van kunnen vinden. Code heb ik er nog nooit op nageslagen. Voor zover ik weet, mijn 9-5 geeft die waarde ook, is dit in 5 met veel slip op de koppelomvormer, bij extreem lage belasting. Zeg maar net voordat je motor niets meer hoeft te doen. ..

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 04 jun, 2014 7:35

Ik zat ook te denken aan gecontroleerde slip, maar dat is slechts een gedachte en geen feitelijke kennis.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 04 jun, 2014 9:06

Bedankt mannen - ik maak hier uit op dat het waarschijnlijk een normale regeling is en niet iets raars? Ik heb trouwens ook 1x, heel even, een '28' voorbij zien komen. Daar maak ik uit op dat het misschien een 'bijzondere toestand' is van de versnellingsbak weergeeft: 9>29, 8>28... Vandaag is mijn brik bij de garage. Naast wat periodieke dingen, gaan ze ook even kijken/voelen/testen of er wie-weet wat vreemds aan de hand is.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 04 jun, 2014 11:17

Tanken en gassen met die hap... en niet teveel naar die nummertjes kijken. Maakt het allemaal een stuk simpeler :mrgreen:

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 04 jun, 2014 11:59

Tja soms zie je door de open SID juist net wat teveel waardoor je je soms zorgen maakt om niks.....

verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 18 jun, 2014 11:39

U-Poll schreef:Vandaag is mijn brik bij de garage. Naast wat periodieke dingen, gaan ze ook even kijken/voelen/testen of er wie-weet wat vreemds aan de hand is.
Brik weer terug?

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 18 jun, 2014 20:46

Yeps - al lang! Het ding was een dagje bij de garage, met nog een paar andere klusjes. Ze hebben verder niets bijzonders gevonden met de bak.

Plaats reactie